Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Lager lasagne til en stor gjeng, og skal ha bacon og kjøttdeig i. Et par har nylig blitt vegetarianere, forrige gang vi møttes spiste de kjøtt. Det skal lages saus av rødvin med bla a buljong. Har ikke grønnsaksbuljong, kun oksekraft. Er det krise eller ok? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: bc113...b0c
HvittHus Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 (endret) Nei det kan du ikke gjøre. Da er den overhodet ikke vegetarisk lenger. Endret 17. juli 2015 av HvittHus
beef sister Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Det er helt klart ok, men da kan du ikke si at det er vegetarlasagne. Du kan selvfølgelig unngå å si det, hvis du ikke ønsker å vise respekt. Hvis du derimot først skal tilrettelegge for folks sære matvaner, er det jo tullete å bare gjøre det halvveis.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Jeg skjønner ikke. Skal du lage vegetarlasagne med bacon og kjøttdeig? Anonymous poster hash: baa1d...6e8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Nei, lager en egen form med kun grønnsaker. Men grønnsakssausen med rødvin hadde jeg tenkt å lage felles. Det var bare det med buljongen da... Anonymous poster hash: bc113...b0c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Nei, lager en egen form med kun grønnsaker. Men grønnsakssausen med rødvin hadde jeg tenkt å lage felles. Det var bare det med buljongen da... Anonymous poster hash: bc113...b0c Du kan jo ikke ha kjøtt i vegetarlasagne, det skjønner du vel selv? Anonymous poster hash: 01018...d5c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Du kan ikke bruke kjøttbuljong. Hvorfor ikke bare bruke tomatsaus? Du trenger ikke buljong til lasagne. Anonymous poster hash: f5adf...75e
HvittHus Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Nei, lager en egen form med kun grønnsaker. Men grønnsakssausen med rødvin hadde jeg tenkt å lage felles. Det var bare det med buljongen da... Anonymous poster hash: bc113...b0c Det er da virkelig ikke noe problem å bruke grønnsakbuljong istedet for kjøttbuljong. Smaker like bra gjør det også.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Nei, lager en egen form med kun grønnsaker. Men grønnsakssausen med rødvin hadde jeg tenkt å lage felles. Det var bare det med buljongen da... Anonymous poster hash: bc113...b0c Det er da virkelig ikke noe problem å bruke grønnsakbuljong istedet for kjøttbuljong. Smaker like bra gjør det også. Problemet var at jeg ikke har det. Kun kjøttbuljong. Lager en form uten buljong ja. Greia var at for en måned siden var vi sammen på biffrestaurant og spiste, men de siste ukene harvde blitt vegetarianere. Tenkte at det da ikke kunne være helt krise med buljong. Anonymous poster hash: bc113...b0c
HvittHus Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Nei, lager en egen form med kun grønnsaker. Men grønnsakssausen med rødvin hadde jeg tenkt å lage felles. Det var bare det med buljongen da... Anonymous poster hash: bc113...b0c Det er da virkelig ikke noe problem å bruke grønnsakbuljong istedet for kjøttbuljong. Smaker like bra gjør det også. Problemet var at jeg ikke har det. Kun kjøttbuljong. Lager en form uten buljong ja. Greia var at for en måned siden var vi sammen på biffrestaurant og spiste, men de siste ukene harvde blitt vegetarianere. Tenkte at det da ikke kunne være helt krise med buljong. Anonymous poster hash: bc113...b0c Det er jo så, men nå har de blitt vegetarianere og da må man respektere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå