Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Hva gjør dere med det? Jeg blir jo smågal av sutrete stemmer, hyling fra 4 åringen og erting fra 6 åringen... Jeg hadde den! Han tok den! Ææææ mamma ho spytta på meg (noe som innimellom også er tilfelle!) Han slo meg! (Noe som også innimellom er tilfelle) Griper dere inn? Jeg prøver å skille dem litt ned å be dem leke forskjellige steder i huset, men de vil jo uforståelig nok være sammen... Anonymous poster hash: d493e...516
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Jeg gidder ikke å mekle før det er virkelgi nødvending. Slår den ene, så er det mest sannsynlig en grunn til det, så de får ofte beskjed om å ordne det selv. Enten slutte og si unnskyld, eller komme til en enighet. Jeg bryr meg ikke om hvem som gjorde hva... De lærer fort å ordne opp i konflikter selv, og stoppe eller gå vekk selv. Merker at dette kommer godt med når de er en hel gjeng som leker sammen. Er vel noe av greia med å ha søsken, man blir flink til å håndtere ting. Anonymous poster hash: fbb24...e41
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Sender dem ut og nekter å høre på dem. Mekling og tilrettelegging gjør jeg minst mulig av. Anonymous poster hash: 573bb...9ac
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Ber de finne seg noe mat hver gang de krangler. Da enten spiser de eller ler av meg, så går det over Anonymous poster hash: 0f6a0...c96
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Ber de finne seg noe mat hver gang de krangler. Da enten spiser de eller ler av meg, så går det overAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Da får du tjukke unger etterhvert Anonymous poster hash: 29ee4...717
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Ber de finne seg noe mat hver gang de krangler. Da enten spiser de eller ler av meg, så går det overAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Da får du tjukke unger etterhvert Anonymous poster hash: 29ee4...717 Absolutt ikke. De tåler laktose, så det går bra. Og de spiser ikke hver gang. De fleste gangene ler de av meg og så går de vekk like oppgitte begge to. Da er de venner igjen Anonymous poster hash: 0f6a0...c96
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Ja, jeg griper ofte inn for jeg orker ikke høre på hylinga. Om det er pedagogisk korrekt eller ikke driter jeg i, jeg må unngå å bli gal. Jeg benytter anledningen til å lære dem folkeskikk, spilleregler og å si unnskyld. Anonymous poster hash: 03f12...9a5
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Det med å gi de mat er jo ikke dumt, om mine er virkelig eglete og kranglete med hverandre, så er det godt mulig at det er lenge siden sist de spiste, og at de kan trenge et mellommåltid eller at det snart er på tide med lunsj eller middag. Anonymous poster hash: fbb24...e41
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Hehe. Da blir det mange måltider her i huset! Dere som ikke griper inn; overser dere bare bråket? Hi Anonymous poster hash: d493e...516
MotherOfDragons Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Ber de finne seg noe mat hver gang de krangler. Da enten spiser de eller ler av meg, så går det overAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Da får du tjukke unger etterhvertAnonymous poster hash: 29ee4...717 Absolutt ikke. De tåler laktose, så det går bra. Og de spiser ikke hver gang. De fleste gangene ler de av meg og så går de vekk like oppgitte begge to. Da er de venner igjenAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Hva har laktose med saken å gjøre??
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #11 Skrevet 17. juli 2015 Ber de finne seg noe mat hver gang de krangler. Da enten spiser de eller ler av meg, så går det overAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Da får du tjukke unger etterhvertAnonymous poster hash: 29ee4...717 Absolutt ikke. De tåler laktose, så det går bra. Og de spiser ikke hver gang. De fleste gangene ler de av meg og så går de vekk like oppgitte begge to. Da er de venner igjenAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Hva har laktose med saken å gjøre?? Leste innlegget om laktose-mannen og ble litt inspirert og dro det med hit. 😜 Anonymous poster hash: 0f6a0...c96
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #12 Skrevet 17. juli 2015 Ber de finne seg noe mat hver gang de krangler. Da enten spiser de eller ler av meg, så går det overAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Da får du tjukke unger etterhvertAnonymous poster hash: 29ee4...717 Absolutt ikke. De tåler laktose, så det går bra. Og de spiser ikke hver gang. De fleste gangene ler de av meg og så går de vekk like oppgitte begge to. Da er de venner igjenAnonymous poster hash: 0f6a0...c96 Hva har laktose med saken å gjøre??Leste innlegget om laktose-mannen og ble litt inspirert og dro det med hit. 😜 Anonymous poster hash: 0f6a0...c96 😂 Anonymous poster hash: c1dcb...2a7
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #13 Skrevet 17. juli 2015 Anbefaler deg å lese denne boken! Mange gode råd om søskenkrangling! Du kan lese hele boken gratis her på nett: http://www.nb.no/nbsok/nb/62d99cf1e7b66fea55880f1cb848d82c?lang=no#0 Gammel bok, men fortsatt like gjeldene idag! Anonymous poster hash: ffeb0...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå