Gå til innhold

Svangerskapskontroll


Mars-mamma♡

Anbefalte innlegg

Når har dere det? Jeg er 6 + 4 og legen vet jeg er gravid men jeg har ikke fått time til svangerskapskontroll eller noe ark eller noe. Når bestiller dere dette? H×n fikk vite dette fordi jeg var der ved en tilfeldighet men nevnte ikke noe på det. Har to risiko svangerskap bak meg, men virker som om det ikke er noe som helst bekymring rundt dette. (Annet enn hos meg selv tydeligvis😅) Damene på legekontoret sa at blodprøver og sånn som skal taes ifht graviditet taes i uke 12-13. Så hastet ikke. Hadde en liten blødning tirsdags kveld. Målte hcg på torsdag og det skal måles igjen for å sammenligne på mandag. Men alle er så rolige rundt dette og det er ingen stress virker det som. Seøv spyr jeg 1-3 ggr per dag og har bekkenløsning alt men alle tar det klinkende med ro😝😞😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det i uke 10. Hos jordmor. Kommer ikke til å ta kontakt med fastlegen såfremt det ikke skjer noe prekært, som må taes med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert forskjellig praksis fra sted til sted. Siden jeg jobber på sykehus, så får vi ansatte mulighet til å benytte oss av svangerskapspoliklinikken. Ringer direkte dit selv. De har jo også gynekolog der. Fungere veldig fint. De jordmødrene som jobber der, jobber også på føden. Noen frynsegoder skal det være ved å være ansatt på sykehuset 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til priv ul neste uke. Så skal jeg til legen i uke 10 for å se hjertelyd. Ingen svangerskapskontroll.

Så tar jeg kontakt med legen til ny time etter passerte 12 uker, det blir 1 svangerskapskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time i uke 13, og damene på telefon var veldig avvisende til at jeg ville inn i uke 8. Blodprøver og slikt mente de bare kunne taes rundt da. (De timene de hadde i uke 12 kræsja med mine forelesninger på universitetet). 

Også har jeg bestilt andre svangerskapskontroll hos jordmor i kommunen. Tenker å gå annenhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time i uke 13, og damene på telefon var veldig avvisende til at jeg ville inn i uke 8. Blodprøver og slikt mente de bare kunne taes rundt da. (De timene de hadde i uke 12 kræsja med mine forelesninger på universitetet).

Også har jeg bestilt andre svangerskapskontroll hos jordmor i kommunen. Tenker å gå annenhver.

Akkurat det inntrykket fikk jeg og. Alt blodprøvene. Are kunne taes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til privat klinikk for ul i uke 10 og tenkte bestille legetime til ca.uka 12. Stemmer at de ikke skriver ut svangerskapspapir og tar blodprøver før etter uke 12. Dette er vel pga at risikoen for abort er mye mindre etter uke 12.😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i uke 8 (7+1) og tok blodprøver, fikk helsekort og informasjon, og har time igjen 18.08 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til første svangerskapskontroll når jeg er i uke 9. Er nok litt ulik praksis på når de tar blodprøver o.l.

Her i Oslo er det håpløst å få time til jordmor også, så jeg skal ikke dit før jeg er i uke 24. I forrige svangerskap gikk jeg til jordmor på ABC-klinikken hver måned og fikk litt bakoversveis da jeg skulle bestille jordmortime denne gangen. Ettersom jeg fødte en mnd for tidlig forrige gang får jeg desverre ikke gå,til jordmor på ABC denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke om jeg skal gå til lege eller jordmor hva er vanligst??

Har hørt at mange går til lege og jordmor annenhver gang. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg skal gå til lege eller jordmor😯 hva er vanligst??

Jeg gikk kun til jordmor, men fikk som sagt en jordmor som jobber på føden i tillegg, så det var jeg veldig fornøyd med. Ble også videresendt til gynekolog flere ganger (de hadde kontor vegg i vegg), og fikk ta ul de gangene jordmor ble litt usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...