Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Mine muskler ble veldig svake, ble så slapp pga det. I tillegg vondt i "hele" skjelettet. Mye trøtt. Anonymous poster hash: 99c89...ce8
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Trøtt, sliten, vondt i ledd og muskler Anonymous poster hash: 11cf1...2f5
Stridsmøy Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Trøtt, sliten og "betongfølelse" i hele kroppen.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Trøtt og sliten, mye kvalm, i perioder lett nedstemt Anonymous poster hash: 9eaf9...61e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du kjenner til Harry Potter-universet vil jeg beskrive det som følelsen man får når en dementor/desperant er i nærheten: en følelse av at man aldri mer kan bli lykkelig. I tillegg til den psykiske delen: søvnproblemer, vonde muskler, vondt i ryggen Aldri følt meg SÅ svak psykisk og fysisk tidligere Anonymous poster hash: 59720...ff0
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Hvor mye bør man ta for å få opp nivået? Hvor lang tid tar det? Anonymous poster hash: 99159...8a7
Stridsmøy Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Hvor mye bør man ta for å få opp nivået? Hvor lang tid tar det? Anonymous poster hash: 99159...8a7 Ta blodprøve hos legen for å sjekke nivået ditt på D-vitamin. Så vil legen fortelle deg anbefalt dose du bør ta og hvor lenge.
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Jeg tar divisun, 3-mnd kur, husker ikke styrken. Fåes på resept:-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Hvor mye bør man ta for å få opp nivået? Hvor lang tid tar det? Anonymous poster hash: 99159...8a7 Ta blodprøve hos legen for å sjekke nivået ditt på D-vitamin. Så vil legen fortelle deg anbefalt dose du bør ta og hvor lenge. Jeg som er "harry potter" over her, jeg tok blodprøve hos legen og fikk sterke d-vitaminer på resept som skulle tas daglig. Ble målt etter ca en mnd og skulle da fortsette med tablettene en gang i uken. Anonymous poster hash: 59720...ff0
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Som en konstant mild influensa. I tillegg mistet jeg hår og fikk utslett. Gikk så lenge uten at jeg fikk vitaminmangel. Måtte ta en del piller og miksturer. Anonymous poster hash: 47cb9...32b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Så og si alle i Norge har for lite D-vitamin og det er nesten umulig å få i seg for mye. Kjøp piller med 20 mg på apoteket og ta 1-2 daglig. Eneste symptomet jeg hadde på lavt D-vitamin var lavt immunforsvar og ofte forkjøla. Ei venninne av meg fikk MS pga lavt D-vitaminnivå Anonymous poster hash: ee300...b12
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #13 Skrevet 16. juli 2015 Så og si alle i Norge har for lite D-vitamin og det er nesten umulig å få i seg for mye. Kjøp piller med 20 mg på apoteket og ta 1-2 daglig. Eneste symptomet jeg hadde på lavt D-vitamin var lavt immunforsvar og ofte forkjøla. Ei venninne av meg fikk MS pga lavt D-vitaminnivå Anonymous poster hash: ee300...b12 Hvordan kan du si det? Nyere forskning viser at det er skadelig å ta for mye d-vitamin. Anonymous poster hash: 47cb9...32b
HvittHus Skrevet 16. juli 2015 #14 Skrevet 16. juli 2015 Vi kjøper d-vitamin fra england. Healthy Origins. Mye billigere enn fra apoteket og et bedre produkt. https://bigvits.co.uk/products.php?bid=8
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #15 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c
HvittHus Skrevet 16. juli 2015 #16 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe. Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c
HvittHus Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe. Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c Mange mener at grensen nå skal settes ved 70/80, og flere laboratorier har også forandret referanseområdet. Jeg vil mene at 51 nå midt på sommeren er temmelig lavt, med mindre du ikke har vært ute i sol i det hele tatt denne sommeren.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 Jeg vet ikke nivået mannen min hadde, men det var så ille at legen ringte og ville ha ham inn på dagen for sprøyte. Det eneste han hadde merket som kunne være på grunn av vitD-mangel, var at han ble ofte forkjølet, og at han føye seg ekstra syk under forkjølelsene. Det ble oppdaget tilfeldig på årskontroll hos bedriftslegen. Han har en travel lederstilling, og hadde ikke følt seg svekket på noe vis utover forkjølelsene. Anonymous poster hash: 73895...d1f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe.Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c Mange mener at grensen nå skal settes ved 70/80, og flere laboratorier har også forandret referanseområdet. Jeg vil mene at 51 nå midt på sommeren er temmelig lavt, med mindre du ikke har vært ute i sol i det hele tatt denne sommeren. Jeg har vært masse ute! Ba om blodprøve fordi jeg har følt meg så redusert... Anonymous poster hash: 34fce...42c
HvittHus Skrevet 16. juli 2015 #21 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe.Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c Mange mener at grensen nå skal settes ved 70/80, og flere laboratorier har også forandret referanseområdet. Jeg vil mene at 51 nå midt på sommeren er temmelig lavt, med mindre du ikke har vært ute i sol i det hele tatt denne sommeren. Jeg har vært masse ute! Ba om blodprøve fordi jeg har følt meg så redusert... Anonymous poster hash: 34fce...42c Ville tatt et godt tilskudd og da ikke det du får kjøpt på apoteket. I norge er det D-pearls som er best etter min mening. Har du symptomer på tarmsykdom? Da kan man få veldig lav d-vitamin.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #22 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe.Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c Mange mener at grensen nå skal settes ved 70/80, og flere laboratorier har også forandret referanseområdet. Jeg vil mene at 51 nå midt på sommeren er temmelig lavt, med mindre du ikke har vært ute i sol i det hele tatt denne sommeren.Jeg har vært masse ute! Ba om blodprøve fordi jeg har følt meg så redusert... Anonymous poster hash: 34fce...42c Ville tatt et godt tilskudd og da ikke det du får kjøpt på apoteket. I norge er det D-pearls som er best etter min mening. Har du symptomer på tarmsykdom? Da kan man få veldig lav d-vitamin. Hvor får man kjøpt D-Pearls? Kjøpte D-vitamin på apoteket i dag, men vil gjerne ha tips om d som evt er bedre! Har ingen tegn til tarmsykdom! Anonymous poster hash: 34fce...42c
HvittHus Skrevet 16. juli 2015 #23 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe.Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c Mange mener at grensen nå skal settes ved 70/80, og flere laboratorier har også forandret referanseområdet. Jeg vil mene at 51 nå midt på sommeren er temmelig lavt, med mindre du ikke har vært ute i sol i det hele tatt denne sommeren.Jeg har vært masse ute! Ba om blodprøve fordi jeg har følt meg så redusert... Anonymous poster hash: 34fce...42c Ville tatt et godt tilskudd og da ikke det du får kjøpt på apoteket. I norge er det D-pearls som er best etter min mening.Har du symptomer på tarmsykdom? Da kan man få veldig lav d-vitamin. Hvor får man kjøpt D-Pearls? Kjøpte D-vitamin på apoteket i dag, men vil gjerne ha tips om d som evt er bedre! Har ingen tegn til tarmsykdom! Anonymous poster hash: 34fce...42c De fleste helsekostbutikker fører disse. Ellers er det rimelig og greit å bestille fra nett. Bigvits er helt trygge og der får man et års forbruk av d-vitamin for under 150 kr.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #24 Skrevet 16. juli 2015 Hvilke nivåer hadde dere av vitamin D når dere begynte med tilskudd? Normalområdet i Norge er på 50-150... Anonymous poster hash: 34fce...42c Både jeg og mannen hadde 40. Han var svært dårlig, jeg merket ikke noe.Ok, spør kun fordi jeg hadde akkurat på grensa nå hos lege, men fikk beskjed om at det var fine nivåer (hadde 51 liksom) Anonymous poster hash: 34fce...42c Mange mener at grensen nå skal settes ved 70/80, og flere laboratorier har også forandret referanseområdet. Jeg vil mene at 51 nå midt på sommeren er temmelig lavt, med mindre du ikke har vært ute i sol i det hele tatt denne sommeren.Jeg har vært masse ute! Ba om blodprøve fordi jeg har følt meg så redusert... Anonymous poster hash: 34fce...42c Ville tatt et godt tilskudd og da ikke det du får kjøpt på apoteket. I norge er det D-pearls som er best etter min mening.Har du symptomer på tarmsykdom? Da kan man få veldig lav d-vitamin. Hvor får man kjøpt D-Pearls? Kjøpte D-vitamin på apoteket i dag, men vil gjerne ha tips om d som evt er bedre! Har ingen tegn til tarmsykdom! Anonymous poster hash: 34fce...42c De fleste helsekostbutikker fører disse. Ellers er det rimelig og greit å bestille fra nett. Bigvits er helt trygge og der får man et års forbruk av d-vitamin for under 150 kr. Takk for tips! Hva mener du er spesielt med disse i forhold til de på apoteket? (Lærer noe nytt nå ) Anonymous poster hash: 34fce...42c
Sanchin Skrevet 16. juli 2015 #25 Skrevet 16. juli 2015 Så og si alle i Norge har for lite D-vitamin og det er nesten umulig å få i seg for mye. Kjøp piller med 20 mg på apoteket og ta 1-2 daglig. Eneste symptomet jeg hadde på lavt D-vitamin var lavt immunforsvar og ofte forkjøla. Ei venninne av meg fikk MS pga lavt D-vitaminnivå Anonymous poster hash: ee300...b12 Hvordan kan du si det? Nyere forskning viser at det er skadelig å ta for mye d-vitamin. Anonymous poster hash: 47cb9...32b Det stemmer at for mye d-vitamin er skadelig, men det skal mye til for at vi i Norge skal komme opp i overdoser av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå