Gå til innhold

Barn som er veldig bestemte i klesveien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en furie av en 3åring som bare vil gå i tights. Har holdt frem 2 bukser/shorts hele sommeren, men hun SKAL gå i tights.

Hvor mye gir dere etter for nykkene?

Anonymous poster hash: f9a75...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge klæsvalget er ok etter vær og vind bryr jeg meg ikke

Anonymous poster hash: 81cd5...3f7
Skrevet

Så lenge det er fornuftig med tanke på temperatur og værforhold så kan hun ta på seg akkurat det hun vil. Ser ingen grunn til å diskutere det.

Unntaket er hvis vi skal noe spesielt som krever f.eks at hun er pyntet. Batmandrakt var ikke ok i konfirmasjon 😂

Anonymous poster hash: 8de3d...fcc

Skrevet

Så lenge de kler seg etter været kan de gå i hva de vil og se ut som ett juletree for min del. Jeg har sagt de må kle seg etter været, og skal vi noe spessielt bestemmer jeg.

Det er helt greit for de og jeg slipper diskusjoner.

Anonymous poster hash: b0fd5...103

Skrevet

Velg dine kamper 😄

Skrevet

De får kle seg som de vil så lenge det ikke er helt feil i forhold til vær og vind.

At en 3-åring foretrekker tights som er behagelig å bevege seg i er da helt naturlig, og helt ok. Det hadde jeg ikke giddet diskutere i det hele tatt, da hadde jeg bare gått på HM og kjøpt et lite utvalg av tights som hun kunne leke i. 

Har to jenter selv, de er nå 6 og 8 år og går fremdeles en del i tights selv om de også nå går i andre kulere bukser. Men så lenge de gikk i barnehagen levde de i tights og tunika eller tights og hverdagskjoler, da følte de seg fine og hadde superbehagelige klær å leke i, helt greit. 

Anonymous poster hash: ada1b...c62
Skrevet

Søstra mi på fire brukte strømpebukse en hel sommer husker jeg. Min mor tok ingen kamp på det og neste sommer forsvant strømpebuksene ;)

Velg dine kamper.

Anonymous poster hash: ca863...a59

Skrevet (endret)

Åh som jeg kranglet med mellomste frøkna når hun var mindre. Skulle bare gå i kjole og skjørt.

Fikk et veldig godt råd; Så lenge hun er godt nok kledd så hvorfor ikke? I barnehagen er de voksne flinke til å passe på at barna er riktig kledd ute.

Sant nok. Så da ble det til at jeg fant klær til å ha under og hun fikk velge skjørt eller kjole selv. Etter dette ble hverdagen vår mye bedre med mindre kamper :)

Endret av Fomle84
Skrevet

Takk! Da bare dropper jeg det rett og slett :)

Anonymous poster hash: f9a75...e76

Skrevet

Har selv en jente som kun går i kjoler/skjørt! Gidder ikke diskutere hver eneste morgen.

Om vi skal ut på noe spesielt som krever andre klær, gjør vi bare en avtale på det. At hun kan skifte til hva hun vil når vi kommer hjem, bare hun tar på det og det mens vi er ute! Pleier å fungere greit!

Anonymous poster hash: b5494...458

Skrevet

Det der er veldig typisk for alderen, og går over like brått som det dukket opp :)

Skrevet

Har ei som i perioder nekter å ha på seg hva jeg velger samme hva stort sett så jeg lar henne plukke ut selv så langt vi ikke skal noe spesielt som man må kle seg på en hvis måte til. 

Til tider ser ho virkelig ikke ut men er så fornøyd med seg selv så jeg lar det være. Syntes ikke det er verdt å ta alle diskusjoner rundt klær, men jeg tar diskusjonen de dager hun ikke vil kle på seg så mye som været tilsier.

Eller for mye klær. Så prøver jeg å se til at klærne i skapet passer sånn omtrent sammen i alle mulige variasjoner hun kan velge.

Men utkledningklær er leker ikke klær og det får hun ikke bruke utenfor huset unntatt ved halloween/karneval

Anonymous poster hash: 7e956...b87
Skrevet

Min treåring elsker å gå med skjørt og kjole. Samtidig! 😄

Anonymous poster hash: ef880...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...