Gå til innhold

Bleieslutt, bør jeg ha potte også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøkna har blitt så flink til å gå på do! Hun elsker det, og vil helst på do hele tiden, selv når hun ikke må :P 
Vi er jo helt i startfasen, men jeg vurderer å kjøpe en potte også.
Jeg har alltid tenkt at potte var dumt å begynne med, for da kan det jo hende man på avvenne potta også. Hun var litt engstelig for doen før, men nå som hun er vant til den kan det vel gå greit å gå på potte også? Tenkte å ha den i stua, slik at hun umiddelbart kan sette seg på den hvis hun må tisse. Det blir naturligvis en del uhell nå i starten, så tenker kanskje det blir bedre hvis hun har noe i umiddelbar nærhet. 
Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen med potte er at de sitter veldig stødig og trygt. I tillegg kan den settes hvorsomhelst, feks foran tv, noe som kan økes sjansen for rask suksess og mestringsfølelse i oc med at h*n kanskje sitter lenger av gangen..

Jeg har bare gode erfaringer med potte

Anonymous poster hash: d387f...3c0

Skrevet

Vi har do kun i 2etasje. Potte var gull verdt. 😊

Da kunne barnet gå umiddelbart, og ikke minst, så slapp det å holde seg om en annen var på do.

Hun pleide å ta med seg potta på do når vi skulle på do, så vi kunne gå "sammen". 😊

Vi kommer til å bruke potte med nestemann også.

Anonymous poster hash: d0a9a...35d

Skrevet

Jeg kjøpte en doring på barnas hus ( en med antiskli på og den satt godt på toalettet) jenta brukte den i ca 1 uke, så var det over på vare toalettet ☺ så om du vill prøve det så bare pass på at den sitter fast for bhg jeg jobber I kjøpte noen på ikea med mykt sete ol men den passer ikke toalettet helt og sklir litt, det kan Være veldig skummelt for de små.

Skrevet

Jeg kjøpte en doring på barnas hus ( en med antiskli på og den satt godt på toalettet) jenta brukte den i ca 1 uke, så var det over på vare toalettet ☺ så om du vill prøve det så bare pass på at den sitter fast for bhg jeg jobber I kjøpte noen på ikea med mykt sete ol men den passer ikke toalettet helt og sklir litt, det kan Være veldig skummelt for de små.

Dosete har jeg selvfølgelig, ellers hadde hun jo detti oppi :D (hun er veldig liten i tillegg)

Skrevet

Her var potta god å ha de første par dagene uten bleie, for han var veldig redd for uhell og hadde ikke helt kontroll på når han måtte og ikke, så han tilbrakte flere timer på den. Veldig greit å ha den på stua da, siden han ikke turte å være på badet alene. ;)

Etter de første to dagene var han tryggere og vi kunne dra andre steder. Da måtte han jo gå på do, så det ble aldri sånn at han ble vant til å bruke bare potta og måtte "avvennes" fra den. Nå har han den bare på rommet sitt så han kan bruke den hvis han må tisse om natten, for å unngå at han må ut av rommet og inn på et lyst bad og bli mer våken.

Anonymous poster hash: d9cb5...adf
Skrevet

Mine to har ikkje brukt potte.  Hadde doring, og toalett i begge etasjane i huset.  

Skrevet

Jeg hadde inngått potte om det er mulig.

Anonymous poster hash: 83e96...2b8

Skrevet

Potte: Usj, æsj, uæææh. Synes det er kvalmt, holder på å spy når den skal tømmes.

Har ikke brukt hverken potte eller doring til mine 3.

Anonymous poster hash: 92631...5c0

Skrevet

Aldri hatt potte. Kun sånn toalettring. Med fotskammel/krakk under beina. Hvis barnet allerede liker do, hvorfor potte? Det er jo bare gris.

Anonymous poster hash: ddf54...5da

Skrevet

Aldri hatt potte. Kun sånn toalettring. Med fotskammel/krakk under beina. Hvis barnet allerede liker do, hvorfor potte? Det er jo bare gris.

Anonymous poster hash: ddf54...5da

For å unngå at hun tisser på gulvet. :) uhell gjør ingenting for min del, men merker at hun blir skuffa hvis hun tisser på gulvet. Derfor tenkte jeg en potte i stua så den er i umiddelbar nærhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...