Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Jeg skal slippe hestene mine på skogsbeite, men er litt bekymret om de kommer til å spise granplantene? Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: a2372...0ee
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Er det trærne du er redd for at de skal spise? Det kan hende de gnager litt på dem, men så lenge det er godt med gress velger de stort sett å spise det. Granbar er ikke farlig for hest. Anonymous poster hash: e4123...d02
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Tenkte på nye små planter av gran. Det er ikke vi som eier skogen og er redd for at de skal ta knekken på alle nye planter. Anonymous poster hash: a2372...0ee
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Det er jo egentlig ikke ditt problem. Hadde de som eier skogen vært redd for grantræra sine så hadde de neppe leid ut til beite. Anonymous poster hash: df70a...254
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Om det er helt små grantre så kan det hende dem spiser på dem ja, da er nålene ganske myke. Og tråkker dem i stykker. Vi har aldri hesten på beite med nyplanta tre før dem minst er 1 meter. Greit at det ikke er ditt ansvar, men om det blir ødelangt må du kanskje erstatte det. Anonymous poster hash: 3a946...ed0
Roheryn Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Hest spiser gjerne toppen av smågran, og da er grana ødelagt både for tømmer og som juletre fordi den får en krok på stammen. Men hvis skogeier leier ut som beite er det jo strengt tatt hans problem.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Han som eier skogen spurte mannen min om hestene spiste grantre, og da svarte han at det gjorde de nok ikke. Jeg har aldri hatt hester på skogsbeite før, men ville tro at de ikke spiste så mye på grantre hvis det er nok gress tilgjengelig? Men det er bare noe jeg innbiller meg. Han har ikke planta i skogen, så er kun snakk om naturlig planta tre. Men er ikke flust av dem heller. Mesteparten store voksene tre. Men jeg tenker jo litt på det da. Tenk hvis.. HI Anonymous poster hash: a2372...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå