Gå til innhold

Sykmeldt og skoleplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet inn på et studie, som jeg veldig ønsker å gå. MEN nå er jeg sykmeldt, og jeg er ikke 100% sikker på at det er anbefalt at jeg begynner å jobbe for fullt før skolestart heller. Selvsagt kan jeg tvinge igjennom en friskmelding, men da må jeg gå ned i stilling, og dersom det da skulle vise seg at jeg ikke makter det, og må sykmeldes igjen, vil jeg tape endel penger, samtidig som jeg ikke kan gå skole? 

Det betyr vel i realiteten at jeg ikke kan ta studiet? Eller er det mulig å be om permisjon i bakgrunn av sykmeldingen? Nå som jeg er blitt syk er jeg livredd for å stå utenfor arbeidslivet, dersom dette virkelig tar lengre tid enn jeg håper på...

Anonymous poster hash: daa00...a0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, om jeg skal gå studiet må jeg gå ned i stilling, og ned i lønn, og det er helt OK, men jeg det er jo kjedelig å gå ned i lønn og samtidig ikke få ta studiet  :sur:

Anonymous poster hash: daa00...a0d
Skrevet

Jeg tror du kan få utsatt studiestart, Dvs permisjon pga sykdom. Sjekk med studiestede ditt og evt Lånekassen.

Anonymous poster hash: 5bba7...548

Skrevet

Du kan få permisjon fra studiet, og utsatt det 1 år, grunnet sykdom. Hør med studiet hvordan du gjør dette.

Anonymous poster hash: 996a0...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...