Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Jeg selger mye på finn.no. Mange kjøpere, sikkert 70%, irriterer vettet av meg. Eksempel: jeg la ut en trille til salgs, god stand. Fikk 3 henvendelser, ikke samtidig. Første var veldig interessert. Hadde avtalt at hun skulle se på vogna, så hørte jeg aldri mer. Nummer to ville kjøpe, skulle komme til avtalt tid og jeg hørte ikke mer. Nummer 3 kjøpte trilla uten noe om og men. Eksempel: la ut babytøy. Pent brukt, mye klær og svært billig. Fikk to henvendelser. Hun ene skulle ha dette, bad meg sende i posten. Fikk kontonummer og hun sendte meg adressen. Så ble det stille. Nummer to bad også om å få det tilsendt, og forlangte at hun fikk klærne før hun betalte. Skjønner at folk ombestemmer seg, men hvorfor ikke bare si ifra? Hvilken kjøper er du? Så mange som jeg har møtt på så må noen av dem være her inne 😂 Anonymous poster hash: f060d...c14
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Nei det er jeg ikke. Jeg kjøper aldri andres gamle skrot. Anonymous poster hash: c9f00...fbb
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Nei det er jeg ikke. Jeg kjøper aldri andres gamle skrot. Anonymous poster hash: c9f00...fbb Ok, men dum er du likevel... Anonymous poster hash: f060d...c14
Fullrulle86 Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Nei det er jeg ikke. Jeg kjøper aldri andres gamle skrot. Anonymous poster hash: c9f00...fbb Hvem har bitt deg i venstre kjønnsleppe i dag?
Fullrulle86 Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Jeg er en kjøper som kjøper det jeg har gitt beskjed om at jeg skal ha. Skjønner heller ikke at de ikke bare kan gi beskjed viss de ombestemmer seg
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Også har vi selgerne. Jeg skulle se på et bord, hadde avtale lørdag. Fredag kveld fikk jeg melding om at bordet var solgt til noen andre. Jeg har ennå ikke brutt en avtale om kjøp og salg på Finn/ Facebook. Anonymous poster hash: ca412...a02
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Dette er grunnen til at jeg gir bort ting. Det som familie og venner ikke har bruk for legger jeg ut gratis på finn. Førstemann til mølla. Setter ofte bare tingene på utsiden av døren, eller nede ved porten så slipper jeg mas om tidspunkt og må være hjemme for at folk skal komme. Hvis jeg først selger noe, er det svært billig men til samme prinsipp. Førstemann som kommer å henter, og pengene i en konvolutt i postkassa. Anonymous poster hash: e3f6c...d6f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #8 Skrevet 18. juli 2015 Opplevd mye rart. Det verste var den gangen en dame meg til å kjøre en brukt vogn hjem til henne, for hun hadde ikke bil. Snakket med henne på sms 20 minutter før ankomst, joda, hun var hjemme hun. Jeg ankommer presis til avtalt tid og ringer på. Ingen hjemme. Ringer henne på telefonen og ingen svarer. Ringer på flere ganger, ringer telefonen. Jeg gir opp og drar. Etter 10 minutter får jeg melding om at hun hadde tatt en tur til byen?? og kom hjem om 15 minutter?? Hva feiler det folk. Hun fikk ikke vogna heller, som forøvrig var et røverkjøp. Anonymous poster hash: d617d...cf7
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #9 Skrevet 18. juli 2015 Uff, på finn.no ser man hvor lite pålitelige folk er! Dukker ikke opp og sier ikke ifra. Jeg blir forbannet! Selv svarer jeg alltid på henvendelser (alt, alltid!) og kommer som avtalt. Både kjøper og selger endel der, samt gir bort. Anonymous poster hash: 35886...9ad
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #10 Skrevet 18. juli 2015 Jeg er så drit lei alle som skal prute på alt! Legger alltid prisen under det andre har gjort for å få det solgt og unngå den pokerspillere prutingen hele tiden. Nå er det snakk om ting som er i god stand og er dyre! Ellers gir jeg bort det meste. Skulle selge et helt nytt og ubrukt hundebur som fortsatt lå i esken siden hunden ble akutt syk og avlivet. Buret ble lagt ut for halv pris og jeg skrev at jeg kunne kjøre det gratis siden det var det største stålburet du får tak i. Ble nedringt av prutere! Buret ble til slutt solgt til den prisen jeg ville ha og de gjorde et røverkjøp. En annen gang solgte jeg en bil som var ganske underpriset. En gammel en vel og merke. Ble også der nedringt av folk som skulle ha den og kunne komme med en gang. Ingen dukket opp. Det var faktisk så mange som ringte og var useriøse at jeg måtte fjerne nummeret mitt fra annonsen. Den ble solgt og hentet dagen etter, men det var jaggu meg litt av en jobb! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det skal være så slitsomt å kvitte seg med ting?! Jeg har aldri prutet på noe av det jeg har kjøpt og jeg kontakter aldri noen uten å være genuint interessert. Anonymous poster hash: 0893c...639
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 Jeg er så drit lei alle som skal prute på alt! Legger alltid prisen under det andre har gjort for å få det solgt og unngå den pokerspillere prutingen hele tiden. Nå er det snakk om ting som er i god stand og er dyre! Ellers gir jeg bort det meste. Skulle selge et helt nytt og ubrukt hundebur som fortsatt lå i esken siden hunden ble akutt syk og avlivet. Buret ble lagt ut for halv pris og jeg skrev at jeg kunne kjøre det gratis siden det var det største stålburet du får tak i. Ble nedringt av prutere! Buret ble til slutt solgt til den prisen jeg ville ha og de gjorde et røverkjøp. En annen gang solgte jeg en bil som var ganske underpriset. En gammel en vel og merke. Ble også der nedringt av folk som skulle ha den og kunne komme med en gang. Ingen dukket opp. Det var faktisk så mange som ringte og var useriøse at jeg måtte fjerne nummeret mitt fra annonsen. Den ble solgt og hentet dagen etter, men det var jaggu meg litt av en jobb! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det skal være så slitsomt å kvitte seg med ting?! Jeg har aldri prutet på noe av det jeg har kjøpt og jeg kontakter aldri noen uten å være genuint interessert. Anonymous poster hash: 0893c...639 Ikke jeg heller, hvorfor sende mail og ha en lang samtale som ender i en avtale man ikke tenker å holde ?? :-O Anonymous poster hash: f060d...c14
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Også har vi selgerne. Jeg skulle se på et bord, hadde avtale lørdag. Fredag kveld fikk jeg melding om at bordet var solgt til noen andre. Jeg har ennå ikke brutt en avtale om kjøp og salg på Finn/ Facebook. Anonymous poster hash: ca412...a02 Nesten verre ja! Jeg hadde budrunde på en lite brukt barnevogn. Avsluttet budrunden og avtalte med kjøper at hun kunne hente. 2 min etter fikk jeg et nytt bud på 1000(!!!) kr mer. Avbrøt ikke avtalen avden grunn! Anonymous poster hash: f060d...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå