Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Er ikke det lite?Noen andre på samme tid som har like lavt mål?Eller erfaringer? Jeg skal til lege til uka og skal be om en ekstra ultralyd da jeg ikke vil gå å tenke mer på om det kan være noe. Det kan jo være at baby er liten,at det er lite fostervann,leie på babyen osv?! Noen? Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Er ikke det lite?Noen andre på samme tid som har like lavt mål?Eller erfaringer? Jeg skal til lege til uka og skal be om en ekstra ultralyd da jeg ikke vil gå å tenke mer på om det kan være noe. Det kan jo være at baby er liten,at det er lite fostervann,leie på babyen osv?! Noen? Anonymous poster hash: 8c747...93a Noen som kan dele sine erfaringer? Vær så snill? Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Så lenge du følger din egen kurve så skal det vel være greit. Hvis den flater ut eller går nedover så burde jo lege/jordmor reagere. Anonymous poster hash: 1eb7c...8e1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Så lenge du følger din egen kurve så skal det vel være greit. Hvis den flater ut eller går nedover så burde jo lege/jordmor reagere. Anonymous poster hash: 1eb7c...8e1 Det går nedover ja.De første kontrollene var krysset midt på den røde streken.De neste tre er jeg helt nederst på det grønne og de to siste er under det grønne. Bare på en dag fikk legen 1-2 cm lavere mål enn jordmor dagen før. Vet ikke om man skal sammenligne,men med nummer en hadde jeg 9 cm høyere mål,midt på streken på samme tid. Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Høres veldig merkelig ut at de ikke har sendt deg på ekstra kontroll.. Jeg har fulgt over kurven helt til uke 30, da flatet den ut.. Uka etter gikk den opp igjen, mens uka etter flatet den igjen.. Jordmor henviste meg til sykehus med en gang og fikk innkalling til UL og vekstkontroll.. (Alt var bra).. Så at de ikke har reagert i det hele tatt med deg synes jeg er merkelig når du er såpass mye under kurven.. Mest sannsynlig er alt bra med babyen din, men du skal slippe å gå å bekymre deg unødvendig.. Krev oppfølging og kontroll med UL for din egen del, så du slipper å bekymre deg mer.. Anonymous poster hash: 92925...167
MotherOfDragons Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Mitt flatet ut i uke 32 på 31 og da ble jeg fulgt ekstra opp og sendt på UL i uke 34. Heldigvis vokste baby som den skulle. Hadde bare sunket og var veldig lang og tynn. Jeg hadde krevd ekstra oppfølging.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Høres veldig merkelig ut at de ikke har sendt deg på ekstra kontroll.. Jeg har fulgt over kurven helt til uke 30, da flatet den ut.. Uka etter gikk den opp igjen, mens uka etter flatet den igjen.. Jordmor henviste meg til sykehus med en gang og fikk innkalling til UL og vekstkontroll.. (Alt var bra).. Så at de ikke har reagert i det hele tatt med deg synes jeg er merkelig når du er såpass mye under kurven.. Mest sannsynlig er alt bra med babyen din, men du skal slippe å gå å bekymre deg unødvendig.. Krev oppfølging og kontroll med UL for din egen del, så du slipper å bekymre deg mer.. Anonymous poster hash: 92925...167 Ja og nå må jeg bare.Tenker på dette mange ganger om dagen.Er bedre å sjekke en gang for mye i allefall Med nr en så var kurven helt perfekt på den røde linja hele veien.Aldri utenfor. Dessuten har magen vært så "rar" denne gabgen..Den er mindre og er veldig myk.Når jeg ligger på ryggen er det ikke mye mage som stikker ut.Føler liksom ikke at det er plass til en baby der.Også er det bare 5 uker til termin. Legger ved et bilde av kurven min så dere kan se: Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Hvis du er så bekymret og jordmor og legen din ikke har henvist deg videre for en sjekk,så ville jeg ha ringt sykehuset og snakket med jordmor om dette. Ikke godt å gå slik å bekymre seg. Kanskje de tar deg inn for en sjekk allerede i dag om de føler det er nødvendig Lykke til Anonymous poster hash: b2925...fd1
Krumelur Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 (endret) Synes også det er veldig underlig at du ikke har blitt sendt til UL med en gang kurven begynte å flate ut. Nedover skal den ikke gå. Kjenner du bra med liv? Hadde lave symfysemål selv i siste svangerskap, lå under det grønne feltet hele veien. Hadde også liten mage, som du syntes jeg nesten den ble borte når jeg lå på rygg. Etterhvert flata det ut i tillegg, ble satt i gang i uke 38 og fødte en unge på litt over 2200 g, altså over en kg mindre enn han skulle vært. Han er frisk og fin, men fikk ikke nok næring i magen. Hvis der er tilfellet må du følges opp! Lykke til. Endret 20. juli 2015 av Krumelur
Krumelur Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 En annen sak er at legen og jordmor sikkert måler litt forskjellig, det er nok grunnen til de ulike målene. Er en fordel at det er samme person som måler, dette burde legen vite. Du kan ringe Føden og be om en sjekk, synes ikke du skal vente.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Du er jo innenfor det grønne normalområdet, og det ene avvikende målet er gjort av en annen person, så jeg ser ingen grunn til bekymring.. Anonymous poster hash: c352b...722
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Jeg hadde det som deg. Fikk en knøttliten kar på 2800 gram. Mye styr med amming, vekking osv når de er født under 3 kilo, selv om det ikke var noe galt med ungen. Ville bedt om en sjekk! Du skal ikkebekymre deg så mye, og lytte til magefølelsen. Du er ikke førstegangs heller Anonymous poster hash: 75c9e...1f7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 En annen sak er at legen og jordmor sikkert måler litt forskjellig, det er nok grunnen til de ulike målene. Er en fordel at det er samme person som måler, dette burde legen vite. Du kan ringe Føden og be om en sjekk, synes ikke du skal vente. De måler nok litt forskjellig, men her er det jordmor og lege annenhver gang.. Men dere ser jo at målet går nedover. Imorgen er det tirsdag og det blir godt å snakke med legen Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a
MotherOfDragons Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a Om SF målet flater ut eller synker så krever du at legen ringer føden så de kan ta en ekstra UL. Bedre føre var!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a Om SF målet flater ut eller synker så krever du at legen ringer føden så de kan ta en ekstra UL. Bedre føre var! Helt klart, føre var! Ja, jeg skal be han ringe i morgen,for jeg føler at jeg må sjekke. Alt kan jo være fint og bra men det er noe med magefølelsen her. Så du bildet av kurven over? Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Lå under det røde streket og fikk en plugg på 4800 gram jeg, så sf-mål trenger ikke ha betydning. Men greit å få en kontroll om du er usikker. Anonymous poster hash: b888c...0ba
MotherOfDragons Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 (endret) Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a Om SF målet flater ut eller synker så krever du at legen ringer føden så de kan ta en ekstra UL.Bedre føre var! Helt klart, føre var!Ja, jeg skal be han ringe i morgen,for jeg føler at jeg må sjekke.Alt kan jo være fint og bra men det er noe med magefølelsen her.Så du bildet av kurven over? Anonymous poster hash: 8c747...93a Ja, som sagt så flatet mitt mål ut og da ringte jordmor føden med en gang og avtalte UL time. Si at du er stresset og bekymret og at du vil at føden skal sjekke baby nærmere så du er sikkert på at alt er ok. Bare stå på ditt til legen gir etter. At du er stresset og bekymret er ikke bra verken for deg eller baby. Det går nok bra, men noen ganger så må du følge din magefølelse. Min baby var heldigvis perfekt. Bare lang og tynn som mamma og pappa og hadde sunket inn litt, men føden var helt enig at det var lurt med ekstra sjekk. Og iallefall vil de si det med dine mål. Endret 20. juli 2015 av MotherOfDragons
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a Om SF målet flater ut eller synker så krever du at legen ringer føden så de kan ta en ekstra UL.Bedre føre var!Helt klart, føre var!Ja, jeg skal be han ringe i morgen,for jeg føler at jeg må sjekke.Alt kan jo være fint og bra men det er noe med magefølelsen her.Så du bildet av kurven over? Anonymous poster hash: 8c747...93a Ja, som sagt så flatet mitt mål ut og da ringte jordmor føden med en gang og avtalte UL time. Si at du er stresset og bekymret og at du vil at føden skal sjekke baby nærmere så du er sikkert på at alt er ok. Bare stå på ditt til legen gir etter. At du er stresset og bekymret er ikke bra verken for deg eller baby. Det går nok bra, men noen ganger så må du følge din magefølelse. Min baby var heldigvis perfekt. Bare lang og tynn som mamma og pappa og hadde sunket inn litt, men føden var heøt enig at det var lurt med ekstra sjekk. Og iallefall vil de si det med dine mål. Takk for svar Ja om han av en eller annen grunn skulle si nei, så får jeg ringe selv.. Baby nr 2 kan jo være liten selv om nr 1 var litt over gjennomsnittet så Jordmor har jo sagt at han kan være noe mindre enn storebror, men jeg føler at jeg vil vite dette. Er jo litt redd for at han ikke vokser som han skal osv. Det blir nok bra i morgen Håper de gir meg en sjekk fort.Kanskje ila uka? Anonymous poster hash: 8c747...93a
MotherOfDragons Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a Om SF målet flater ut eller synker så krever du at legen ringer føden så de kan ta en ekstra UL.Bedre føre var!Helt klart, føre var!Ja, jeg skal be han ringe i morgen,for jeg føler at jeg må sjekke.Alt kan jo være fint og bra men det er noe med magefølelsen her.Så du bildet av kurven over? Anonymous poster hash: 8c747...93a Ja, som sagt så flatet mitt mål ut og da ringte jordmor føden med en gang og avtalte UL time. Si at du er stresset og bekymret og at du vil at føden skal sjekke baby nærmere så du er sikkert på at alt er ok. Bare stå på ditt til legen gir etter.At du er stresset og bekymret er ikke bra verken for deg eller baby.Det går nok bra, men noen ganger så må du følge din magefølelse. Min baby var heldigvis perfekt. Bare lang og tynn som mamma og pappa og hadde sunket inn litt, men føden var heøt enig at det var lurt med ekstra sjekk. Og iallefall vil de si det med dine mål. Takk for svar :)Ja om han av en eller annen grunn skulle si nei, så får jeg ringe selv..Baby nr 2 kan jo være liten selv om nr 1 var litt over gjennomsnittet så :)Jordmor har jo sagt at han kan være noe mindre enn storebror, men jeg føler at jeg vil vite dette.Er jo litt redd for at han ikke vokser som han skal osv.Det blir nok bra i morgen :)Håper de gir meg en sjekk fort.Kanskje ila uka? Anonymous poster hash: 8c747...93a Ja, du burde få time relativt raskt. Skulle legen være vanskelig så ringer du selv. Du gir deg ikke før du får UL. De gir etter så lenge du er bekymet og stresset. Men alt er nok i skjønneste orden Men du trenger den bekreftelsen svart på hvitt. Hold oss oppdatert da
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #21 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjenner masse liv.Han er veldig aktiv.Men han kan jo være aktiv selv om han er liten og.Og jeg tenker at, om han er det, så vil jeg jo vite det.Tenker jo og på om han kanskje ikke vokser som han skal.Er ikke førstegangs nei og føler at det er så annerledes.Jeg vet jo at det kan være det men jeg får liksom ikke helt ro i sjela..Legen kan vel ikke si nei til en ekstra sjekk om jeg vil ha det? Anonymous poster hash: 8c747...93a Om SF målet flater ut eller synker så krever du at legen ringer føden så de kan ta en ekstra UL.Bedre føre var!Helt klart, føre var!Ja, jeg skal be han ringe i morgen,for jeg føler at jeg må sjekke.Alt kan jo være fint og bra men det er noe med magefølelsen her.Så du bildet av kurven over? Anonymous poster hash: 8c747...93a Ja, som sagt så flatet mitt mål ut og da ringte jordmor føden med en gang og avtalte UL time. Si at du er stresset og bekymret og at du vil at føden skal sjekke baby nærmere så du er sikkert på at alt er ok. Bare stå på ditt til legen gir etter.At du er stresset og bekymret er ikke bra verken for deg eller baby.Det går nok bra, men noen ganger så må du følge din magefølelse. Min baby var heldigvis perfekt. Bare lang og tynn som mamma og pappa og hadde sunket inn litt, men føden var heøt enig at det var lurt med ekstra sjekk. Og iallefall vil de si det med dine mål.Takk for svar :)Ja om han av en eller annen grunn skulle si nei, så får jeg ringe selv..Baby nr 2 kan jo være liten selv om nr 1 var litt over gjennomsnittet så :)Jordmor har jo sagt at han kan være noe mindre enn storebror, men jeg føler at jeg vil vite dette.Er jo litt redd for at han ikke vokser som han skal osv.Det blir nok bra i morgen :)Håper de gir meg en sjekk fort.Kanskje ila uka? Anonymous poster hash: 8c747...93a Ja, du burde få time relativt raskt. Skulle legen være vanskelig så ringer du selv. Du gir deg ikke før du får UL. De gir etter så lenge du er bekymet og stresset. Men alt er nok i skjønneste orden Men du trenger den bekreftelsen svart på hvitt. Hold oss oppdatert da Jaa synes jo de burde kunne gi meg en time ganske fort. Det er nok bra, men om det er noe så vet man Rart hvor mye mer bekymret jeg er denne gangen, men nå er det veldig forskjellig også da. Det skal jeg gjøre takk Anonymous poster hash: 8c747...93a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #22 Skrevet 21. juli 2015 Oppdatering!Jeg får UL på sykehuset om en uke! Symfysemålet har steget ganske mye og er liksom fint innenfor.Men fikk en følelse av at legen bare satte det høyt for å gjøre det..Huff!Men nå får jeg hvertfall sjekke til uka Anonymous poster hash: 8c747...93a
MotherOfDragons Skrevet 21. juli 2015 #23 Skrevet 21. juli 2015 Oppdatering! Jeg får UL på sykehuset om en uke! Symfysemålet har steget ganske mye og er liksom fint innenfor. Men fikk en følelse av at legen bare satte det høyt for å gjøre det..Huff! Men nå får jeg hvertfall sjekke til uka Anonymous poster hash: 8c747...93a Det var bra! Om du føler antydning til mindre liv så ringer du føden og får det fremskyndet(det gjorde jeg for jeg ble så stresset )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå