Gå til innhold

Syns dere jeg høres ut som en god mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet mitt vil ha noe, og jeg sier nei, så forklarer jeg alltid hvorfor hun ikke får. " Fordi jeg sier det " - er ikke noe som blir sagt ofte her i huset. Hun får alltid en forklaring. Jeg tror det er lettere å godta ett nei om hun forstår grunnen.

- Jeg velger mine kamper med omhu. Om hun vil ha på seg sommerkjole på en iskald vinterdag, så setter jeg foten ned. Da får hun en enkel forklaring på hvorfor hun ikke kan ha sommerkjole, og da er den diskusjonen ferdig. Men! Hun får gjerne gå å velge noe annet å ha på seg, så lenge det passer til været. Jeg innbiller meg at hennes selvfølelse øker når hun ser at hun også får være med å bestemme.

Hun må jobbe for å få ting. Nå er hun hekta på Monster High-dukkene. Hun vil alltid ha en ny dukke, men regelen min er klar. Hun må hjelpe til i hjemmet ( hente posten, rydde opp etter seg, vaske bordet av og til ) for å få ting. Jeg gjør dette fordi jeg vil lære hun at ingenting kommer gratis og at man må jobbe for det man vil ha. SÅKLART får hun en ting i ny og ne.

Når datteren min er lei seg, så bagatelliserer ikke jeg følelsene hennes. Selvom hun hyler og er sint på meg, så sier jeg ting som at jeg forstår at hun er lei seg, men sånn og sånn osv.

Jeg er en konsekvent mamma, og føler selv jeg er en god mor. Barnet mitt har ofte sagt at jeg er slem, når hun er sint. Jeg har ikke tatt meg nær av det hun har sagt, men det er flere som kommenterer at jeg er for streng med henne osv... Hva syns dere, ut ifra det lille jeg har sagt?

Anonymous poster hash: 2c677...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres egentlig jævlig slitsom ut..

Jeg ble utmattet bare av å lese det der. Stakkars unge som lever i det..

Anonymous poster hash: 2bd4b...63b

Skrevet

Ut fra det du har sakt, kunne du vært meg, bare at jeg har to barn..

Ærligtalt, det er IKKE feil, heller ikke for strengt.. Vi har kommet til generasjoner hvor det nesten ikke er lov å nekte barnet noe, og de skal få det de vil, når de vil.. Også sitter man å klager over ufordragelige unger med årene? Finnes ikke logisk! Jeg er en konsekvent mor, som er streng når jeg må være det, men gir ungene kjærlighet i ALT jeg gjør, selv når jeg nekter de noe, så er det ut av kjærlighet, lærdom for fremtiden er å vise kjærlighet.

Anonymous poster hash: d670f...e3a
Skrevet

Høres ut som oss. Svigermor kaller oss militære men jeg bryr meg ikke. Så lenge barnet får nok kjærlighet, trygghet og anerkjennelse har det ikke vondt av regler og forventninger.

Skrevet

Veldig glad du ikke er min mor...

Anonymous poster hash: 51205...fea

Skrevet

Umulig å si ut fra å lese noen linjer, men jeg er i alle fall helt enig i alt du skriver.

Skrevet

Umulig å si ut fra å lese noen linjer, men jeg er i alle fall helt enig i alt du skriver.

Signerer dette.

For min del tenker jeg at det er mange måter å oppdra barn på som kan være rett, så jeg vil ikke dømme dem som er annerledes enn deg heller. Men jeg tenker at alt du beskriver vitner om en engasjert og bevisst mor :).

Skrevet

Du høres egentlig jævlig slitsom ut..

Jeg ble utmattet bare av å lese det der. Stakkars unge som lever i det..

Anonymous poster hash: 2bd4b...63b

Blir helt matt...!

Ikke bry deg om slike kommentarer HI, ingenting av det du har skrevet rettferdiggjør en slik påstand.

Skrevet

Høres overpedagogisk ut.

Mest sannsynlig er barnet en skikkelig survete drittunge som bare foreldre og besteforeldre vil bruke tid på.

Anonymous poster hash: 281a2...da1

Skrevet

Ikkje noko av dette får deg til å høyres ut som ei dårleg mor. Om du er streng kjem an på kva reglar de har, og kva du seier nei til, men streng treng ikkje å vere dårleg. Du høyres veldig pedagogisk ut, og det er bra, men eg meiner ein kan forklare og forstå litt for mykje og, spesiellt ved grining eller sinne. V og til bør "nei" vere godt nok.

Skrevet

Det høres ut som du selv mener du er en veldig god mor, så du har jo tydeligvis funnet en måte du trives med.

Jeg er enig i alt du skriver, men er ikke alt du ramser opp en selvfølge?

Anonymous poster hash: 067bc...e41

Skrevet

Du er veldig bevisst på å være veldig pedagogisk. Er ikke det litt slitsomt for barnet? At alle rundt henne er pedagoger?

Anonymous poster hash: 847fa...143

Skrevet

Høres jo veldig fornuftig ut. Med en dæsj ømhet og gode ord så er vel dette supert 😊 alt for mange som slipper løs ungene i dag spør du meg!

Anonymous poster hash: 48e29...cb3

Skrevet

Helt umulig for oss å si noe om bare ut fra det lille du skriver.

Du er helt sikkert en grei nok mor. De fleste er det. Senk skuldrene!

Anonymous poster hash: 5eb50...bc7

Skrevet

Det er helt umulig å avgjøre om noen er en god mor utifra noen få linjer på nett. Det er ikke det som avgjør det hele.

Men hvis du er trygg i din rolle, hvorfor trenger du bekreftelse fra ukjente anonyme på det?

Skrevet

Høres vel helt normalt ut.

Men et spørsmål; hører ungen etter forklaringen din?

Jeg har 4 unger og har etterhvert erfart at de ikke er veldig interessert i en forklaring.

De vet at nei betyr nei, så da godtar de det.

Og prøver jeg meg på en lang avhandling om hvorfor, så prøver de å komme seg unna for å leke igjen.

Anonymous poster hash: 2cc69...a13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...