Gå til innhold

Er du lærer for elever med diagnoser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være kontaktlærer for første gang og får to elever med diagnoser jeg ikke kjenner til, det er også lite å finne om disse på nett og bibliotekene. Har også sjekket mine gamle studiebøker.

Hva gjør man da for å forberede seg best mulig til skolestart? Må jeg bare avvente til heg får mer informasjon fea PPT, møte med foreldrene?

Jeg forstår jo at veien til læring vil bli litt til underveis, men det er så utrolig viktig for meg at de skal få en god skolestart, og at de skal være inkludert i klassen.

Anonymous poster hash: 5c11d...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å møte foreldrene tidligst mulig, samt lese det som er av papirer i mappene deres, snakk med lærere som har hatt de før om hva som er gjort tidligere mtp individuelle dagsplaner etc. Ikke fortsett på noe som ikke funker.. Og det viktigste; gjør ALT du kan for å bli kjent med barna det gjelder; interessene deres, deres sterke og svake sider. Prøv å få tid sammen med de alene, f.eks be de om hjelp til småting osv. God relasjon er alfa-omega. Og dersom de er av den utagerende sorten, så er det ekstra viktig å få lagt inn aksjer, siden ro i klassen avhenger mye av disse. For hver negative henvendelse til eleven skal du i forkant hatt fem positive.. Så relasjonsbygging altså:)

Lykke til:)

Anonymous poster hash: 38897...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...