Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Ga dere alt mulig å spise?fikk smake litt av alt??Spurte helsesøster idag om jeg kunne gi henne eks.fiskeboller(føler det blir for salt),men hu sa jeg kunne gi det og all _vanlig_middagsmat man lager til resten av familien...hva gjør/gjorde dere?? Anonymous poster hash: 3d6db...fbf
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Jeg bruker en del halvfabrikat i hverdagen så det synes jeg blir for salt. Når jeg lager middag fra bunn så får hun samme middag som oss. Ellers bruker jeg middagsglass og blander feks inn grønnsaker, ris etc. Sauser og farseprodukter får hun altså ikke ennå. En liten smak har hun fått da. Litt saus på en skje etc. Anonymous poster hash: ed09f...781
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Okei...greit å høre hva andre gjør👍 Anonymous poster hash: 3d6db...fbf
jojoen Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Vi ga alt, og da mener jeg alt (men selvsagr forsiktig med salt). Vi har ikke "tatt hensyn" til barna når vi lager middag. Det være seg blåskjell, blåmuggost, røkelaks eller kapers. Begge barna våre er vant til å spise variert og det betyr at de har lært seg at mat har mange smaker, fager og konsistenser, noe som har resultert i at stort sett alt av grønnsaker og fisk ol spises. Selvsagt hender det at det er noe de ikke liker. Da spiser de litt mindre til middag den dagen. Det tåler de/vi. Vi har dermed unngått å spise "barnemat" (altså tomatsuppe/nuggets/pølser ol) til middag, men kan spise det vi har lyst på og som er sunt og godt.
tante grusom master of law Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Vi ga alt, og da mener jeg alt (men selvsagr forsiktig med salt). Vi har ikke "tatt hensyn" til barna når vi lager middag. Det være seg blåskjell, blåmuggost, røkelaks eller kapers. Begge barna våre er vant til å spise variert og det betyr at de har lært seg at mat har mange smaker, fager og konsistenser, noe som har resultert i at stort sett alt av grønnsaker og fisk ol spises. Selvsagt hender det at det er noe de ikke liker. Da spiser de litt mindre til middag den dagen. Det tåler de/vi. Vi har dermed unngått å spise "barnemat" (altså tomatsuppe/nuggets/pølser ol) til middag, men kan spise det vi har lyst på og som er sunt og godt. Jeg har også servert alt mulig til gutten min, likevel er han kresen som fy. Så det funker ikke på alle barn det der. Yngstemann spiser alt jeg lager.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Vi ga alt, og da mener jeg alt (men selvsagr forsiktig med salt). Vi har ikke "tatt hensyn" til barna når vi lager middag. Det være seg blåskjell, blåmuggost, røkelaks eller kapers. Begge barna våre er vant til å spise variert og det betyr at de har lært seg at mat har mange smaker, fager og konsistenser, noe som har resultert i at stort sett alt av grønnsaker og fisk ol spises. Selvsagt hender det at det er noe de ikke liker. Da spiser de litt mindre til middag den dagen. Det tåler de/vi. Vi har dermed unngått å spise "barnemat" (altså tomatsuppe/nuggets/pølser ol) til middag, men kan spise det vi har lyst på og som er sunt og godt.Jeg har også servert alt mulig til gutten min, likevel er han kresen som fy. Så det funker ikke på alle barn det der. Yngstemann spiser alt jeg lager. Min eldste hadde masse allergiske reaksjoner når hun var liten så vi ammet og brukte 6 måneders-mat til hun nesten var året. Hun ble ikke eksponert for nye smaker før hun var nesten 1,5 år og hun elsker nå å prøve nye ting og rynker sjelden på nesa. Så det stemmer ikke alltid nei. Anonymous poster hash: ed09f...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå