Gå til innhold

Er jeg lavmål eller er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venninne. Vi har begge to barn. Begge en jente og en gutt. De er mye på besøk hos oss. Hver gang de er på besøk, så er det en av hennes barn som må skifte og låner klær av oss.

Begge mine er større enn hennes, så hun arver en del klær. Alt hun har av klær er arvet. Kjøper ikke noe. Det er helt ok. Men jeg får aldri tilbake de klærne hun låner. "Jeg skal jo uansett arve de". Dette betyr at jeg må kjøpe nye klær til mine ofte. Alt som er for lite/snaut arver jo hun fortløpende.

Nå er det en stund siden de har vært her og jeg skal ha opprydding i skapene den uken barna mine er hos far. Den uken er hun i utlandet.

Så spørsmålet:

Er det direktiv meg å la en annen venninne arve og unnskylde det med at de måtte ut fort og at hun jo ikke var hjemme?

Er det frekt å legge av noe av det som er for smått slik at de kan "låne" det i stedet for at hun arver fortløpende?

Anonymous poster hash: 8a3be...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ihvertfall ikke frekt og spare på noe av det som er for smått, slik at de kan få det neste gang de må "låne" klær. Da kan du jo evt si at de kan beholde det siden det allikevel har blitt litt for smått til barna dine? Å bare beholde klær som barna må låne og som fortsatt passer dine, er jo rett og slett frekt!

Anonymous poster hash: b398a...03c

Skrevet

Det er ihvertfall ikke frekt og spare på noe av det som er for smått, slik at de kan få det neste gang de må "låne" klær. Da kan du jo evt si at de kan beholde det siden det allikevel har blitt litt for smått til barna dine? Å bare beholde klær som barna må låne og som fortsatt passer dine, er jo rett og slett frekt!

Anonymous poster hash: b398a...03c

Ja, jeg synes det er frekt jeg også. De er jo et par str for store til hennes barn, men selv om jeg spør etter de, får jeg de aldri tilbake. Har ikke stor overflod av klær heller. Har ca et sett for hver dag i en uke av sommertøy og vintertøy.

Skrevet

Venninna du er jo direkte frekk!

Hadde noen gjort slik mot meg hadde jeg blitt skikkelig grinete. Hadde definitivt latt noen andre arve eller spart det selv!

Anonymous poster hash: e1cca...7fa

Skrevet

Venninna du er jo direkte frekk!

Hadde noen gjort slik mot meg hadde jeg blitt skikkelig grinete. Hadde definitivt latt noen andre arve eller spart det selv!

Anonymous poster hash: e1cca...7fa

Hun klager alltid på dårlig råd, så det har vært vanskelig å si nei.. Men... Nå har hun plutselig råd til en uke i utlandet?

Skrevet

Frekt ja, har ei her som arver en del av mine barn, når det er for smått til hennes selger hun det faktisk videre... det er også frekt syns jeg...

Anonymous poster hash: d582f...2e6

Skrevet

Frekt ja, har ei her som arver en del av mine barn, når det er for smått til hennes selger hun det faktisk videre... det er også frekt syns jeg...

Anonymous poster hash: d582f...2e6

Det er frekk "butikk".

Skrevet

Hun hadde ikke fått arve noe mer av meg!

Anonymous poster hash: bf7bf...618

Skrevet

Neste gang hun skal komme på besøk kan du jo i forbifarten si at hun må huske på å ta med nyttekjøring til ungene sine siden de hver han griser seg ut og du ikke har mer å låne bort. Jeg syns hun er fekk som fy.

Anonymous poster hash: 07722...697

Skrevet

Neste gang hun skal komme på besøk kan du jo i forbifarten si at hun må huske på å ta med nyttekjøring til ungene sine siden de hver han griser seg ut og du ikke har mer å låne bort. Jeg syns hun er fekk som fy.Anonymous poster hash: 07722...697

autokorekt skulle være byttetøy

Anonymous poster hash: 07722...697

Skrevet

Bare send henne ei melding : hei, jeg har enda ikke fått igjen klærne dere lånte sist dere var her. De passer til 'kari' enda, så vært fint om du hadde tatt de med neste gang du kommer. '

Eller spør på samme måte når du er hos henne neste gang.

Sånt er sylfrekt! Håper hun ser denne tråden og skjønner hvor idiot hun er...

Anonymous poster hash: ac835...69b

Skrevet

Bare send henne ei melding : hei, jeg har enda ikke fått igjen klærne dere lånte sist dere var her. De passer til 'kari' enda, så vært fint om du hadde tatt de med neste gang du kommer. '

Eller spør på samme måte når du er hos henne neste gang.

Sånt er sylfrekt! Håper hun ser denne tråden og skjønner hvor idiot hun er...

Anonymous poster hash: ac835...69b

Det funker så dårlig på henne. Hun bare ler det bort.

En gang trengte sønnen min å låne hos henne. Da tenkte jeg at jeg skulle gjøre et forsøk på å få tilbake noe av det jeg har lånt bort og sa "da kan jeg jo bare få tilbake noe av det du har lånt. xxxx sine klær passer jo ikke til xxx likevel, men de klærne du har lånt passer"

Det kunne jeg ikke, for hun lånte ikke bort "fine klær".

Da ga jeg opp!

Skrevet

Hadde ikke giddet å gi et eneste plagg til den dama igjen. Hadde ikke giddet å være venn med henne heller. Makan til frekkhet. Regner med du ikke lever i overflod du heller som alenemor.

Legg til sides noe av det du har, gi bort resten til noen som setter pris på det. Eller si at du ikke har noe å låne bort neste gang, for de har allerede fått alt.

Anonymous poster hash: 23e23...053

Skrevet

Hadde ikke giddet å gi et eneste plagg til den dama igjen. Hadde ikke giddet å være venn med henne heller. Makan til frekkhet. Regner med du ikke lever i overflod du heller som alenemor.

Legg til sides noe av det du har, gi bort resten til noen som setter pris på det. Eller si at du ikke har noe å låne bort neste gang, for de har allerede fått alt.

Anonymous poster hash: 23e23...053

Haha! Det er jo en kanonbra setning! At jeg ikke har tenkt på det før!

"Har ikke noe å låne bort. Dere har lånt rubbel og bit allerede!"

Skal øve i speilet og late som de triste øynene hennes og gnålet om lite penger ikke eksisterer.

Jeg har ikke spesielt dårlig råd. Men har jo huslån på 2 mill og billån på 200 000 som skal betales. Alt overskudd kan ikke gå til klær jeg stengt tatt ikke trenger å kjøpe.

Har vært veldig nøye på å ikke låne bort det de har fått til bursdag og jul eller andre anledninger. Men da "bruker jeg opp" de klærne jeg har kjøpt selv og som jeg virkelig liker.

Skrevet

Hadde aldri latt hun låne noe klær noen gang igjen. Hun er frekk. Gi det til ei annen venninne med god samvittighet😊

Skrevet

Hadde aldri latt hun låne noe klær noen gang igjen. Hun er frekk. Gi det til ei annen venninne med god samvittighet😊

Men jeg må jo også finne på en "unnskyldning" for at det ikke ble henne denne gangen.

Hvorfor må hun være så frekk med klær og så god på alle andre områder!?

Skrevet

Hvorfor er du venninne med henne? Hun stjeler klær fra barna dine. Jeg hadde ikke lagt fingrene imellom, jeg altså. Neste gang hun kommer ville jeg ha sagt at nei, dessverre, jeg låner ikke bort klær til deg for du leverer det aldri tilbake. Og det er tyveri, og jeg har ikke råd til å la barnas klær bli stjålet.

Skrevet

Hadde aldri latt hun låne noe klær noen gang igjen. Hun er frekk. Gi det til ei annen venninne med god samvittighet

Men jeg må jo også finne på en "unnskyldning" for at det ikke ble henne denne gangen.

En unnskyldning?

Kan du ikke bare si at hun har allerede tatt så mye klær fra dine unger, klær som passer dine barn helt fint og som du ikke hadde planer om å gi bort, at du ikke har lyst til å gi henne mer?

Skrevet

Hvorfor er du venninne med henne? Hun stjeler klær fra barna dine. Jeg hadde ikke lagt fingrene imellom, jeg altså. Neste gang hun kommer ville jeg ha sagt at nei, dessverre, jeg låner ikke bort klær til deg for du leverer det aldri tilbake. Og det er tyveri, og jeg har ikke råd til å la barnas klær bli stjålet.

Jeg tror det er litt min egen feil.. Men det være at jeg også tar feil der.

Det startet med at hun lånte en gang. Klærne var så snaue til min gutt at jeg sa hun ikke trengte å levere tilbake da hun tilbød det. Så ble vi bedre og bedre venner og så tok hun seg mer og mer til rette. Hun ba om en avtale på arveklær fordi hun mente jeg hadde så velkledde barn og jeg sa ja til det.. Altså har vi egentlig en fast avtale...

Skrevet

Hadde aldri latt hun låne noe klær noen gang igjen. Hun er frekk. Gi det til ei annen venninne med god samvittighet

En unnskyldning?

Kan du ikke bare si at hun har allerede tatt så mye klær fra dine unger, klær som passer dine barn helt fint og som du ikke hadde planer om å gi bort, at du ikke har lyst til å gi henne mer?

Det er jo slemt. Kan man si sånt da?

Skrevet

Helt enig med Superdolly her! Du trenger ingen unnskyldning for å la være å låne bort og/eller gi bort klær til barna til den dama der. Hun stjeler klær du låner bort til barna hennes, og det er en meget god grunn for at hun aldri skal få låne eller arve noe som helst fra deg igjen.

Skrevet

Forresten.... Ser jo når jeg leser gjennom her at jeg er litt dørmatte for venninnen min!

Shit! Det er jo tragisk!! Det er mer lavmål enn å ikke la henne arve. Her er det bare å sette foten hardt ned!

Tenke seg til st jeg ble dørmatte for min egen venninne!? Den så jeg ikke komme!

Huff *flau*

Skrevet

En unnskyldning?

Det er jo slemt. Kan man si sånt da?

Det er ikke slemt å si sånt til noen når det som sies er sant. Hun venninna di er en frekk tyv.

Skrevet

Forresten.... Ser jo når jeg leser gjennom her at jeg er litt dørmatte for venninnen min!

Shit! Det er jo tragisk!! Det er mer lavmål enn å ikke la henne arve. Her er det bare å sette foten hardt ned!

Tenke seg til st jeg ble dørmatte for min egen venninne!? Den så jeg ikke komme!

Huff *flau*

Det er godt du ser det selv! Da har du allerede tatt første skritt på veien til å ha tak i problemet og gjøre noe med det :)

Skrevet

Huff *flau*

Det er godt du ser det selv! Da har du allerede tatt første skritt på veien til å ha tak i problemet og gjøre noe med det :)

løse det ved å beholde vennskapet og ikke låne bort mer klær:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...