Gå til innhold

Sjanser for å redde inn forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en del problemer, mistet sent i et svangerskap, slitt med å få barn etter det (har to nå) mistet som regel før 13 uke (mistet 8 ganger)

Han har flørtet med andre kvinner, skjult kontakt med eksen sin osv.

Han sluttet så å si å hjelpe til hjemme når vi hadde vært samboere i 2 år (6 år som samboere nå) noe som var greit nok i og for seg, jeg ble arb.ledig på den tiden, så jeg fant det naturlig at jeg tok det meste.

Nå er jeg syk, har ME og Fibromyalgi, fikk diagnosen fibro i fjor, og ME i år. Han sluttet på den tiden å hjelpe til i det heletatt.. Han sluttet å vise meg oppmerksomhet (foruten om sex) i fjor høst/vinter.. Til slutt hadde vi bare sex igjen.. Vi starter opp i parsamtale på FVK neste mnd, men tror det er for sent :/  

For et par uker siden sa jeg ifra at jeg ikke ville ha sex med han, før han klarte å gi meg nærhet uten at det ledet til sex, altså, om han kunne gi meg en klem av og til, stryke meg over armen osv, før han klarer å vise at han ikke gjør det bare for å få sex, så er sex satt på vent.. Vært 2 lange uker, uten noe form for kontakt, eller stort av samtale, han reiser tidlig om morgenen, og kommer som regel ikke hjem før jeg har sovnet, om han kommer hjem mens jeg er våken, passer han på å holde seg i stua til han er sikker på at jeg har sovnet.

Jeg har prøvd så mye i årenes løp, både det å snakke med han, gi han ekstra av hans vilje, prøvd å stille hardt mot hardt, være øm med han, vist nærhet og kjærlighet, men det har ikke hjulpet i det heletatt tydeligvis.. Det viser seg jo nå etter de 2 ukene som har gått nå.

Mange rundt meg mener jeg bør gå fra han når han oppfører seg slik han har gjort.. Men nå som jeg har ME (mye sengeliggende) vil jeg ikke klare å være alene med ungene, og det er jo ingen garanti at jeg vil klare å være den som har de på besøk heller..

Dessuten sier samboeren at han ikke vil miste meg, det er han som ordnet med samtale hos FVK..

Anonymous poster hash: 5a597...404
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo legge til: Han har vokst opp med foreldre som har vært "gammeldags" i det at mor er hjemme og ordner alt, mens far jobber.. samboeren sier selv (har han gjort i alle år) at han ikke vil ha slikt forhold, fordi han så hvordan mora hans hadde det (siden hun ønsket å jobbe egentlig)

Han er også av de som "sprudler", glad og rolig av seg, han er flink til å flørte med meg osv, men det er ikke noe nærhet ved berøring, foruten om når han ønsker sex. Han er IKKE depressiv eller noe, det er sikkert her, han har bare sluttet berøre meg, kysse meg osv i hverdagen..

HI

Skrevet

Hvordan kan han hjelpe deg med ungene om han er borte fra morgen til sent på kveld?

Ser han ikke selv at dette ikke fungerer for dere? Dere må jo snakke sammen.

Skrevet

Det er den siste uka han har vært borte, ungene har vært på ferie denne uka, de kommer hjem igjen i morgen. Han starter opp på jobb igjen neste uke.

Virker som om han mener det hele kan ties i hjel, og på den måten finnes ikke problemene.. Men så ordnet han jo med den samtale timen, så jeg tenker at han vil jo tydeligvis prøve på det meste for å holde på det vi har.... Kanskje han rett og slett bare ikke vet hvordan han skal klare å snakke med meg? Fordi det ikke var slikt han vokste opp med.... Mine foreldre snakket sammen titt og ofte om problemer og uenigheter, når vi barna ble eldre, så hadde vi "familiemøte" også, når ting var vanskelig mellom familien... Mens samboeren vokste opp med at ting skulle ties i hjel...

Så tenker jeg da, på de mørke dagene mine, kanskje han rett og slett ønsker å avslutte forholdet, men ikke vet hvordan han skal si det? Men det kan da ikke være slik, siden han sier han ønsker det her...

Er bare så forvirret :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...