Gå til innhold

Kjenner jeg koker over av sinne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har desverre en pågående familiekrangel, så jeg har valgt å holde meg unna visse familiemedlemmer grunnet mobbing (noen som bare rakker ned på meg, sier ting som får meg til å føle meg mindre verdt og har utsagn som at det er synd i barna mine som har meg til mor osv). Kjenner jeg har det så mye bedre med meg selv når jeg ikke trenger bekymre meg for dette, og er mye lettere til sinns. 

Idag kom et menneske bort til meg og sa "Du har en ting å gjøre! Det er å besøke XXX når du kommer hjem fra ferie. De har ingen som besøker dem lengre!" med en streng og bestemt tone. Denne personen har kun fått hørt en side av saken, og skulle være veldig belærende ovenfor meg. 

Kjenner nå at jeg koker av sinne. Hvorfor i H***** skal andre legge seg opp i private ting som dem ikke har noe med? Vedkommende ville nok heller ikke ønsket å hatt kontakt med de familiemedlemmene, hvis den virkelig visste hvordan vedkommende var. Det er en grunn til at ingen ønsker å dra på besøk, alle som har respekt for seg selv unngår personer som prater direkte nedlatende og mobbende til seg. 
Og hvorfor i alle dager skal jeg oppsøke noen som ikke orker si "hei" til meg om vi møtes på gaten, eller forlater sosiale sammensetninger om jeg er der? 

Faen til folk, som skal stikke den jævla nesa si i ting dem ikke har noe med!

Ja, dette ble nok et stygt innlegg. Men måtte bare få ut min fortvilelse.

Også håper jeg dere alle har forståelse for at det alltid fins to eller flere sider av en sak, og at den dere blir fortalt nødvendigvis ikke er det "rette" :) 

Jeg sier heller ikke at jeg har "rett" men jeg prøver å være høflig mot vedkommende så rakker ned på meg, selv om jeg nødvendigvis ikke drar på besøk. Jeg synes det hele er vanskelig og ønsket ikke at situasjonen ble slik, men den andre parten har tatt sitt valg. Og da må jeg respektere det. 

Anonymous poster hash: 35dcd...eec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom den andre personen kun forteller sin side av saken og fremstår som "heeeeelt uskyldig" så er det ikke rart at andre bryr seg. Du burde fortalt din side med en gang for å legge det dødt.

Nå skal det sies at Jeg har en far som har slitt meg ut i alle år. Alle i familien vet alt, men fnyser når jeg sier jeg ønsker han aldri tok kontakt igjen. Han er narkoman og det sier seg selv at man blir utslitt. En annen slektning av meg har kuttet ut sin far som "bare" er drittsekk og fikk full støtte. Så det kan gå begge veier er vel det jeg prøver å si. Men det er jo ikke andre som bestemmer hvem du skal ha kontakt med må du huske.

Er litt trøtt her, men jeg måtte svare deg

Anonymous poster hash: 92586...387

Skrevet

Du må jo fortelle din side av saken!

Anonymous poster hash: 10c61...d94

Skrevet

Da hadde jeg sagt noe sånt som:

Det er en grunn til at jeg ikke besøker NN. Jeg kan ta kontakt når ting forandrer seg.

Anonymous poster hash: 40fbb...68f

Skrevet

Etter mange, mange slitsomme år har jeg fått nok og kuttet kontakt med far og har endelig funnet ut hva jeg svarer om noen beklager seg over at han får lite besøk. "Besøk ham selv - han blir sikkert SÅ glad for å se deg!"

Vips er det blitt stille 😉

Skrevet

Uansett hvor flat man banke pannekaka, så har den to sider :)

Anonymous poster hash: 3b6d2...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...