Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Barnet mitt springer rundt og stikker av fra oss om vi er på butikk eller kjøpesenter. Vil for alt i verden holde i hånda vår (Nekter å sitte i vogn/handlevogn) Barnet er også mye sur og sint, kaster ting vegg imellom selv om vi er bestemte og sier nei. Moren min blir så sjokkert av dette og sier vi var alle 3 helt annerledes som småbarn. Bestevenninna mi har barn på samme alder, og hun er også mye roligere og mer mammete om jeg kan si det slik. Anonymous poster hash: 480a5...33c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 *IKKE holde i hånda skulle det stå.. Anonymous poster hash: 480a5...33c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Cluet er jo at vi ER bestemte og sier nei! Det irriterer meg faktisk med slike svar, barnet ditt har tydligvis ikke vært av denne typen.. Anonymous poster hash: 480a5...33c
februarprins2013 Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 helt normalt ja, min er slik også, han er 2,5 år, her må man bare være bestemt, ungen bestemmer ikke
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Dette er helt normalt. Det er også helt normalt at mødre har korttidshukommelse og glemmer de slitsomme tidene fra da de selv hadde små. Anonymous poster hash: 538fa...89c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Barn er så utrolig ulike, og det er lett for dem som har hatt enkle barn å ta æren for dette, selv om det bare kan være at personligheten tilfeldigvis er slik. Samme med soving. Slapp av, HI. Du har et normalt barn som kanskje har litt ekstra utforskertrang og behov for å tøye strikken. Kommer sikkert til å bli en liten forsker eller oppdagelsesreisende Anonymous poster hash: 13f71...ca6
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Barnet mitt springer rundt og stikker av fra oss om vi er på butikk eller kjøpesenter. Vil for alt i verden holde i hånda vår (Nekter å sitte i vogn/handlevogn) Barnet er også mye sur og sint, kaster ting vegg imellom selv om vi er bestemte og sier nei. Moren min blir så sjokkert av dette og sier vi var alle 3 helt annerledes som småbarn. Bestevenninna mi har barn på samme alder, og hun er også mye roligere og mer mammete om jeg kan si det slik. Anonymous poster hash: 480a5...33c Jeg ville prøvd å tatt med barnet til en refleksolog. Jeg skjenner meg igjen åssen jeg var som liten. Søk på refleksolog evt ring en og hør om de kan hjelpe og åssen det fungerer. Anonymous poster hash: c23fe...2b3
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Cluet er jo at vi ER bestemte og sier nei! Det irriterer meg faktisk med slike svar, barnet ditt har tydligvis ikke vært av denne typen.. Anonymous poster hash: 480a5...33c Jo, det har han. Men det er jo ikke snakk om å nekte. Nekter han drar vi hjem. Du får tro akkurat hva du vil om at ditt barn er så mye vanskeligere enn andres, men dette er faktisk din skyld. Så utrolig slem du er som skylder på det uskyldige barnet ditt, fordi dy selv er en udugelig forelder. Håper virkelig du skjerper deg! Herregud, moren din reagerer til og med! Anonymous poster hash: 49f3d...fc4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Alle er forskjellige. sønnen vår på 2 er veldig rolig og glad. Får stadig kommentarer om at vi har vært heldige. Han kan bli vanskelig han og, men det skjer når han ikke blir aktivisert nok og blir frustrert. Dette skjer om han har vært syk lenge eller vi har hatt ferie og ikke vært supersosial med andre barn. Hvordan sier dere ifra? Toneleiet har faktisk mye og si. Blir dere sinte og oppfarende så reagerer barn på det. Får barnet blåst ut energien sin på en ordentlig måte? Når de er så små så klarer de ikke å si hva som foregår i hodet deres og da kan de bli sinte og frustrerte. Anonymous poster hash: 919fc...e31
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Du sier nekter å sitte i vogn, betyr det at barnet slipper? Anonymous poster hash: 94eee...205
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Cluet er jo at vi ER bestemte og sier nei! Det irriterer meg faktisk med slike svar, barnet ditt har tydligvis ikke vært av denne typen.. Anonymous poster hash: 480a5...33c Jo, det har han. Men det er jo ikke snakk om å nekte. Nekter han drar vi hjem. Du får tro akkurat hva du vil om at ditt barn er så mye vanskeligere enn andres, men dette er faktisk din skyld. Så utrolig slem du er som skylder på det uskyldige barnet ditt, fordi dy selv er en udugelig forelder. Håper virkelig du skjerper deg! Herregud, moren din reagerer til og med! Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Ta deg en bolle og slutt å spille bedreviter... Anonymous poster hash: 538fa...89c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #13 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Cluet er jo at vi ER bestemte og sier nei! Det irriterer meg faktisk med slike svar, barnet ditt har tydligvis ikke vært av denne typen.. Anonymous poster hash: 480a5...33c Jo, det har han. Men det er jo ikke snakk om å nekte. Nekter han drar vi hjem. Du får tro akkurat hva du vil om at ditt barn er så mye vanskeligere enn andres, men dette er faktisk din skyld. Så utrolig slem du er som skylder på det uskyldige barnet ditt, fordi dy selv er en udugelig forelder. Håper virkelig du skjerper deg! Herregud, moren din reagerer til og med! Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Hva snakker du om og hvorfor så hissig?! Moren min har selv sagt at vi 3 barna var så rolige at vi "satt til pynt". Og barnet til venninna mi er veldig rolig og det har hun alltid vært, ingen problem med søvn eller noe. Så det er min feil at barnet mitt aldri har sovet en hel natt igjennom også da mener du? Anonymous poster hash: 480a5...33c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #14 Skrevet 16. juli 2015 Ikke tro noe annet enn at du har en fullstendig normal et åring HI. Hilsen snart firebarnsmor som har jobbet i forskjellige barnehager i mange år Anonymous poster hash: 1bc4f...045
Gjest Skrevet 16. juli 2015 #15 Skrevet 16. juli 2015 Barnet vil ikke sitte i vogn? Det skal sitte i ovgn om det ikke klarer å oppføre seg! MEn som en løsning på problemet ditt så kun kanskje ta med ipaden på tur, oppskjærte grønnsaker som småtten kan kose seg med, noen biler o.l?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #16 Skrevet 16. juli 2015 Normalt. Noen barn har mer temperament enn andre, og før språket er helt på plass, kan de være ganske sinte og frustrerte. Utagerende også. Det er også vanlig at barna stikker av. De tester grenser, og de er i en selvstendighetsfase. Det handler om å se hvor langt hun tør å gå unna deg,og hvor langt du lar henne gå. At andre har mer bedagelige barn betyr ikke at ditt barn er unormalt på noe vis. Anonymous poster hash: 72048...b07
Mamma_til_2 Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 Men HI hvordan reagerer DU på oppførselen til barnet, blir du oppfarende og gir etter for og unngå en sene på sentret eller er du streng og bestemmer og ikke gir noe videre oppmerksomhet selv om barnet hyler? Du vet at barn elsker oppmerksomhet på godt og vont.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Cluet er jo at vi ER bestemte og sier nei! Det irriterer meg faktisk med slike svar, barnet ditt har tydligvis ikke vært av denne typen.. Anonymous poster hash: 480a5...33c Jo, det har han. Men det er jo ikke snakk om å nekte. Nekter han drar vi hjem. Du får tro akkurat hva du vil om at ditt barn er så mye vanskeligere enn andres, men dette er faktisk din skyld. Så utrolig slem du er som skylder på det uskyldige barnet ditt, fordi dy selv er en udugelig forelder. Håper virkelig du skjerper deg! Herregud, moren din reagerer til og med! Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Wow Anonymous poster hash: 13f71...ca6
Sint naken biltyv Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 Ingen av mine har vært sånn så enten har vi eksemplariske barn eller så er det ikke normalt.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Alle mine fire barn har fått sin trassalder rundt 24mnd alder. Temperament har de også, så jeg kan kjenne det igjen 😅 kan trøste deg med at det får over, men at om du er konsekvent nå, så slipper du kanskje at det blir en like tøff runde senere. Hvis mine barn ikke ville sitte i vogna, når de i utganspunktet måtte - tok jeg bare på sele. Klikka de i vinkler inne i butikken - var det rett ut i bilen og hjem i gjen. Veldig kjedelig for ofte fikk vi ikke gjennomført det vi skulle, men veldig effektive og barnet lærer at "nei er nei". Ungene mine er vanligvis veldig muntre og lyse til sinns, er kun i periodene med trass vi må kjempe litt, også går det over og ting blir harmonisk igjen. For oss har det vært avgjørende å være konsekvent. Anonymous poster hash: 5a5d1...2ed
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #21 Skrevet 16. juli 2015 Ingen av mine har vært sånn så enten har vi eksemplariske barn eller så er det ikke normalt. Blæ Anonymous poster hash: 58f1b...ef6
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #22 Skrevet 16. juli 2015 Dette er helt normalt!! Kalles trassalder, og kommer rundt toårsalderen! Anonymous poster hash: fa8d7...560
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #23 Skrevet 16. juli 2015 Helt normalt. I denne alderen oppdager barn at de er selvstendig og tester ut grenser. Det blir bedre:) Vær konsekvent og velg dine kamper med omhu. Hilsen en som har to på snart 2, herlig Anonymous poster hash: a8ef2...eb0
Hjertefru Skrevet 16. juli 2015 #24 Skrevet 16. juli 2015 Normalt. Begynnende trassalder. Sinnet kommer av at de ikke har utviklet ordentlig språk enda, og dermed blir frustrerte. Husk også at barn er forskjellige. Hilsen enda en firebarnsmor
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #25 Skrevet 16. juli 2015 Hvis hun gjør alt dette er dere jo ikke bestemte og sier nei. Oppdragelse er cluet, det er dere som bestemmer, ikke snart 2-åringen. Anonymous poster hash: 49f3d...fc4 Cluet er jo at vi ER bestemte og sier nei! Det irriterer meg faktisk med slike svar, barnet ditt har tydligvis ikke vært av denne typen.. Anonymous poster hash: 480a5...33c Var bestemt jeg og..har tre barn en med ører. Anonymous poster hash: 9e690...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå