Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Jeg har vært sammen med kjæresten min i over ett år og vi har det fint sammen. Vi bor hver for oss...avstanden er ca 40 min med bil. I begynnelsen sendte han meldinger hele tiden - dette dabbet av med tiden som det så ofte gjør. Jeg sender innemellom likevel noen meldinger som overgår det informative, sånn som at jeg savner han osv. Han svarer ikke alltid på meldingene men sier ved en senere anledning at han satte pris på den. Jeg krever ikke at han skal sende meldinger i hytt og pine - men han vet at jeg setter pris på å få tilbakemeldinger, særlig hvis jeg har skrevet noe mer personlig enn vanlig. Her for et par uker siden ga han ikke lyd fra seg på fire dager selv om jeg hadde sendt han en melding angående noe vi skulle gjøre påløpende helg. Han ga selv til uttrykk for at han vet han var dårlig til dette og at det gikk ut over meg - hvorpå jeg sa at ja, det hadde vært fint med noe tilbake...det kan da ikke være så vanskelig Når jeg dro på ferie nylig med en venninne (helgetur) så ville han at jeg skulle sende melding når jeg var kommet fram. Jeg gjorde det - fikk ikke svar med en gang - og når han dagen etter ga lyd fra seg så gadd ikke jeg å svare. Det blir så teit av meg, men jeg synes at dette bør gå begge veier. Jeg er ganske sikker på at han ville følt på usikkerheten om det var omvendt, men jeg synes det både er hyggelig og på sin plass og gi lyd fra meg når vi ikke ser hverandre på noen dager (4-5). Nå skal jeg hjem til Sørlandet til familien min (med barna) - han kan ikke være med pga jobb/ferie. Og samma hvor teit det er så har jeg lyst til å (for en gangs skyld) gi igjen med samme mynt og gi lite lyd fra meg. Eller hva syns dere? Hvordan ellers skal jeg få han til å forstå? At det er ikke bare han som kan gjøre som han vil - mens jeg dilter etter og gjør som han ønsker (for det er det jeg føler det blir noen ganger). Skulle tro vi var 14 år, men vi er begge godt voksne. Det som er at dette tærer litt på meg for jeg føler at jeg gir så mye mer enn han (når vi ikke ser hverandre - når vi er sammen er alt greit) - selv om det kun er snakk om livstegn, så synes jeg dette er viktig. Jeg vet også at han har kontakt med andre i løpet av den tiden han ikke skriver til meg....så det er ikke at han ikke har tid. Anonymous poster hash: 7c977...56b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Jeg har aldri vært borti en mann som oppfører seg slik som er interessert nok. Når de lar være å svare på meldinger, også om ting som gjelder dere to, men likevel har kontakt med andre - da er han ikke interessert nok i deg. Alternativt tar han deg for gitt, men da mangler han likevel noe på respektfronten... Ikke kast bort mye mer tid på ham hvis han ikke skjerper seg! Og ja, jeg synes faktisk at du kan bruke hans egen taktikk mot ham akkurat i dette tilfellet, siden det ikke har hjulpet å snakke med ham om det. Men et forhold som er slik så tidlig, det tror jeg dessverre ikke har all verdens fremtid :/ Anonymous poster hash: a47b6...256
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Dårlig gjort - særlig når han forventer noe annet av deg... Ikke gi lyd fra deg, og se hva som skjer... Anonymous poster hash: 7d257...17c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Hvorfor sende meldinger? Det går vel ann å ringe! Anonymous poster hash: 50a03...30d
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Jeg har aldri vært borti en mann som oppfører seg slik som er interessert nok. Når de lar være å svare på meldinger, også om ting som gjelder dere to, men likevel har kontakt med andre - da er han ikke interessert nok i deg. Alternativt tar han deg for gitt, men da mangler han likevel noe på respektfronten... Ikke kast bort mye mer tid på ham hvis han ikke skjerper seg! Og ja, jeg synes faktisk at du kan bruke hans egen taktikk mot ham akkurat i dette tilfellet, siden det ikke har hjulpet å snakke med ham om det. Men et forhold som er slik så tidlig, det tror jeg dessverre ikke har all verdens fremtid :/ Anonymous poster hash: a47b6...256 HI Nei jeg føler også at det er noe som mangler. Altså, om jeg skriver noe og spør om noe så får jeg svar med en gang. Det er når meldingen blir uten spørsmål at han ikke svarer....eller noen ganger svarer han etter en dag. Det er ikke alfa og omega i et forhold, men det plager meg. Han sier han har det fint med meg, og planlegger ting vi kan gjøre sammen i nær fremtid. Ingen tegn på at han ikke vil være med meg. Men han er fraværende til tider. Plutselig er han veldig med og prater og gir av seg selv....så plutselig er han stille, mer innesluttet, tankefull osv. Tror det er sånn han er som person - men det er vanskelig å takle faktisk. Innimellom. Jeg har ikke sagt det rett ut til han hvor mye det plager meg (er dårlig på sånt) men jeg tror kanskje det også er på sin plass. Vil ikke true med at hvis han ikke blir bedre så..osv - men ønsker at han skal forstå at det kan være slitsomt for meg. Og så gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 7c977...56b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hvorfor sende meldinger? Det går vel ann å ringe! Anonymous poster hash: 50a03...30d Hi Jeg har skikkelig dårlig abonnement på mobilen min og betaler dyrt for å ringe - men det har hendt at jeg har ringt med det resultat at han faktisk ikke har svart (to ganger). Han er opptatt på jobb - jeg med mitt - ikke alltid det passer seg å ringe, da er en melding et veldig godt alternativ Anonymous poster hash: 7c977...56b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Nesten sånn jeg har det.. Bare motsatt. Savner det meldinger orker jeg kkke svare på. Det er en grunn til at jeg velger å ikke bo sammen. Jeg trenger alenetid og dager uten klissemeldiner. Svarer jeg "savner deg også" så vil jeg lyve, for jeg savner han ikke hele tiden. Jeg trenger mye tid alene og det vet han. Men likevel dumper disse meldingene inn på tlf. Har nå ikke sett hverandre på 2 uker pga ferie og har ikke svart på alt av meldinger jeg har fått. Jeg er på ferie for å kose meg, ikke for å skrive at jeg savner han. Og det er det jeg gjør... Jeg koser meg. Anonymous poster hash: 3994c...f22
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Jeg var sammen med en sånn mann, han sa det selv fra dag en, at han var elendig til å svare på meldinger, var det noe viktig fikk jeg ringe han. Og han var dårlig på å svare på meldinger, og sendte nesten aldri kose meldinger. Men vi var mye sammen, og da viste han jo stor interesse for meg. Så det var bare sånn han var, og hadde ingenting med hans interesse for meg. Ingen er perfekte, og vi må vel bare lære oss å leve med den andre sine feil. Anonymous poster hash: e0827...6a1
Gjest Minnieropptatt Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Hvorfor sende meldinger? Det går vel ann å ringe! Anonymous poster hash: 50a03...30d HiJeg har skikkelig dårlig abonnement på mobilen min og betaler dyrt for å ringe - men det har hendt at jeg har ringt med det resultat at han faktisk ikke har svart (to ganger). Han er opptatt på jobb - jeg med mitt - ikke alltid det passer seg å ringe, da er en melding et veldig godt alternativ Anonymous poster hash: 7c977...56b Da ville jeg skifta abonnement. Ikke bare for å ringe han, men alle andre og. Det er ikke alle som liker sms-dialog.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 For folk som ikke har samme behov, er dette umulig å sette seg inn i. Jeg ville ha ledd høyt om kjæresten min sa at han forventet svar på alt han skriver. Anonymous poster hash: 64c81...559
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 HI Det er faktisk helt greit blitt at jeg ikke får svar på alt. Men at han venter seg at når jeg reiser bort så gir jeg lyd fra meg - hmmm....det er da det skurrer. Det blir litt sånn "jeg vil gjøre som det passer meg, men du skal gjøre som det passer meg også" Anonymous poster hash: 7c977...56b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Jeg kan være sånn selv, for jeg tar nok litt lett på tekstmeldinger. Jeg har lett for å glemme å svare, folk blir sure, men det er ikke vondt ment. Jeg bare synes det er tiltak og pes å skrive meldinger, pg spesielt en aktiv hverdag med barn som maser osv, hender det at jeg legger telefonen litt til side for å sende svar senere, noe jeg i blant glemmer - dessverre. Kanskje du skal legge litt mer i hva dere har når dere fysisk er sammen, legge dette sms-forholdet på hylla? Anonymous poster hash: 61563...523
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #13 Skrevet 17. juli 2015 Den enkle løsningen er å snakke med mannen. Da får du nok svar på hvorfor han ikke svarer når det ikke er noe spørsmål i meldingen. Om dette er et stort problem å ta opp, ville jeg tenkt meg litt om. Hvorfor er det vanskelig? Er det pga han eller deg? Det er jo ingen stor sak. Sansynligvis får du et svar a la "jeg trodde ikke dette var en melding du forventet svar på". Ikke alle har samme behov for denne typen meldinger. Siden han ønsker melding om at dere har kommet trygt frem når du skal på ferie er det nok av praktiske årsaker. Dere er i live og like hele. Altså, han bryr seg. Kanskje han er av typen som ikke vet hva han skal skrive til svar. Siden det er viktig for deg med livstegn og å vite at han tenker på deg, kan dere avtale at et hjerte (eller tommel opp, eller hva som helst) er nok. Da vet du hva det betyr. Jeg har ikke samme behovet for savner deg-meldinger som kjæresten. Men fordi jeg vet at han ønsker å høre det skriver jeg det samme til svar, selv om jeg har det helt fint uten ham akkurat der og da. Å imøtekomme et sånt ønske for kjæresten sin syns jeg ikke bør være et stort hinder for noen. Anonymous poster hash: 0f8ac...bd0
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #14 Skrevet 17. juli 2015 Når slike ting plager deg etter bare ett år ville jeg droppet mannen! Noen kan sikkert synes det er ok, men gjør ikke du det skal du ikke finne deg i det heller. Jeg hadde ikke giddi! Krever ikke mye av mannen min jeg altså, men spør jeg om noe forventer jeg svar innen rimelig tid ihvertfall! Aldri opplevd slikt fra min mann... Anonymous poster hash: befa6...a21
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #15 Skrevet 17. juli 2015 Jeg sluttet nærmest med sms fra jeg var 18, svarer aldri- jeg ringer! Hater sms mas! Uansett han er ikke så veldig intr Anonymous poster hash: 6a5b0...24f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #16 Skrevet 17. juli 2015 Tror dette er en sånn mann-dame ting. Damer har mye større behov for å sende og få bekreftelser hele tiden, menn er ikke koblet sånn. Å sende kosemeldinger med "savner deg sånn, gleder meg til du kommer hjem" type beskjeder ville være helt bortkastet på min type. Tror nesten ikke at han vet hva han evt skulle svart. Om kan kommer hjem kl 16 eller kl 17 derimot ville jeg fått svar på. Han er oppmerksom og hensynsfull i hverdagen, og er jeg borte en ukes tid så viser han meg at han har savnet meg. Men han SIER det ikke. Han er bare ikke sånn, og slik tror jeg mange flere menn enn damer er. Legg fokus på hvordan han behandler deg. Behandler han deg som en prinsesse når dere er sammen så slapp av :-) Anonymous poster hash: 206a7...659
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå