Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Har en rosebusk som vel er ca 15år gammel? Hovedstammen har blitt lang og ruver ca 0.5 meter høyere enn busken i seg selv. "UtUtstikkeren" har vel 10 gode knopper til blomster. Hva gjør jeg? Kutter den ned, i såfall når? Eller vil resten av busken vokse etter? Rosen blir klippet i sin helhet ned senhøstes eller vår, hvert år. Anonymous poster hash: 778e2...138
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg husker at Sug Lut kunne en del om roser i en annen tråd. Anonymous poster hash: 9f8fa...29a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Jeg skjønte ikke helt hva som var problemet? Anonymous poster hash: 0cf0b...427
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 "Problemstillingen" er at busken ser helt rar ut med en 0.5meter høyere enn busken med tykk gren med egen busk på toppen med masse knopper som blir blomster etter hvert. Det er ikke en busk lengre, men en busk med et eget "tre" midt i. Huff, kjenner jeg er dårlig på å forklare. "Utstikker grenen er 0.5 meter høyere enn selve busken. Det ser helt rart ut. Anonymous poster hash: 778e2...138
Direkte Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Ville latt utstillere blomstre, og klippet den ned etterpå. Ville klippet ned/beskjært rosen til våren. Hvilken rose er det?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Vet ikke hvilken rose, da den sto her da vi kjøpte huset for 10år siden. Den har kraftige rosa store blomster. Vi klipper den helt ned til stubbene hvert år, men nå har midt stilken, blitt super kraftig og tykk, samt strekt seg langt høyere enn alle andre grener og dannet en "ny busk på toppen". Anonymous poster hash: 778e2...138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå