Gå til innhold

Usikker etter ul idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul idag veldig tidlig.

Er mellom 5+3- 5+6 etter egen beregning

Så fostersekken og han målte den til 5+5.

Så ikke hjerteslag men det var for tidlig sa gynekologen.

Sa ikke noe om tom fostersekk, og sa alt så bra ut bare at d var for tidlig å se hjertet. Fikk med bilde og når jeg ser på d så ser jeg jo ingenting i fostersekken? Er det for tidlig å se antydning til noe?

Den var ikke "hul" hvis dere forstår hva jeg mener men man ser "grums" der.

Hadde det vært hul (altså) ingenting ville han vel sagt dette? Har aldri vært på tidlig ul før eller sett bilde fra ul så tidlig. Men bekymrer meg likevel for at den kan være tom når man ikke ser foster? Men da ville han vel kunne sett tom fostersekk og sagt det? Eller?

Usikker på hvor jeg vil med spørsmålet men. Hvordan ser en tom fostersekk ut? Er det da helt svart inni sekken?

Anonymous poster hash: 986ef...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bare må velge å stole på gynekologen når han sa alt så fint ut. Ellers vil du få et langt svangerskap. Forsøk å legg bort bekymringene. Man får nok høre det om ikke alt er som det skal.

Gratulerer med svangerskapet og lykke til! 😊

Anonymous poster hash: e5597...08f

Skrevet

I uke tre etter befruktning (dvs foster er tre uker), dvs 5 uker etter siste mens, er foster er flat plate som akkurat holder på å snøre seg sammen til et rør, det er altså ikke noe foster å se enda. Det er også en del ekstra hinner/sekker som kommer til å forsvinne til senere som sikkert lager "grumset" du ser.

Skrevet

Hvorfor var du på ul så tidlig? Har inntrykk at det bare skaper mer bekymring enn det gjør godt.

Jeg tok ul i uke 10. Så en sprell levende liten baby.

Anonymous poster hash: 3f15d...40c

Skrevet

Min søster tok nettopp ultralyd og hun var 5+5 og man kunne se hjerte slå og høre hjertelyd. Er ikke så lett og måle når de er så små så kan jo være at ho egentlig er litt lengre på vei. Hvis du er veldig engstelig ta en ny ultralyd om ett par uker så slipper du å gå og bekymre deg. Men alt er nok bra skal du se ☺

Anonymous poster hash: 6a786...5fa

Skrevet

Min søster tok nettopp ultralyd og hun var 5+5 og man kunne se hjerte slå og høre hjertelyd. Er ikke så lett og måle når de er så små så kan jo være at ho egentlig er litt lengre på vei. Hvis du er veldig engstelig ta en ny ultralyd om ett par uker så slipper du å gå og bekymre deg. Men alt er nok bra skal du se ☺

Selvsagt er søstera di lengre på vei, man kan ikke høre hjertet så tidlig, nek...

Hi, du har ingenting å bekymre deg om, var på ul i uke 6, har bilde av et svart hull 😊

Anonymous poster hash: 4081e...cff

Skrevet

Tusen takk for svar 😊

Ble tidlig ul pga jeg akkurat har blitt konsert og graviditeten ble oppdaget.

Det er ikke noe svart i fostersekken, men den er dekket av "grums" om noen forstår.

Skal tilbake om tre uker også.

Er egentlig ikke bekymret, men siden vi skal på ferie og festligheter med venner og jeg antakelig blir å fortelle det til noen av de så hadde det vært så godt å vært sikker.

Men satse på at d går rett vei 😊

Skrevet

Bilde av ul 😊😜

http://tinypic.com/view.php?pic=1127s5s&s=8#.Vak0UIozenN

Jeg har vært på utallige tidlige ultralyder, grunnet flere exu, og det der er et helt normalt syn ved en normal graviditet i uke 5+5, du sa?

Gratulerer og lykke til :)

Anonymous poster hash: 251ed...681

Skrevet

Jeg så det samme som deg på tidlig ul 5+6. Så bare en tom fostersekk. Dro tilbake 2 uker etterpå, og så da en miniatyrbaby med hode, og små utvekster til armer og bein. Ble da flyttet frem 4 dager. Så disse små vokser i rykk og napp. 

Så fra å ikke se noe annet enn en runding i livmor til en sprell levende embryo på 14 dager, siar alt om hvor fort ting utvikles....

Slapp av og nyyyyt graviditeten du. 

Anonymous poster hash: 5427a...9e0
Skrevet

Selvsagt er søstera di lengre på vei, man kan ikke høre hjertet så tidlig, nek...

Hi, du har ingenting å bekymre deg om, var på ul i uke 6, har bilde av et svart hull 😊

Herregud er jo ikke ett nek fordi jeg svarer på spørsmålet.

Skrevet

Herregud er jo ikke ett nek fordi jeg svarer på spørsmålet. Vi så hjerte slå uten noe problem. Og man kan se hjerte slå i uke seks på ultralyd.

Skrevet

Jeg ville ikke spekulert i det da du ikke er ultralydkyndig, men heller en bekymret mor.
Gynekologen er jo kyndig på området, og ville sagt om det var noe han syntes var utenom det vanlige på det stadiet du er nå.
Det er jo dette som er dumt med å gå til tidlig ultralyd.

En får en bekreftelse...Men så kommer alle de vinde spørsmålene som ingen kan svare deg på.
Du får ta tiden til hjelp her.
De første ukene er jo utviklingen enorm fra uke til uke, nærmest fra dag til dag, så en ultralyd om noen uker vil jo gi deg flere svar, og forhåpentligvis litt færre spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...