Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Hun kjefter og sutrer og klager og brøler hele tiden. Krever, forlanger og forventer. Å overraske henne med noe er jo umulig siden hun alltid forventer alt og blir sjelden glad og takknemlig men bare etterlyser neste ting. Hun mener det må skje noe konstant, hun maser etter noe å spise konstant, maser etter besøk konstant. Jeg blir gal! Furter mot nesten alle gjør hun også. Vanskelig for voksne å få kontakt med henne for hun blir så sur når hun blir snakket til. Jeg er den eneste voksne hun vil godta virker det som. Hun er skikkelig sær på den sosiale fronten. Lillesøsteren er rake motsetningen. Anonymous poster hash: de6b0...2f2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Jeg har tvillinger på 6 år. De prøvde seg med trass en periode og ser den ene av dem prøver seg etter ferie med far.. Skilt. Jeg har ikke ork til slikt. Sier rett ut at skal du snakke med meg så bruker vi innestemme. Du kan skrike til du blir blå men jeg hører deg ikke før du snakker som en stor jente/gutt. Mine får ikke om de spør etter noe - det er sjeldent! Det er vårt motto! ; Hør på mamma, da får du alt. Ikke spør om alt så overrasker mamma deg ofte. Her er en Marie kjeks med smør og sukker en overraskelse! Eller de kan velge 1 ting i butikken, og de velger ikke godis...De velger med omhu; en stor galia melon, en boks frokost blanding, en pakke yoghurt. For de vet at om de velger noe "sunt" så kjøper jeg med godis som vi alle deler. Sjeldent vi spiser godis som vingummi og sjokolade. Men jeg kan kjøpe 5 pakker med forskjellige is, 3 pakker kjeks, masse frukt, bakevarer så vi lager vafler etc. De får ikke sjokolade eller syltetøy på brødskiva før de har hatt noe sunt på første skiven heller. De må smake på alt de får. Og jeg har forklart dem at tunga bruker 30 ganger på å velge om den liker en type smak eller ikke. Så da prøver de litt igjen og igjen. Jeg har ikke kresne unger og det beste; JEG er ikke kresen lenger! Prøver nye oppskrifter og kjøper frukt/grønt jeg ikke aner hva er. Googler alt. Ene tvillingen svarte meg frekt når ham skulle rydde på rommet før legge tid. Fikk advarsel og prøvde seg på siste ordet så klart... Rett i seng, jeg ryddet på 3 minutter og lekekassa gikk i timeout i hele morgen. De har felles rom og felles leker så de retter hverandre når den ene gjør noe galt. Men tro meg når de først får (!!!) Og det er ofte, så renner det over. Vi har store dat med oppskjært frukt hver dag. Har mat 2 ganger om dagen så langt det lar seg gjøre. Jeg bruker ikke et minutt på å vaske eller rydde når de er våkne, den tiden er for oss 3. Vi koser og leker sammen hver dag. Og jeg trenger kun å så vidt heve stemmen min så vet de at det er alvor. Da har de tøyet strikken nok. Men ja, det tok tid å komme seg dit etter skilsmissen. Har vel brukt 1,5 år på å nå en bra plass med regler og trygghet. Anonymous poster hash: 386f0...f1a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Husk at barna blir slik foreldrene og omgivelsene lager dem! Ikke straff seksåringen for at du har feilet med oppdragelsen! Anonymous poster hash: 28bfb...230
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Jeg har tvillinger på 6 år. De prøvde seg med trass en periode og ser den ene av dem prøver seg etter ferie med far.. Skilt. Jeg har ikke ork til slikt. Sier rett ut at skal du snakke med meg så bruker vi innestemme. Du kan skrike til du blir blå men jeg hører deg ikke før du snakker som en stor jente/gutt. Mine får ikke om de spør etter noe - det er sjeldent! Det er vårt motto! ; Hør på mamma, da får du alt. Ikke spør om alt så overrasker mamma deg ofte. Her er en Marie kjeks med smør og sukker en overraskelse! Eller de kan velge 1 ting i butikken, og de velger ikke godis...De velger med omhu; en stor galia melon, en boks frokost blanding, en pakke yoghurt. For de vet at om de velger noe "sunt" så kjøper jeg med godis som vi alle deler. Sjeldent vi spiser godis som vingummi og sjokolade. Men jeg kan kjøpe 5 pakker med forskjellige is, 3 pakker kjeks, masse frukt, bakevarer så vi lager vafler etc. De får ikke sjokolade eller syltetøy på brødskiva før de har hatt noe sunt på første skiven heller. De må smake på alt de får. Og jeg har forklart dem at tunga bruker 30 ganger på å velge om den liker en type smak eller ikke. Så da prøver de litt igjen og igjen. Jeg har ikke kresne unger og det beste; JEG er ikke kresen lenger! Prøver nye oppskrifter og kjøper frukt/grønt jeg ikke aner hva er. Googler alt. Ene tvillingen svarte meg frekt når ham skulle rydde på rommet før legge tid. Fikk advarsel og prøvde seg på siste ordet så klart... Rett i seng, jeg ryddet på 3 minutter og lekekassa gikk i timeout i hele morgen. De har felles rom og felles leker så de retter hverandre når den ene gjør noe galt. Men tro meg når de først får (!!!) Og det er ofte, så renner det over. Vi har store dat med oppskjært frukt hver dag. Har mat 2 ganger om dagen så langt det lar seg gjøre. Jeg bruker ikke et minutt på å vaske eller rydde når de er våkne, den tiden er for oss 3. Vi koser og leker sammen hver dag. Og jeg trenger kun å så vidt heve stemmen min så vet de at det er alvor. Da har de tøyet strikken nok. Men ja, det tok tid å komme seg dit etter skilsmissen. Har vel brukt 1,5 år på å nå en bra plass med regler og trygghet. Anonymous poster hash: 386f0...f1a Det høres ut som det er mange regler å foholde seg til? Og husk at det ikke alltid er negativt at barna vil diskutere og argumentere. Hvis de opplever at det blir slått hardt ned på hver gang de hevder sin rett får du kanskje lydige barn, men også kuede og usikre barn. Og mat 2 ganger pr dag? Er det en skrivefeil? Jeg tror heller ikke barn har vondt av å leke og aktivisere seg alene noen ganger, enten mor vasker klær, støvsuger eller slapper av på sofaen. Anonymous poster hash: 4621b...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå