Gå til innhold

Små kviser/nupper hos baby 6mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie i Spania nå å for 5 dager siden fikk datteren min en liten prikk i ansiktet. Så gikk dagene å det kom en prikk til her og der. Da vi våknet opp nå har barnet fått sikkert 20 prikker. De væsker ikke, de er bare små og røde. Ingen feber eller slapphet hos barnet foreløpig, kun små prikker. Hva er dette? Får ikke googlet grunnet dårlig Internett.

Anonymous poster hash: c7483...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får du skrevet her da?

Anonymous poster hash: 026ba...38e

Skrevet

Dårlig Internett betyr at jeg har Internett men at det tar år og dag å få lastet ned en side. Her inne kommer jeg inn relativt kjapt. Sikkert mindre side å laste ned ikke vet jeg.

Hi

Skrevet

Dårlig Internett betyr at jeg har Internett men at det tar år og dag å få lastet ned en side. Her inne kommer jeg inn relativt kjapt. Sikkert mindre side å laste ned ikke vet jeg.

Hi

Skrevet

Hi

Ok.

Var ikke ment frekt altså.

Ang nupper. Min hadde dette når hun var mindre. Er de helt flate eller slik at du kjenner en kul i huden.

Min erfaring er at en kul du kjenner kan være en allergisk reaksjon. Var det legen min konkluderte med.

Har dere kjøpt mat/drikke til den lille der dere er?

Min fikk det en kort periode når vi begynte til nytt grøtmerke.

Uansett, det kan jo være greit å ta en tur til lege om det ikke gir seg?

Skrevet

Hi

Ok.

Var ikke ment frekt altså.

Ang nupper. Min hadde dette når hun var mindre. Er de helt flate eller slik at du kjenner en kul i huden.

Min erfaring er at en kul du kjenner kan være en allergisk reaksjon. Var det legen min konkluderte med.

Har dere kjøpt mat/drikke til den lille der dere er?

Min fikk det en kort periode når vi begynte til nytt grøtmerke.

Uansett, det kan jo være greit å ta en tur til lege om det ikke gir seg?

Glemte jo. Er prikken flat og ikke følbar kan det være heteutslett.

Og jeg vil bare si at jeg diagnostiserer ikke barnet, kommer med forslag basert på hva egne barn har hatt.

Skrevet

Kom på en ting til.

Har dere smurt med solkrem?

Regner med dere har kjøpt en trygg en i Norge?

De kan få små kviser av solkrem også.

Skrevet

Niva er grusom på å gi mine små nupper, hudutslett, så den brukes ei mer.....

Anonymous poster hash: d81de...5c2

Skrevet

Takk for svar 😊. Vi har kjøpt solkrem fra apoteket i Norge, den er først testet ut her nede. Jeg skal sjekke når hun våkner etterpå om nyåpnede sitter der jeg har smurt med krem eller om de sitter der uv drakten har vært. Babyen har fått mat fra Norge men hun har fått smake frukt her nede. Kanskje kan det være en reaksjon på sitrusfrukter. Disse krisene stikke bittelitt opp fra huden, så i sted at det var en hvit ring rundt kviser også. De hun fikk for fem dager siden er nå bare røde å stikker ikke opp fra huden lengre. Det gjorde de i starten. Jeg får kutte ut å gi henne frukt også får vi se om det hjelper. Vi reiser hjem søndag så vi får bare se det an 😊

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...