Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Hvordan får dere gjort noe som helst dere med baby og litt eldre barn? Jeg blir aldri ferdig med noe, får aldri avsluttet noe jeg starter på. Klesvask, matlaging, rydding Alt blir avbrutt av en av ungene, og mest den minste. Sover bare 30 min om gangen på dagtid. Og de 30 min medfører en mamma som løper beina av seg eller bruker tid på de andre ungene. Tips tas imot med takk! Anonymous poster hash: e70fd...398
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Senk kravene og få hjelp av mannen, det barnet som er litt større kan vente til du er ferdig eller kanskje hjelpe til ( spørs hvor gammmel) Ellers såa jeg bare snakke for meg selv men jeg har lært meg og bli super effektiv bruker ca 30- 40 min på og gjøre alt av husarbeid, går heller aldri tomhet fra ene rommet til det andre, er jeg på badet så bruker jeg 1 min ekstra på og sette på en maskin tøy eller putte noe i trommelen. På kjøkkenet så lager jeg mat samtidig som jeg rydder, osv osv Men det er bare meg, du må lage din rutine og bare gjør ting færdig det tar ikke lang tid barna klarer og vente litt manne kan og hjelpe til.
Sjokoladebanan Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Har ikke annet tips enn å senke skuldrene litt og fokuser på å få tatt unna det mest nødvendige. Har selv tvillinger på 1,5 i tillegg til et litt større barn så jeg forstår problemstillingen. Jeg har rett og slett bare måtte senke krava. Vaske over gulv og ordne klær når de sover, velge litt enklere matløsninger og tenke på at det er for en kort tid av livet. Det kommer en tid da vi vil savne å ha bamser og kjøkkenutstyr på gulvet, og klærne på halv tolv på klessnora
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Jeg hadde baby som sov maks 30 min om gangen uten eldre søsken, og jeg fikk ikke gjort noe særlig da heller, så jeg kan ikke skjønne hvordan du skal klare det. Jeg fikk kanskje ryddet det verste rotet, kokt flasker, vasket det mest nødvendige av klær, og når jeg endelig fikk satt meg ned så våknet han. Han godtok ikke å ligge for seg selv i 5 minutter, sitte i vippestol og se på meg eller noe annet, så jeg måtte ofte ha "barnevakt" (dvs noen til å underholde ham) for å få hengt opp klesvasken eller tatt meg en dusj. Anonymous poster hash: 0b3af...743
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå