Gå til innhold

Hjelp! Gravid, er det galskap å beholde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et "uhell" for noen uker siden, har jeg blitt gravid. Bruker vanligvis P ring, men hadde glem å sette den inn. Feriekoma...

Vi har tre gutter sammen, og han har en gutt fra før. Huset vårt er allerede tilnærmet det komplette kaos, får ikke spesielt mye hjelp fra familien, og vi hadde i grunn sett fram til at ting skulle roe seg, siden minstemann er blitt 4 år, og begynner å bli stor.

Han vil ikke beholde, men sier det må være min avgjørelse. Og har i grunn vært noe sur i kveld....

Jeg er usikker. Vet ikke om jeg vil beholde. Er redd både for det ene og det andre.

Gi meg noen synspunkter, helst konstruktive.........?

Anonymous poster hash: 2fc47...d81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er imot abort, så ikke spør meg

Gratulerer

Anonymous poster hash: 2d572...063

Skrevet

Dette må du bestemme, ingen av oss vet hva som er riktig for deg.

Håper du på ei jente?

Slik du legger det frem høres det vel ut som om dere har barn nok, men det betyr jo ikke at det kan være koselig med en liten en.

Skrevet

Jeg har fire barn, siste overhodet ikke planlagt ;)

For meg våkner morsinstinktet i det øyeblikket jeg tester positivt, jeg tenker på det som babyen min med en gang og kunne aldri tatt abort. Heldigvis er mannen helt lik, da jeg sto gråtende med en positiv test i hånden, de andre barna 1, 4 og 7 år gamle, så bare tok han rundt meg og sa at dette skulle vi klare....

Jeg har aldri angret, livet med 4 barn er som du sier litt kaotisk til tider, logistikken er helt sinnsyk de travleste tidene av året, men det er ærlig talt mest gøy.

Det krever at du er en god organisator, du må ha kontroll, gode rutiner og ting på stell, men når du får alt på plass og familien fungerer godt på lag så er det virkelig en berikelse med en stor familie.

Du kan ikke bare la ting skure og gå da, du må ta kontroll over kaoset. Vi bruker litt tid hver søndag kveld på å planlegge neste uke, hva skal vi ha til middag, hvilke dager skjer hva, hvem skal følge opp de forskjellige tingene, hvilke dager har vi tid til litt husarbeid, når skal vi handle osv. Alt blir skrevet ned på en stor whiteboard-tavle så vi har oversikt. Vi foreldre har lave skuldre begge to, man kan ikke stresse og kave, ungene trenger ro, kos, gode samtaler og foreldre som har kontroll.

Mine barn er nå alle på skolen, 1. til 9. klasse, og vi er en så fin gjeng :)

Matbudsjettet er helt sykt, og mengden klesvask horribel, logistikken i hverdagen med fritidsaktiviteter, vennebesøk, lekser, foreldremøter, dugnader osv osv utrolig travel, men det går helt greit, og vi kjeder oss aldri ;)

Anonymous poster hash: d20ba...50c
Skrevet

Jeg ville beholdt, men jeg er nok inhabil siden jeg prøver å bli gravid med nr 3...

Skrevet

Hadde minste min vært 4 år da jeg ble gravid uventet med 4.mann, hadde ikke jeg vurdert abort så sterkt som jeg gjorde. Minste vår var 12 da, neste var 15 og eldste 17! Det var mye rot og mange tanker, mannen ville jeg skulle ta abort, jeg var egentlig enig, men da det skulle "bestilles abort" så innså jeg at jeg ikke kom til å klare å gjennomføre det. Trodde mannen kom til å dra fra meg og at jeg ble helt alene med den lille. Det er nå litt over tre år siden dette nå, og jeg kjenner på det enda, hvor psykisk tøft dette var.

Men, har fått en gutt og mannen forguder han, og han sa her en dag at det var ikke så ille som han hadde forestilt seg å starte på nytt med små barn igjen. Vi har tre tenåringsjenter i hus nå, samt en 2,5 åring. Masse å gjøre og masse glede.

Lykke til og gratulerer :)

Anonymous poster hash: a5575...d7b

Skrevet

Mannen prøver å være diplomatisk, men vil virkelig ikke. Gikk og la seg kl 10, etter 2 whisky, og en dupp... Nå er han ikkeså kin på å prate.. Det vil jo bli tilsammen 5 barn! Er vel ikke noe garanti for ei jente, så det er ikke en avgjørende faktor..... Så vanskelig dette!

Skrevet

Jeg ville tatt abort.

Anonymous poster hash: 7fead...f20

Skrevet

Abort

Anonymous poster hash: b4179...782

Skrevet

Selvfølgelig beholder du :) man dreper ikke barnet sitt

Anonymous poster hash: 8d350...e86

Skrevet

Om det er kaos fra før, og mannen ikke vil ha,og du er så usikker så synes jeg du burde ta abort.Det er IKKE drap. Det er snakk om en liten celleklump.

Anonymous poster hash: 79cd3...c08
Skrevet

Jeg synes ikke du burde tenke så mye på hva alle her inne mener. Det bidrar bare til å skape mer kaos inni deg med alle de motstridende meningene. Dette er en sak du og mannen din må kjenne på sammen og snakke sammen om. Ikke drikke wisky og vende dere bort fra hverandre. Det er i situasjoner som denne det er virkelig nødvendig at dere er et team. - uansett hva utfallet blir.

Anonymous poster hash: bf942...497

Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Med 4 barn, et kaos (som du selv skriver) og lite hjelp fra familie hadde jeg ikke hatt kapasitet til flere barn. En ting er å føde barnet. Noe annet er at man skal ta tid, energi og krefter til å følge opp alle barna man setter til verden.

Noen ganger må man bare innse sine egne begrensninger. Noe annet kan gå utover de barna man allerede har.

Anonymous poster hash: 3bc32...88d
Skrevet

Abort. Tenk på barna du allerede har!

Anonymous poster hash: a6fd3...b6a

Skrevet

Om det er kaos fra før, og mannen ikke vil ha,og du er så usikker så synes jeg du burde ta abort.Det er IKKE drap. Det er snakk om en liten celleklump.

Anonymous poster hash: 79cd3...c08

Når ble du fasiten på hva som er liv og ikke?

Anonymous poster hash: fb438...924

Skrevet

Vanskelig...

Det høres ut som det beste for din familie og i din situasjon er å ikke beholde. Men jeg skjønner at det er en veldig vanskelig avgjørelse å ta. Det burde mannen din forstå også og han bør være mer støttende.

Prøv å snakke litt mer med han om det

Anonymous poster hash: 3cfa7...85c

Skrevet

Veldig rart at dette tilsynelatende bare skal løses av deg... ? Hvorfor skal han få være sur, drikke og gå å legge seg og overlate deg til deg selv og vonde tanker? Håper han kommer på bedre tanker...

Lykke til!

Anonymous poster hash: 769ca...8d4
Skrevet

Hvordan er økonomien deres? Vil et barn til gi enda vanskeligere forhold der, eller er den der hvor et barn til bare så smått er merkbart?

Hva utgjør kaoset som allerede er? Er det type husarbeid, barn som krangler, trangt i hjemmet, lite av soveværelser? Eller snakker vi om hektiske dager med mye å skulle rekke?

Hvordan er forholdet mellom deg og mannen?

Om du beholder og mannen går, ville du klare deg som alenemor?

Anonymous poster hash: eb258...681
Skrevet

Et barn til kommer du ikke til å angre på.

Anonymous poster hash: 9f08b...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...