Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Etter å ha født fire barn er ikke kroppen slik den var selvfølgelig, blir jo ikke som før, men ønsker ned i vekt, strammere mage og rumpe, og sunnere matvaner. Er alene i lange perioder om gangen,og trening må gjøres hjemme med baby og 2 åring. Minste er urolig på kveldene når 2 åringen er lagt, så får ikke gjort noe da. Så sliter med å sette opp en sunn meny, med alle måltider, og handleliste til dette. Tenker nok litt vanskelig, men må ha inn med teskje hva jeg skal spise for at det skal fungere. Bmi er normal da, så er ikke så stor. Noen tips til hvordan komme i gang, og hva gjøre? Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Om du har født fire barn antar jeg at det er en mann i bildet? Hva med å inkludere ham i å endre livsstil? Evt be om en time eller to alene på kveldstid så du får trent litt. Begge kan komme med ideer og hjelpe til med innkjøp av sunn mat. Jeg ville latt sette blitt et felles prosjekt. Minn mannen på hvor lekker du blir etterpå, så går dette som en drøm! Anonymous poster hash: ee8aa...c26
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Om du har født fire barn antar jeg at det er en mann i bildet? Hva med å inkludere ham i å endre livsstil? Evt be om en time eller to alene på kveldstid så du får trent litt. Begge kan komme med ideer og hjelpe til med innkjøp av sunn mat. Jeg ville latt sette blitt et felles prosjekt. Minn mannen på hvor lekker du blir etterpå, så går dette som en drøm! Anonymous poster hash: ee8aa...c26 Ja han hadde gledelig hjulpet meg og gjør det når han kan, det er bare det at han jobber på sjøen, og er borte annenhver mnd, og da har jeg ingen hjelp eller støtte. Vurderer å få 13 åringen til å passe 2 åringen, og ta minste i bæreseler å gå turer på kveldene, elsker å gå toppturer, og har en konkurranse app på tlf som motiverer. Måltider og slikt må jeg fikse alene, og inkludere mannen når han er hjemme. Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Havhesten Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Hør på lydbok men du løper 30 min hver annenhver kveld. La 13-åri gen passe de små. Gjør styrkeøvelsert med matte og strikk i 10 minutter når du kommer hjem. Genial trening og lystbetont! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Takk for tips 😀. Blir jogging når mannen er hjemme og gåturer når han er på jobb ettersom jeg da må ta med minste. Og hjemmetrening uansett. Så var det maten da, middag er greit å finne på noe, noen tips til grei frokost, lunsj og kveldsmat, og snacks og mellommåltid? Ammer, og han reagerer på når jeg spiser fisk og egg, så det bør jeg unngå. Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Tips til måltider er grovt brød, knekkebrød, havregrøt, korn med melk/yoghurt, salater av forskjellige slag, sunne pannekaker med bær, smoothies med diverse. Pass på å spis frukt eller grønnsaker til alle dagens måltider Nøtter, frukt, bær og yoghurt som imellom når du blir småsulten Anonymous poster hash: f4bf2...7fc
Gjest Gul stjerne Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Å anbefale noen som ikke har peiling på kosthold å spise nøtter som mellommåltid, det er et farlig råd. For å nyansee litt: Du kan spiser nøtter. Ca 8-10 om dagen. Husk å regne ut hvor mange kalorier de utgjør
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Forresten, er du hun som forlangte at jeg skulle stille opp som sin personlige trener? Anonymous poster hash: ff387...07a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Forresten, er du hun som forlangte at jeg skulle stille opp som sin personlige trener? Anonymous poster hash: ff387...07a Hehe...det har jeg ikke fått med meg, så nei, men kunne godt tenkt meg pt her hjemme 😉😂 Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Du kan begynne å trene sammen med meg. Vi starter i dag kl 18. Sykkel i en time. Etterpå trener jeg litt styrke. Det skal du få slippe første uka ☺ Anonymous poster hash: ff387...07a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 La 13 åringen være barnevakt. Det går nok fint:) La 13 åringen og evt nest eldste hjelpe deg å sette opp middager og lage et av måltidene. Da har du to måltider (nesten) mindre hver uke. De unge har ofte sunne ideer også. Lag lister og handlelister til hver uke. Da slipper man den lille ekstra kosen. Handle på full mage. Tren når barna er i seng og la 13 åringen passe baby. Da får du fint en halvtime for deg selv. Husk å betale slik at det gir mersmak. Anonymous poster hash: ac044...6cb
SuperFries Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Bli med på den nye gruppa på venneforum. Vi tar én dag av gangen, og fokuserer på å begrense usunn mat først. Så tar vi trening senere.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Du kan begynne å trene sammen med meg. Vi starter i dag kl 18. Sykkel i en time. Etterpå trener jeg litt styrke. Det skal du få slippe første uka ☺ Anonymous poster hash: ff387...07a Da tar jeg en halvtimes trilletur med søskenvogn 😉. Litt rockering etterpå 😊. Har vært på en halvtimes trilletur tidligere i dag også. Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Du kan begynne å trene sammen med meg. Vi starter i dag kl 18. Sykkel i en time. Etterpå trener jeg litt styrke. Det skal du få slippe første uka ☺Anonymous poster hash: ff387...07a Da tar jeg en halvtimes trilletur med søskenvogn . Litt rockering etterpå . Har vært på en halvtimes trilletur tidligere i dag også. Anonymous poster hash: 0c82f...54a Ikke sant, du tar jo tak Husk bare at dette ikke er noen kosetrilletur, det er en arbeidstrilletur. Pulsen må opp! Det gjelder bare å fortsette selv om du ikke har lyst. Cluet er egentlig å ikke kjenne etter om man har lyst å trene, man bare gjør det. Anonymous poster hash: ff387...07a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 La 13 åringen være barnevakt. Det går nok fint:) La 13 åringen og evt nest eldste hjelpe deg å sette opp middager og lage et av måltidene. Da har du to måltider (nesten) mindre hver uke. De unge har ofte sunne ideer også. Lag lister og handlelister til hver uke. Da slipper man den lille ekstra kosen. Handle på full mage. Tren når barna er i seng og la 13 åringen passe baby. Da får du fint en halvtime for deg selv. Husk å betale slik at det gir mersmak. Anonymous poster hash: ac044...6cb Skal prøve å få med de ja 😊. Største klarer ikke å passe minste på kvelden, da han er mye urolig da, funker å gå med bæreseler, eller at jeg er inne med han, eller faren når han er hjemme. Snakket litt på tlf med samboeren, og han vil også ned i vekt, så vi skal gjøre dette sammen, og gå masse toppturer 😀 Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #16 Skrevet 22. juli 2015 Du kan begynne å trene sammen med meg. Vi starter i dag kl 18. Sykkel i en time. Etterpå trener jeg litt styrke. Det skal du få slippe første uka ☺Anonymous poster hash: ff387...07a Da tar jeg en halvtimes trilletur med søskenvogn . Litt rockering etterpå . Har vært på en halvtimes trilletur tidligere i dag også. Anonymous poster hash: 0c82f...54a Ikke sant, du tar jo tak Husk bare at dette ikke er noen kosetrilletur, det er en arbeidstrilletur. Pulsen må opp! Det gjelder bare å fortsette selv om du ikke har lyst. Cluet er egentlig å ikke kjenne etter om man har lyst å trene, man bare gjør det. Anonymous poster hash: ff387...07a Turen ble på ca 50 min, en del små bakker opp og ned, og ble andpusten og svett, måtte ta det rolig en bit på 100 m ca pga at det var lagt stein, og minste spratt slik i vogna om jeg økte tempo 😂. Anonymous poster hash: 0c82f...54a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 Hva med å legge en matplan. Skrive hva du ha til middag i en uke? Surfe innom Linda stuhaug og i ca Norge på insta for inspirasjon. Sett et klokkeslett for når du kan spise usunt, eks bare sunn mat og frukt frem til kl 14. Anonymous poster hash: 3a386...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå