Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Jeg var hos legen i dag. Jeg har kjent en liten kul, eller det har vert litt annerledes i brystet mitt i noen mnd. Jeg har fått en mye tydeligere blodåre på omtrent samme sted. Legen kjente etter og fant en kul på mellom 1-2 cm. Den var større enn det jeg har kjent/trodd. Han mente den kjentes litt mykere og glattere ut enn en kreftkul, så han var ganske sikker på at det ikke var noe farlig. Han sendte henvisning til mammografi. Nå har det seg slik at jeg akkurat har søkt permisjon fra jobben min for å begynne å studere. Hva skjer om jeg nå finner ut (i værste fall) at det er kreft. Står jeg da helt uten rettigheter? Anonymous poster hash: 978a0...acb
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Oj, det var et dilemma. Dette bør du virkelig få sjekket sikkert - helst i dag. Har du noen mulighet til å tilbakekalle permisjonssøknaden? Jeg ville vært dønn ærlig med arbeidsgiver og bedt om forståelse. For arbeidsgiver vil det ikke ha særlig stor forskjell, kan likevel søke etter en vikar for deg. Om du har kreft så må du jo i behandling og må regne med å bli borte fra jobb en god stund. Om du ikke har kreft så begynner du å studere og arb.giver trenger vikaren likevel. Jeg kan ikke reglene, men vil tro du ikke får annet enn utsatt studiestart og at studielånet blir omgjort til stipend pga. sykdom... eller noe slikt. I ditt tilfelle så synes jeg det er helt greit å ta grep sammen med arb.giver slik at du slipper belastningen med å ha dårligere økonomi sammen med en ev. kreftbehandling. Sjekk dette opp så raskt som mulig og snakk med arbeidsgiver om du har en grei arb.giver. Håper det ikke er kreft - men husk at om det er det så blir de aller fleste friske av det i dag (har mange i min nærhet som har hatt brystkreft + genfeil i familien som gir 80-90 % sjanse for å få det, men har gått bra for så godt som alle) Anonymous poster hash: 00fe5...230
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Tusen takk for svar. Jeg har skrevet i permisjonssøknaden at det er med forbehold om at jeg kommer inn på skolen. Uff. Mest sannsynlig er det jo ikke noe farlig. Men det kommer selvfølgelig på den verst tenkelige tiden. Jeg er annsatt i kommunen, så er redd de ikke "kjenner" meg godt nok til å ta hensyn. Jeg har faktisk aldri møtt den personen som avgjør om jeg får permisjon. Hi Anonymous poster hash: 978a0...acb
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Jeg hadde to kuler i venstre bryst, tok mammografi, ultralyd og vevsprøve. Var ufarlig, mest sannsynlig tette melkekjertler etter amming. Anonymous poster hash: bd70c...33b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Tusen takk for svar. Er det andre som har opplevd å finne kuler i brystet? Gikk det lenge før du fikk komme til mammografi? Fikk du svar med en gang etter bilder/ultralyd? Hi Anonymous poster hash: 978a0...acb
hilde og gutta Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hei. Bra du har värt hos legen og at han har sendt deg videre. Jeg er mitt oppe i kreft helvete nå. Oppdaget brystkreft med spredning til lymfene i Januar. Da hade jeg en svulst som var 10cm. Nesten like stor som hele brystet mitt. Vil ikke skremme deg,men som oftest er det helt ufarlig. Jeg hade en akutt tid på sykehuset på mamografien. Der ser man med en gang om det er noe mistenksomt,s får man gå gjennom en ultralyd. Om den viser at det er noe som de må sjekke så tar dem en biopsi. Jeg fikk svaret ca 1 uke etter at jeg var på mamografien. Men de så med engang at det var kreft,de ville bare vite vilken type brystkreft. Dette her var på et sykehus i Stockholm,men de har sikkert samme prosedyre i Norge. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Tusen takk for svar. Håper det går bra med deg. Det må være kjempe vanskelig å gå igjennom. Tusen takk for at du deler din historie. Stor klem til deg. Hi Anonymous poster hash: 978a0...acb
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Kan ikke nok om regler om perm og sånt. Men jeg har vært i samme situasjon som deg, liten kul, legen mente det var ufarlig. Tok vel bare et par uker før jeg fikk komme til mammografi. I løpet av denne tiden forsvant den helt av seg selv Jeg hadde litt smerter, ømt, det var visstnok et godt tegn. Hoven melkekjertel eller noe. Høres ut som det samme er tilfelle for deg. MEN: Kjempebra at du tar det alvorlig og får sjekket det! Anonymous poster hash: d2810...ef6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Tusen takk for svar:-) Håper å tror at det ikke er noe farlig. Legen nevnte at det trolig kunne være fibroadenom. Jeg har ingen smerter og det er ikke ømt. Ca 3 år siden jeg sist ammet. Hi Anonymous poster hash: 978a0...acb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Noen som har fått påvist fibroadenom og kan fortelle litt om hvordan det var? Hi Anonymous poster hash: 978a0...acb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Bare en liten oppdatering. Gikk kjempe fort å få time. Var hos legen torsdag forrige uke og har fått time på brystdiagnostisk på fredag denne uken. Men nå er jeg på ferie, å kommer ikke hjem før på lørdag. Så da må jeg utsette timen. Håper bare jeg får ny time snart. Ville bare gi litt skryt til helsenorge. Ting kan faktisk gå veldig kjapt Hi Anonymous poster hash: 978a0...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå