Gå til innhold

Svangerskapskontroll


Mars-mamma♡

Anbefalte innlegg

Når har dere det? Jeg er 6 + 4 og legen vet jeg er gravid men jeg har ikke fått time til svangerskapskontroll eller noe ark eller noe. Når bestiller dere dette? H×n fikk vite dette fordi jeg var der ved en tilfeldighet men nevnte ikke noe på det. Har to risiko svangerskap bak meg, men virker som om det ikke er noe som helst bekymring rundt dette. (Annet enn hos meg selv tydeligvis😅) Damene på legekontoret sa at blodprøver og sånn som skal taes ifht graviditet taes i uke 12-13. Så hastet ikke. Hadde en liten blødning tirsdags kveld. Målte hcg på torsdag og det skal måles igjen for å sammenligne på mandag. Men alle er så rolige rundt dette og det er ingen stress virker det som. Seøv spyr jeg 1-3 ggr per dag og har bekkenløsning alt men alle tar det klinkende med ro😝😞😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det i uke 10. Hos jordmor. Kommer ikke til å ta kontakt med fastlegen såfremt det ikke skjer noe prekært, som må taes med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert forskjellig praksis fra sted til sted. Siden jeg jobber på sykehus, så får vi ansatte mulighet til å benytte oss av svangerskapspoliklinikken. Ringer direkte dit selv. De har jo også gynekolog der. Fungere veldig fint. De jordmødrene som jobber der, jobber også på føden. Noen frynsegoder skal det være ved å være ansatt på sykehuset 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til priv ul neste uke. Så skal jeg til legen i uke 10 for å se hjertelyd. Ingen svangerskapskontroll.

Så tar jeg kontakt med legen til ny time etter passerte 12 uker, det blir 1 svangerskapskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time i uke 13, og damene på telefon var veldig avvisende til at jeg ville inn i uke 8. Blodprøver og slikt mente de bare kunne taes rundt da. (De timene de hadde i uke 12 kræsja med mine forelesninger på universitetet).