Gå til innhold

Hemoroide og vedvarende frisk blødning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 6 ukers kontrollen om 2 uker.

Fødte for 4 uker siden. Har slitt med hemoroider. Nå som renselsen avtar så ser jeg at jeg faktisk blør fra endetarmen. Men jeg ser ikke noe blod i avføringen, å vet at jeg har hemoroider. Det er friskt blod, har lest at de fleste friske blødninger kommer må fra hemoroider.

Men samtidig så tenker jeg litt på det også.

Noen som har opplevd at blødninger fra hemoroider kan vare lenge?

Anonymous poster hash: e43d2...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemoroide et jo en åreknute på en blodåre, så det er jo ikke rart om det blør.

Skrevet

Jeg har hatt det slik i 7-8 måneder, så det kan godt være langvarig. Jeg har blødninger stort sett hver gang jeg har avføring, så kan det være fint i noen dager eller en uke før det er påan igjen.

Har vært på sjekk på sykehus og skal fjerne hemorroidene til høsten.

Så det kan helt ufarlig, og hemorroider kan sitte i lenge. Veldig viktig å unngå sukker og raske karbohydrater, da dette trigger betennelse (hemorroider er betennelse/åreknuter i blodårene) og gjør hemorroidene verre. Viktig å holde magen slik at du unngår forstoppelse.

Jeg har et nært familiemedlem som gikk med friske blødninger i noen måneder, det viste seg å være kreft (det var imidlertid en svært sjelden form for kreft, og det ser ut til å ha gått bra). Så når slikt vedvarer så skal det alltid sjekkes. Snakk med legen din. Etter svangerskap og fødsel så er det helt normalt å ha hemorroider - om enn ikke særlig kjekt ;)

Anonymous poster hash: a3eb9...b4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...