Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Moren min er fæl på sette kallenavn og sier det bare er godt ment. Forrige gang jeg gikk gravid, fikk jeg kallenavnet blubba i andres påhør mens hun lo. Jeg hadde jo blitt så stor. Ja, jeg hadde lagt på meg 30 kg og følte meg super lekker. . :s nå kaller hun sønnen min på 1, 5 for stabben fordi hun mener han går "stabbete" . I ett selskap roper hun ut: "se på stabben!" og ler mens alle hører på. Jeg syns ikke det er så hyggelig. Og en på 1, 5 skjønner mer en man tror. Er jeg hårsår, eller kan jeg med rett si i fra at jeg syns ikke dette er hyggelig? Anonymous poster hash: 48473...eee
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Du kan si rett ut at du ikke synes det er noe hyggelig. Be henne finne på noe koseligere å kalle barna Anonymous poster hash: 71829...723
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Spørs om moren din trenger å få smake sin egen medisin. Finn på noe hun blir lettere fornærmet over, og si at om hun ikke liker det får hun slutte å kalle deg og dine barn noe annet enn navnene deres. Anonymous poster hash: 86fd4...d26
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Det var lurt! det som er litt komisk i det hele er at mamma har lagt på seg mye og hun går faktisk litt stabbete hun også! Tenker hun blir bli om jeg kaller henne blubba eller stabba! Det eneste er jo at for meg sitter det veldig langt inne å kalle noen for slikt! Anonymous poster hash: 48473...eee
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Jeg ville heller gitt beskjed til henne, at de kallenavnene hennes faktisk sårer, og det å kalle opp barn på den måten, er ikke ok, skal man gi kallenavn til barn, så bør det være noe koselig i det i hvert fall. Anonymous poster hash: 44dd1...360
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 Spørs om moren din trenger å få smake sin egen medisin. Finn på noe hun blir lettere fornærmet over, og si at om hun ikke liker det får hun slutte å kalle deg og dine barn noe annet enn navnene deres. Anonymous poster hash: 86fd4...d26 De kallenavnene moren bruker kan jeg forstå er godt ment. Man skal legge på seg når man er gravid og barn skal gå tabbete i en periode. I disse situasjonene synes jeg derfor det er mye mer tilgivlig å bruke slike kallenavn enn det ville vært om HI brukte tilsvarende på sin mor. Det ville vært bare ondskapsfult. Det er bedre å bare fortelle at HI blir lei seg av navnene selv om moren ikke mener noe vondt med dem. Anonymous poster hash: ae041...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå