Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Noen som har barn med cpap behandling, som kan fortelle litt om opplegget rundt? Har en sønn på 3 år, som har vært uforklarlig syk nesten hele livet. Etter lengre utredning på rikshospitalet, har han nå endelig fått en diagnose, og er henvist videre til lokalsykehuset, for oppstart på cpap. Anonymous poster hash: fec20...c65
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Cpap er pustehjelp Han får en maske over nesa, hvor luft kommer ut.. Anonymous poster hash: 61f51...708
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Vet godt hva cpap er. Det jeg lurer på, er hva som "følger med" av arbeid. Av det jeg har funnet på nett, ser det veldig tidkrevende ut Anonymous poster hash: fec20...c65
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Skal hàn ha cpap kontinuerlig, eller bare på natt/ved behov? Om det bare er på natt er det ikke voldsomme greier, men om det er på dagtid er det jo mye styr. Anonymous poster hash: 38309...b38
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Har ikke fått så mye info enda, men tror det i hovedsak er på natt. Og døgnkontinuerlig ved infeksjon og astmaanfall HI Anonymous poster hash: fec20...c65
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Jobbet for 10 år siden med det barn med cpap, han sov med den hver natt og ved sykdom. Ting kan ha endret seg og maskinene er sikker forskjellige men jeg kan fortelle det jeg husker. Utstyret må vaskes regelmessig, tror det var to ganger i uken. Ansiktsmasken måtte vi ta helt fra hverandre og vaske godt og sette sammen, var et lite puslespill. Slangene ble bytta ut med en ny. Han hadde en fukter el hva det heter, en liten maskin som man må fylle med vann og vannet fordamper og kommer inn i slangen, så han fikk puste inn fuktig luft. Vannet måtte være sterilt, det kokte vi. Men dagen apparater har sikkert noe sånt innebygd. Tror ikke at det var noe mer "arbeid" med cpap, men han var veldig syk og koblet til flere maskiner på natten så leggingen var mye arbeid. Er imponert over at han fikk sove, den maskinen bråker og man kan ikke ligge sånn som man vil med den. Men det blir vel en vanesak som alt annet. Masse lykke til! Anonymous poster hash: c09ab...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå