Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Har magesmerter og sitter på do flere timer for dagen. Det kommer som oftest ingenting. Nå har det kommet lite eller ingenting siden onsdag. Plutselig kan jeg få skikkelig vondt i magen, ligger og kaldsvetter før jeg kryper på do, da er det diaré som kommer... Har tatt ul av magen, koloskopi, blodprøver og legen har kjent på magen. Ingenting finner de!! Blir desperat! Hva er evt neste undersøkelse? Legekontoret har ferie, og legen ville jeg skulle vente med ny time til han kom tilbake for vikarlegekontoret kunne uansett ikke gjøre noe mer. Noen som har opplevd dette? Anonymous poster hash: c1554...57a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Har du vært i utlandet siste halvåret-året før du fikk disse smertene? I så fall vurder parasitter. Anonymous poster hash: cc260...3d4
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Har du vært i utlandet siste halvåret-året før du fikk disse smertene? I så fall vurder parasitter. Anonymous poster hash: cc260...3d4 Niks! Anonymous poster hash: c1554...57a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Har du vært i utlandet siste halvåret-året før du fikk disse smertene? I så fall vurder parasitter. Anonymous poster hash: cc260...3d4 Niks! Anonymous poster hash: c1554...57a Vurder det likevel hvis du noengang har vært i varmere strøk, type Asia, Afrika, Sør-Amerika. Anonymous poster hash: cc260...3d4
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Hadde det sånn I mange år. Kutta ut hvete og nesten alt av brødmat og vips så var det vekk 😊 Anonymous poster hash: 5ac55...79f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Hadde det sånn I mange år. Kutta ut hvete og nesten alt av brødmat og vips så var det vekk 😊 Anonymous poster hash: 5ac55...79f Har prøvde det også Gikk ned 5 kg, men magesmertene var der fortsatt! Sist jeg var i utlandet var for 4 år siden, da var jeg på tenerife. Anonymous poster hash: c1554...57a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Jeg har hatt det sånn i årevis. Undersøkt for "alt". Lever bare med det, slitsomt, men det går. Anonymous poster hash: 79c8c...b8d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Har prøvde det også Gikk ned 5 kg, men magesmertene var der fortsatt! Sist jeg var i utlandet var for 4 år siden, da var jeg på tenerife. Anonymous poster hash: c1554...57a Man kan plukke opp parasitter der også. Til og med i "tryggere" land som Spania, Italia, Hellas, sørstatene i Usa... Ha det i bakhodet om de ikke finner ut av noe annet i hvert fall. Håper du finner ut av det snart Anonymous poster hash: cc260...3d4
*SommerFrisk* Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Ca 80 % av alle sykehusinnleggelser er pga magesmerter. Ca 7 % ender opp med enn diagnose. Dvs, det er vanlig og som oftest helt ufarlig. Det kan være kostholdsrelaterte smerter du har. De har jo gjort alt, og ikke funnet noe. Så da er det mest sansynlig ikke noe, farlig iallefall:)
Gjest Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 (endret) Be legen om en antibiotikakur, høres jo ut som en betennelse i tarmen. Jeg hadde noe lignende, beholdt ikke mat, alt kom som diare før jeg hadde spist ferdig. Etter 6 mnd begynte jeg å miste håret pga underernæring. Tok en pusteprøve på Ullevål sykehus med resultat at kroppen min hadde raskt opptak (?) fastlegen skjønte lite av dette og ga meg antibiotika og jeg ble bra igjen. Var visst betennelse i tynntarmen som var problemet. Endret 18. juli 2015 av MaJo0812
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 Hvis alt annet er prøvd ville jeg fokusert på kosthold. Prøve glutrnfritt, melkefritt, Kutte brus/farris/juice, kutte ut sukker/karbo, Prøve middelhavskost.... En ting av gangen, og legge merke til effekten... Magesmerter og problemer med fordøyelse har jo en ganske direkte sammenheng med det man putter i seg... Anonymous poster hash: 94e5b...5da
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Ta avføringsprøver! Når du ble undersøkt med coloskopi, tok de prøver for celiaki? IKKE prøv glutenfri diett, men be om gastroskopi for å ta prøver. Anonymous poster hash: e9917...305
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Min venninne hadde mye magesmerter og etter 10 år, fant de ut at det var endometriose. De trodde der var mage/tarm relaterte smerter. Sjekket for endo?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 Har magesmerter og sitter på do flere timer for dagen. Det kommer som oftest ingenting. Nå har det kommet lite eller ingenting siden onsdag. Plutselig kan jeg få skikkelig vondt i magen, ligger og kaldsvetter før jeg kryper på do, da er det diaré som kommer... Har tatt ul av magen, koloskopi, blodprøver og legen har kjent på magen. Ingenting finner de!! Blir desperat! Hva er evt neste undersøkelse? Legekontoret har ferie, og legen ville jeg skulle vente med ny time til han kom tilbake for vikarlegekontoret kunne uansett ikke gjøre noe mer. Noen som har opplevd dette? Anonymous poster hash: c1554...57a Hei! Har du mye smerter også?Hvor sitter de?Vandrer de eller er de på samme sted? Har du tatt gastroskopi? Det er en ubehagelig undersøkelse men er heldighvis over på noen minutter. Jeg har slitt med magen i 10 år.Men egentlig aldri med at avføringen har vært mye forskjellig eller ikke tilstede.For meg har det vært uutholdelige smerter og kramper som har gjort at jeg må ligge i fosterstilling.Jeg slet mye med halsbrann og sure oppstøt også. Jeg hadde en lege som bare gav meg syrenøytraliserende på syrenøytraliserende.Det var hennes løsning.Da det aldri funket og ble bedre gikk jeg privat og tok gastroskopi. Der fant de ut at jeg hadde masse rifter nedover spiserøret og eg hadde refluks.Altså det stod "åpent" i mellomgulvet,mellom spiserør og magesekk.Da var det jo ikke så rart jeg slet forferdelig med syre.Riftene ville gå bort så fort syren gav seg.Jeg fikk beskjed om å spise litt hver 3,helst hver 2 time!Dette for å holde lukkemuskelen i aktivitet og igjen. Gastroskopilegen spurte meg om jeg hadde detti og slått meg.Skjønte ikke helt hvorfor dette skulle ha noe å si.Jeg fortalte han at jeg hadde detti skikkelig på rompa for et halvt år siden på snowboard.Ble påkjørt i bakken og endte med brister halebein.Han fortalte meg at dette var min årsak til refluks da spiserøret mest sannsynlig hadde "spiddet" hull i lukkemuskelen..Hadde jeg aldri tenkt på. Jeg har fått diagnoser som/har hatt: irritabel tarm,refluks,magekatarrer,magebetennelser av alle slag,blindtarmbetennelse++ Jeg anbefaler at du bestiller deg gastroskopi og prøver akupunktur!Jeg var på et par behandlinger som trigget punktene i mage og tarm systemet og jeg ble et helt nytt menneske etterpå Fra å gå fra smerter så å i si daglig (viste det aldri at det var noe allergier eller noe jeg reagerte på heller) til et par skikkelige tak et par mnd etter akupunktur..så var smertehelvete borte for meg Håper noe av dette kanskje er til hjelp for deg da Anonymous poster hash: 96009...ef5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #15 Skrevet 19. juli 2015 Takk for svar! Skal ta med alle rådene og snakke med legen om det! Anonymous poster hash: c1554...57a
Bambia Skrevet 19. juli 2015 #16 Skrevet 19. juli 2015 Jeg har det sånn med irritabel tarm diagnosen. Fant ikke noe på noen prøver enda så mye plaget jeg var med magen. Du kan prøve å søke opp irritabel tarm og så prøve foodmap dietten, den kan hjelpe. Men aller først må alle andre diagnoser utelukkes så det ikke er noe mer alvorlig bak plagene dine :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå