Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Sliter med det, og lurer på om det noen gang er mulig å komme tilbake til det "normale"? Har så usunt forhold til mat, og lurer på hvordan en psykolog skal kunne hjelpe med via samtaler til å endre mitt forhold til mat. Anonymous poster hash: b0eb4...685
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Jeg kjenner ei som ble frisk av bulimi. Hun gikk i behandling, endret sine holdninger til mat - dvs. det hun egentlig gjorde var å bearbeide det som var årsaken til at hun straffet seg selv med spiseforstyrrelsen. Hun har vært helt frisk i mange, mange år nå Så det er mulig Søk hjelp fra noen som kan spiseforstyrrelser - lykke til Anonymous poster hash: 4669b...f59
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 anbefaler deg å finne en som er god på spiseforstyrrelser. Bulimi er jo utrolig skadelig for kropp og sinn så det er jo virkelig noe en burde investere i for å få hjelp. Ja en psykolog kan hjelpe, de bruker forskjellige metoder. Men punkt 1 er først å se at det er et problem, noe du har og som er utrolig bra! Også kommer nr 2, hva er årsåken? Det må du finne ut i samarbeid med en proff, også sammen finne en måte å håndtere ting på, som ikke er selvdestruktivt og som fungerer for deg. Det er ikke gjort på en samtale, det tar tid, men det er helt klart mulig å bli bra. Lykke til Hilsen ei som går i beh. for spiseforstyrrelse. Anonymous poster hash: 2d715...611
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 anbefaler deg å finne en som er god på spiseforstyrrelser. Bulimi er jo utrolig skadelig for kropp og sinn så det er jo virkelig noe en burde investere i for å få hjelp. Ja en psykolog kan hjelpe, de bruker forskjellige metoder. Men punkt 1 er først å se at det er et problem, noe du har og som er utrolig bra! Også kommer nr 2, hva er årsåken? Det må du finne ut i samarbeid med en proff, også sammen finne en måte å håndtere ting på, som ikke er selvdestruktivt og som fungerer for deg. Det er ikke gjort på en samtale, det tar tid, men det er helt klart mulig å bli bra. Lykke til Hilsen ei som går i beh. for spiseforstyrrelse. Anonymous poster hash: 2d715...611 Årsaken er kjedsomhet. Jeg har ingen problemer når jeg er sammen med andre og har folk rundt meg. Med en gang jeg blir alene føler jeg meg ensom, og da kjedespiser jeg. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Årsaken er kjedsomhet. Jeg har ingen problemer når jeg er sammen med andre og har folk rundt meg. Med en gang jeg blir alene føler jeg meg ensom, og da kjedespiser jeg. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685 Du har fremdeles et problem - problemet ligger i det at du ikke takler ensomhet. Og det kan du finne ut hos en behandler. Man trenger ikke kjedespise selv om man er ensom, så noe ved ensomheten trigger noe du ikke ønsker å forholde deg til. Og det er det du må få hjelp til å ta tak i. Anonymous poster hash: 4669b...f59
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Årsaken er kjedsomhet. Jeg har ingen problemer når jeg er sammen med andre og har folk rundt meg. Med en gang jeg blir alene føler jeg meg ensom, og da kjedespiser jeg. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685 Du har fremdeles et problem - problemet ligger i det at du ikke takler ensomhet. Og det kan du finne ut hos en behandler. Man trenger ikke kjedespise selv om man er ensom, så noe ved ensomheten trigger noe du ikke ønsker å forholde deg til. Og det er det du må få hjelp til å ta tak i. Anonymous poster hash: 4669b...f59 Nei, jeg takler ikke ensomhet. Jeg føler at ingen liker seg og bryr seg om meg, og trøster meg med maten. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit, og når jeg blir mye alene føler jeg ekstra på det. Jeg føler meg ensom, og får opp tanker som at ingen bryr seg og at jeg er et problem folk ikke ønsker å ha kontakt med. Jeg vet jo at dette ikke stemmer, men det er de tankene og følelsene jeg får. Derfor blir alt bra når jeg er sammen med andre, fordi da føler jeg meg verdsatt. Jeg ser folk bryr seg og ønsker å være sammen med meg. Selvtilliten min er dårlig, så jeg vet igrunn hvorfor. Men jeg klarer ikke endre tankegangen for å snu dette. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Årsaken er kjedsomhet. Jeg har ingen problemer når jeg er sammen med andre og har folk rundt meg. Med en gang jeg blir alene føler jeg meg ensom, og da kjedespiser jeg. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685 Du har fremdeles et problem - problemet ligger i det at du ikke takler ensomhet. Og det kan du finne ut hos en behandler. Man trenger ikke kjedespise selv om man er ensom, så noe ved ensomheten trigger noe du ikke ønsker å forholde deg til. Og det er det du må få hjelp til å ta tak i. Anonymous poster hash: 4669b...f59 Nei, jeg takler ikke ensomhet. Jeg føler at ingen liker seg og bryr seg om meg, og trøster meg med maten. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit, og når jeg blir mye alene føler jeg ekstra på det. Jeg føler meg ensom, og får opp tanker som at ingen bryr seg og at jeg er et problem folk ikke ønsker å ha kontakt med. Jeg vet jo at dette ikke stemmer, men det er de tankene og følelsene jeg får. Derfor blir alt bra når jeg er sammen med andre, fordi da føler jeg meg verdsatt. Jeg ser folk bryr seg og ønsker å være sammen med meg. Selvtilliten min er dårlig, så jeg vet igrunn hvorfor. Men jeg klarer ikke endre tankegangen for å snu dette. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685 Det du skriver her er viktig, Hi, for her er problemet ditt. Og det er dette du kan få hjelp med hos en terapeut. Det er viktig å ta tak i dette, for de fleste mennesker opplever ensomhet innimellom, eller i perioder av livet. Da er det viktig å ha nok trygghet i seg selv til å takle dette. Det er ikke noe feil med deg, du har bare noen utfordringer som du trenger hjelp til å finne ut av. Snakk med legen din om det og bli henvist til noen som kan det å behandle spiseforstyrrelser. Det problemet ditt er ikke uvanlig i denne forbindelsen. Så søk hjelp, du trenger ikke ha denne bulimien, men du trenger hjelp til å komme deg ut av det, til å snu tankene dine og få bedre selvtillit. Anonymous poster hash: 4669b...f59
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Årsaken er kjedsomhet. Jeg har ingen problemer når jeg er sammen med andre og har folk rundt meg. Med en gang jeg blir alene føler jeg meg ensom, og da kjedespiser jeg. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685 Du har fremdeles et problem - problemet ligger i det at du ikke takler ensomhet. Og det kan du finne ut hos en behandler.Man trenger ikke kjedespise selv om man er ensom, så noe ved ensomheten trigger noe du ikke ønsker å forholde deg til. Og det er det du må få hjelp til å ta tak i. Anonymous poster hash: 4669b...f59 Nei, jeg takler ikke ensomhet. Jeg føler at ingen liker seg og bryr seg om meg, og trøster meg med maten.Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit, og når jeg blir mye alene føler jeg ekstra på det. Jeg føler meg ensom, og får opp tanker som at ingen bryr seg og at jeg er et problem folk ikke ønsker å ha kontakt med. Jeg vet jo at dette ikke stemmer, men det er de tankene og følelsene jeg får. Derfor blir alt bra når jeg er sammen med andre, fordi da føler jeg meg verdsatt. Jeg ser folk bryr seg og ønsker å være sammen med meg. Selvtilliten min er dårlig, så jeg vet igrunn hvorfor. Men jeg klarer ikke endre tankegangen for å snu dette. Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685 Det du skriver her er viktig, Hi, for her er problemet ditt. Og det er dette du kan få hjelp med hos en terapeut. Det er viktig å ta tak i dette, for de fleste mennesker opplever ensomhet innimellom, eller i perioder av livet. Da er det viktig å ha nok trygghet i seg selv til å takle dette. Det er ikke noe feil med deg, du har bare noen utfordringer som du trenger hjelp til å finne ut av. Snakk med legen din om det og bli henvist til noen som kan det å behandle spiseforstyrrelser. Det problemet ditt er ikke uvanlig i denne forbindelsen. Så søk hjelp, du trenger ikke ha denne bulimien, men du trenger hjelp til å komme deg ut av det, til å snu tankene dine og få bedre selvtillit. Anonymous poster hash: 4669b...f59 Tusen takk for et godt svar fra deg! Jeg setter virkelig pris på det! Anonymous poster hash: b0eb4...685
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Ja du kan bli frisk. Trodde aldri jeg skulle få et normalt forhold til kropp og mat. Nå er jeg mer avslappa rundt dette enn mange andre. Søk hjelp! Anonymous poster hash: a8698...74b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Ja du kan bli frisk. Trodde aldri jeg skulle få et normalt forhold til kropp og mat. Nå er jeg mer avslappa rundt dette enn mange andre. Søk hjelp! Anonymous poster hash: a8698...74b Så godt å høre, kanskje det fins håp for meg også Får jeg spørre om hvilken hjelp du fikk? Hi Anonymous poster hash: b0eb4...685
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå