Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 jeg skal jobbe som vikar fremover, men aner ikke hvor lenge eller hvor mye det blir da det er vanskelig for arb.giver å gi noe svar på. Jeg har egentlig rett på dagpenger også. Det er noen mnd siden jeg sluttet i den faste jobben, men har jobbet litt ett annet sted etter det. Jeg kan fortsatt søke om dagpenger selv om jeg egentlig burde gjort det da jeg sluttet i jobben? Hvis jeg blir gravid snart, så beregnes også dagpenger som inntekt? Og hvis jeg blir sykemeldt, hvor lenge må jeg ha vært på samme arbeidsplass for å få sykepenger? Skulle helst hatt fast jobb først, men dette blir prøverør og vi har ikke så god tid på oss.. Anonymous poster hash: a01dd...144
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Ja dagpenger regnes som inntekt. Det er viktig for deg at du har inntekt mest mulig fra vikariat og du da melder deg arbeidledig så snart du ikke har inntekt. Ellers vil du ikke få foreldrepenger. Du kan bli sykemeldt som alle andre, men går du mer enn fire uker uten inntekt eller dagpenger så vil du falle ut av dette og det ønsker du nok ikke i din situasjon. Jeg har selv vært i din situasjon, bortsett fra prøverør, så jeg vet hvordan det er. Anonymous poster hash: 3c593...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå