stratosku Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Vi er på ferie på besøk hos et vennepar, og i kveld skulle 3-åringen få være lengre oppe og grille sammen med oss. I et lite sekund var hun inne alene, og da jeg gikk inn for å hente henne satt hun på gulvet sammen med katten. Jeg synes jo såklart dette var et koselig øyeblikk og sier til henne at hun er flink med katten (hun koste med den istede for å klipe og slite som hun har gjort tideligere). Så ser hun på meg med lykkelige øyne og sier "mamma, katten fikk fisk hos meg. Hun var også sulten". Så viser det seg at hun har henta fisken i GULLFISKBOLLEN og matet katten med!!! Fant noe rester på gulvet... Kjenner virkelig jeg får fnatt. Kan virkelig ikke forlate øynene ett sekund før hun enten har rømt huset og springer på hovedveien, spiser kattemat, bader i do osv. Fatter ikke hvor jeg har feilet i oppdragelsen sålangt, hun er så full av oppfinnelser at det halve hadde vært mer enn nok!
førskolelæreren Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Genialt! Jeg synes 3 åringen din er hærlig!! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Oj oj! Jeg hadde vært kjempeflau! Håper det er noen rause og forståelsesfulle folk dere var på besøk hos. Om ikke annet blir det en morsom historie når hun blir voksen... 😉 Anonymous poster hash: e3e0d...459
Mamma til 2 søte Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Haha😂 så "søtt"! Hun er nok kjempestolt av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Hehe, fyflaye. Skal ikke begynne å fortelle om min treåring....... Anonymous poster hash: 4799e...018
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: a9620...a5d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Fantastisk unge! Anonymous poster hash: 73791...25c
stratosku Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2015 Skal ærlig innrømme at jeg ler godt inni meg "kremt"... Når jeg tenker på alle påfunnene hennes blir jeg jo fascinert, gjorde vist aldri noe galt selv Heldigvis tok de det med godt mot, og kom med en spøk om at de slapp fiskepasser når de reiser på ferie om ett par uker. Men jeg blir svett! Hun finner på noe absolutt hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Hjelp! Håper hun akkurat har fylt 3 år, og ikke nærmer seg 4? Litt morsomt og litt skremmende.. Anonymous poster hash: e8e98...a15
stratosku Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2015 Hjelp! Håper hun akkurat har fylt 3 år, og ikke nærmer seg 4? Litt morsomt og litt skremmende.. Anonymous poster hash: e8e98...a15 Akkurat fylt 3 år ja.
stratosku Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2015 Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: a9620...a5d Såklart er det ikke greit, men hva skjønner vel en 3-åringen som nylig er blitt fortalt av vertskapet at katter er glad i fisk? Var nok bare godt ment, ikke lett å forstå at fisken må kokes før servering- og at en helst fiskes i havet istedenfor en gullfiskbolle
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Det er faktisk ikke greit.Anonymous poster hash: a9620...a5d Selvfølgelig ikke, men nå får man ikke tatt høyde for absolutt alle ting en treåring kan finne på heller da. Regner ikke med at "ikke ta guklfisken ut av bollen og gi den til katten" er noe man husker på å minne ungen på før man drar bort på linje med "si ifra i god tid når du må på do" Anonymous poster hash: 68f5c...45d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #13 Skrevet 18. juli 2015 Hohoho slikt jenta her fint kunne finne på, er alltid noe nytt på gang.. Viktig å forklare hvorfor det er galt å gjøre det de gjør, men det hindrer de sjeldent fra å finne på, og utføre noe nytt dessverre. Hektiske tider, ungen her er snart 3,5 år, og jeg håper det snart er nådd slutten. Vi føler ikke at vi har feilet på noe vis, jenta vår viser at hun er lei seg for det når vi har forklart at det ikke er lov, hun får konsekvenser av sine handlinger osv. Hun er nok bare mer "fri flyt" enn de fleste. Anonymous poster hash: caddd...2e5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #14 Skrevet 18. juli 2015 Stakkars fisk.... Anonymous poster hash: 46a4e...cfc
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #15 Skrevet 18. juli 2015 Du har jo ikke feilet, hi! Så utrolig omtenksomt! Kanskje hun hadde hørt at pusen er glad i fisk, og når hun såg bollen med fisk ville hun bare være snill! Hun forstår ikke konsekvensen av det hun har gjort, hun er nok kjempefornøyd med det hun gjorde og trodde alle skulle bli glad! Håper hun ikke fikk kjeft eller noe! Hadde ikke hatt hjerte til å si det var galt heller før senere! Neste besøk hadde jeg sagt at vi ikke skal mate gullfisken til pus, for den liker bare fisk fra havet, eller noe! Kanskje hun kan få mate gullfisken også? Anonymous poster hash: e006d...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå