Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Er matlei og trenger virkelig inspirasjon Noen med gode lavkarbo tips og oppskrifter? Anonymous poster hash: ee1af...c57
*Smiley* Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Lavkarbogruppen på Facebook har masse oppskrifter og lavkarbo.no:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 Lavkarbogruppen på Facebook har masse oppskrifter og lavkarbo.no:) Takk Anonymous poster hash: ee1af...c57
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Jeg spiser lavkarbo knekkebrød fra bakeriet til frokost, kjempegodt! Anonymous poster hash: 3db0b...c7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Jeg spiser lavkarbo knekkebrød fra bakeriet til frokost, kjempegodt! Anonymous poster hash: 3db0b...c7f Er bakeriet et merke, eller kjøper du det på bakeriet. Jeg klarer ikke å finne lavkarbo knekkebrød noen plass her jeg bor, Stemmer det at de ikke er merket med lavkarbo, at det ikke er lov? Anonymous poster hash: ee1af...c57
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Kjøper det på bakeriet ja. Anonymous poster hash: 3db0b...c7f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Dytter litt Anonymous poster hash: ee1af...c57
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Jeg spiser lavkarbo knekkebrød fra bakeriet til frokost, kjempegodt! Anonymous poster hash: 3db0b...c7f Er bakeriet et merke, eller kjøper du det på bakeriet. Jeg klarer ikke å finne lavkarbo knekkebrød noen plass her jeg bor, Stemmer det at de ikke er merket med lavkarbo, at det ikke er lov? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Har du kikket i hyllene med allergivennlig mat? Jeg kjøper knekkebrød derfra. De er glutenfrie. Tidligere var de merket som lavkarbo, det har de sluttet med, jeg vet ikke hvorfor, mulig det ikke er lov lenger? Uansett har de fortsatt lavt karbohydratinnhold. Her er et bilde av pakken, denne er merket lavkarbo, slik den var før.Bortsett fra at dette er tatt vekk ser pakken ellers lik ut. http://www.fridafrosk.net/?p=8897 Anonymous poster hash: ee2a6...d0b
beef sister Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Jeg spiser lavkarbo knekkebrød fra bakeriet til frokost, kjempegodt! Anonymous poster hash: 3db0b...c7f Er bakeriet et merke, eller kjøper du det på bakeriet. Jeg klarer ikke å finne lavkarbo knekkebrød noen plass her jeg bor, Stemmer det at de ikke er merket med lavkarbo, at det ikke er lov? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Har du kikket i hyllene med allergivennlig mat? Jeg kjøper knekkebrød derfra. De er glutenfrie. Tidligere var de merket som lavkarbo, det har de sluttet med, jeg vet ikke hvorfor, mulig det ikke er lov lenger? Uansett har de fortsatt lavt karbohydratinnhold. Her er et bilde av pakken, denne er merket lavkarbo, slik den var før.Bortsett fra at dette er tatt vekk ser pakken ellers lik ut. http://www.fridafrosk.net/?p=8897 Anonymous poster hash: ee2a6...d0b Takk for tips:) Jeg skal se etter de knekkebrødene, tror jeg kanskje har sett de Jeg synes det er så vanskelig å finne ut av når det ikke er merket lavkarbo, hvorfor er ikke det lov? Hva er lavt nok karboinnhold i brød og knekkebrød da? HI Anonymous poster hash: ee1af...c57
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57
beef sister Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Yoghurt kan du spise, naturell yoghurt (for eksempel gresk, eller en annen fet type). Du kan søte den litt, hvis du synes det blir surt, eller så blander du med bær. Du må være litt mer forsiktig hvis du spiser ketogent, men akkurat det har jeg ikke så mye erfaringer med. Carbzone sine produkter anbefales på det sterkeste. Jeg synes det "grønne" brødet er best, men det er selvfølgelig smak og behag. Ellers smaker tortillalefsene som vanlige (grove) lefser. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige, så jeg bestiller det meste på nettet. Tipper du finner flere sider som eventuelt også sender til Norge (kanskje norske også).
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Yoghurt kan du spise, naturell yoghurt (for eksempel gresk, eller en annen fet type). Du kan søte den litt, hvis du synes det blir surt, eller så blander du med bær. Du må være litt mer forsiktig hvis du spiser ketogent, men akkurat det har jeg ikke så mye erfaringer med. Carbzone sine produkter anbefales på det sterkeste. Jeg synes det "grønne" brødet er best, men det er selvfølgelig smak og behag. Ellers smaker tortillalefsene som vanlige (grove) lefser. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige, så jeg bestiller det meste på nettet. Tipper du finner flere sider som eventuelt også sender til Norge (kanskje norske også). Tusen takk for hjelp Tortillalefser har jeg savnet, så de hadde pasta og, det har jeg i hvert fall savnet. Noen flere ting der du kan anbefale? Spiser etter ketolyseprinsippene. Anonymous poster hash: ee1af...c57
beef sister Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Yoghurt kan du spise, naturell yoghurt (for eksempel gresk, eller en annen fet type). Du kan søte den litt, hvis du synes det blir surt, eller så blander du med bær. Du må være litt mer forsiktig hvis du spiser ketogent, men akkurat det har jeg ikke så mye erfaringer med. Carbzone sine produkter anbefales på det sterkeste. Jeg synes det "grønne" brødet er best, men det er selvfølgelig smak og behag. Ellers smaker tortillalefsene som vanlige (grove) lefser. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige, så jeg bestiller det meste på nettet. Tipper du finner flere sider som eventuelt også sender til Norge (kanskje norske også). Tusen takk for hjelp Tortillalefser har jeg savnet, så de hadde pasta og, det har jeg i hvert fall savnet. Noen flere ting der du kan anbefale? Spiser etter ketolyseprinsippene. Anonymous poster hash: ee1af...c57 Det jeg har smakt av pastaerstatninger/riserstatninger er uspiselig. Jeg bruker mye blomkålris istedenfor ris, eller så spiser jeg ris og pasta, for det er, etter min mening, umulig å erstatte. Tortillalefsene kan dessuten brukes til å lage nachos. Det står i hvert fall det på dem, jeg har ikke forsøkt. Jeg spiser ikke etter noen prinsipper, og i hvert fall langt fra ketolyse, men det skal fortsatt være mulig å være i ketose og samtidig spise noe yoghurt. Ellers kan du også lage pizzabunn av blomkål. Det smaker faktisk helt ok.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Yoghurt kan du spise, naturell yoghurt (for eksempel gresk, eller en annen fet type). Du kan søte den litt, hvis du synes det blir surt, eller så blander du med bær. Du må være litt mer forsiktig hvis du spiser ketogent, men akkurat det har jeg ikke så mye erfaringer med. Carbzone sine produkter anbefales på det sterkeste. Jeg synes det "grønne" brødet er best, men det er selvfølgelig smak og behag. Ellers smaker tortillalefsene som vanlige (grove) lefser. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige, så jeg bestiller det meste på nettet. Tipper du finner flere sider som eventuelt også sender til Norge (kanskje norske også). Tusen takk for hjelp Tortillalefser har jeg savnet, så de hadde pasta og, det har jeg i hvert fall savnet. Noen flere ting der du kan anbefale? Spiser etter ketolyseprinsippene. Anonymous poster hash: ee1af...c57 Det jeg har smakt av pastaerstatninger/riserstatninger er uspiselig. Jeg bruker mye blomkålris istedenfor ris, eller så spiser jeg ris og pasta, for det er, etter min mening, umulig å erstatte. Tortillalefsene kan dessuten brukes til å lage nachos. Det står i hvert fall det på dem, jeg har ikke forsøkt. Jeg spiser ikke etter noen prinsipper, og i hvert fall langt fra ketolyse, men det skal fortsatt være mulig å være i ketose og samtidig spise noe yoghurt. Ellers kan du også lage pizzabunn av blomkål. Det smaker faktisk helt ok. Hmmm, kanskje best å droppe pastaen da....sukk :/ Hvordan lager du pizzabunn av blomkål, og hvordan lager du blomkålris? Dette høres spennende ut, jeg ser at jeg må utvide mathorisonten min litt ja Takk for at du tar deg tid til å gi meg gode svar Anonymous poster hash: ee1af...c57
beef sister Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Yoghurt kan du spise, naturell yoghurt (for eksempel gresk, eller en annen fet type). Du kan søte den litt, hvis du synes det blir surt, eller så blander du med bær. Du må være litt mer forsiktig hvis du spiser ketogent, men akkurat det har jeg ikke så mye erfaringer med. Carbzone sine produkter anbefales på det sterkeste. Jeg synes det "grønne" brødet er best, men det er selvfølgelig smak og behag. Ellers smaker tortillalefsene som vanlige (grove) lefser. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige, så jeg bestiller det meste på nettet. Tipper du finner flere sider som eventuelt også sender til Norge (kanskje norske også). Tusen takk for hjelp Tortillalefser har jeg savnet, så de hadde pasta og, det har jeg i hvert fall savnet. Noen flere ting der du kan anbefale? Spiser etter ketolyseprinsippene. Anonymous poster hash: ee1af...c57 Det jeg har smakt av pastaerstatninger/riserstatninger er uspiselig. Jeg bruker mye blomkålris istedenfor ris, eller så spiser jeg ris og pasta, for det er, etter min mening, umulig å erstatte. Tortillalefsene kan dessuten brukes til å lage nachos. Det står i hvert fall det på dem, jeg har ikke forsøkt. Jeg spiser ikke etter noen prinsipper, og i hvert fall langt fra ketolyse, men det skal fortsatt være mulig å være i ketose og samtidig spise noe yoghurt. Ellers kan du også lage pizzabunn av blomkål. Det smaker faktisk helt ok. Hmmm, kanskje best å droppe pastaen da....sukk :/Hvordan lager du pizzabunn av blomkål, og hvordan lager du blomkålris? Dette høres spennende ut, jeg ser at jeg må utvide mathorisonten min litt ja Takk for at du tar deg tid til å gi meg gode svar Anonymous poster hash: ee1af...c57 Du kan jo ha en annen opplevelse enn meg, men jeg spiser ikke erstatninger som ikke er gode, da dropper jeg det heller. Og det skader heller ikke å spise pasta i ny og ne, tenker nå jeg (jeg vet jo ikke hva målet ditt er, men rent generelt ...). Du kan enten rive eller kjøpe sånn greie som gjør at squash ser ut som "spagetti", det kan fungere som en slags erstatning. Squash kan jo også fint fungere som erstatning for pasta i for eksempel lasagne. Blomkålris er enkelt. Jeg kjører blomkål i food processor, slik at den blir kornete som ris. Har i mikroen i noen minutter, og så tilsetter jeg krydder eller urter etter smak. Blir ganske nøytral smak, og egentlig en god erstatning for ris. Blomkålbunn er litt mer tiltak, og det er viktig at du gjør det skikkelig for at den ikke skal bli svampete og ekkel. Dette er en grei oppskrift: http://ifoodreal.com/cauliflower-pizza-crust-recipe/ Anbefaler deg å prøve chiafrø hvis du ikke har gjort det. En helt ok erstatning for grøt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes mange alternativer til brød og tortillalefser. Blant annet proteinbrød, slik som dette: http://www.mat.se/butik/proteinbrod-vagott-250g- det finnes mange produsenter. Ellers så har det svenske carbzone masse gode produkter. Tortillalefsene deres er veldig gode, og funker fint som for eksempel pizzabunn. Brødene deres er også veldig gode, og smaker som vanlig brød. De sender til hele verden, men hvis du bor i nærheten av Sverige, får du sikkert tak i det enkelte steder der: http://www.carbzone.se/shop/ Det amerikanske merket Mission har også flere gode alternativer, men det vet jeg ikke hvor lett du kan få tak i fra Norge. Yoghurt med bær/litt nøtter, cottage cheese med bær og chiapudding er vel også greie alternativer til frokost/lunsj. Tusen takk for tips om carbonze siden, den må jeg kikke litt mer på :) Ellers så bor jeg desverre langt fra svenskegrensen Kan jeg spise yoghurt da? Anonymous poster hash: ee1af...c57 Yoghurt kan du spise, naturell yoghurt (for eksempel gresk, eller en annen fet type). Du kan søte den litt, hvis du synes det blir surt, eller så blander du med bær. Du må være litt mer forsiktig hvis du spiser ketogent, men akkurat det har jeg ikke så mye erfaringer med. Carbzone sine produkter anbefales på det sterkeste. Jeg synes det "grønne" brødet er best, men det er selvfølgelig smak og behag. Ellers smaker tortillalefsene som vanlige (grove) lefser. Jeg bor ikke i nærheten av Sverige, så jeg bestiller det meste på nettet. Tipper du finner flere sider som eventuelt også sender til Norge (kanskje norske også). Tusen takk for hjelp Tortillalefser har jeg savnet, så de hadde pasta og, det har jeg i hvert fall savnet. Noen flere ting der du kan anbefale? Spiser etter ketolyseprinsippene. Anonymous poster hash: ee1af...c57 Det jeg har smakt av pastaerstatninger/riserstatninger er uspiselig. Jeg bruker mye blomkålris istedenfor ris, eller så spiser jeg ris og pasta, for det er, etter min mening, umulig å erstatte. Tortillalefsene kan dessuten brukes til å lage nachos. Det står i hvert fall det på dem, jeg har ikke forsøkt. Jeg spiser ikke etter noen prinsipper, og i hvert fall langt fra ketolyse, men det skal fortsatt være mulig å være i ketose og samtidig spise noe yoghurt. Ellers kan du også lage pizzabunn av blomkål. Det smaker faktisk helt ok.Hmmm, kanskje best å droppe pastaen da....sukk :/Hvordan lager du pizzabunn av blomkål, og hvordan lager du blomkålris? Dette høres spennende ut, jeg ser at jeg må utvide mathorisonten min litt ja Takk for at du tar deg tid til å gi meg gode svar Anonymous poster hash: ee1af...c57 Du kan jo ha en annen opplevelse enn meg, men jeg spiser ikke erstatninger som ikke er gode, da dropper jeg det heller. Og det skader heller ikke å spise pasta i ny og ne, tenker nå jeg (jeg vet jo ikke hva målet ditt er, men rent generelt ...). Du kan enten rive eller kjøpe sånn greie som gjør at squash ser ut som "spagetti", det kan fungere som en slags erstatning. Squash kan jo også fint fungere som erstatning for pasta i for eksempel lasagne. Blomkålris er enkelt. Jeg kjører blomkål i food processor, slik at den blir kornete som ris. Har i mikroen i noen minutter, og så tilsetter jeg krydder eller urter etter smak. Blir ganske nøytral smak, og egentlig en god erstatning for ris. Blomkålbunn er litt mer tiltak, og det er viktig at du gjør det skikkelig for at den ikke skal bli svampete og ekkel. Dette er en grei oppskrift: http://ifoodreal.com/cauliflower-pizza-crust-recipe/ Anbefaler deg å prøve chiafrø hvis du ikke har gjort det. En helt ok erstatning for grøt. Tusen takk Skal sjekke ut chiafrø og , har aldri prøvd det heller Anonymous poster hash: ee1af...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå