Gå til innhold

Hva mener dere om denne saken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyller de ikke kravet skal de sendes hjem.

MEN, vi kan ikke bli så rigide og byråkratiske at vi sender et alvorlig sykt barn ut av landet og muligens til den sikre død.

Se på det som u-hjelp i eget land.

Når det er sagt? Det provoserer at de skal saksøke.

Anonymous poster hash: 4c3d3...1e6

Skrevet

MEN, vi kan ikke bli så rigide og byråkratiske at vi sender et alvorlig sykt barn ut av landet og muligens til den sikre død.

Saksøker de ikke, så blir de sendt hjem.

Skal vi ta imot alle alvorlig syke barn i Europa, eller verste fall verdenen?

Anonymous poster hash: 09567...5b7

Skrevet

Alle kan ikke få oppholdstillatelse...

Anonymous poster hash: f909a...25e

Skrevet

Saksøker de ikke, så blir de sendt hjem.

Skal vi ta imot alle alvorlig syke barn i Europa, eller verste fall verdenen?

Må innrømme at jeg ikke helt har fulgt med i saken men ble han ikke syk etter de kom hit?

Uansett, om de kommer et sykt barn i håp om hjelp kan jeg som mamma forstå det.

Jeg hadde nok gjort det samme.

Det ER et dilemma, vi kan ikke åpne grensen for syke barn heller, samtidig kan vi ikke sende han hjem for å dø heller.

Kjenner jeg er veldig delt. Når jeg ser bilde av han får jeg veldig omsorgsfølelse.

Glad jeg slipper å jobbe med slike vanskelige saker.

Skrevet

norge har ikke plass til alle,så er helt greit, er sykhuser i albania og som kan hjelpe,så kan ikke bruke ungen til og presse seg til her

Skrevet

Jeg er enig med leder i Norsk Barnelegeforening Jan Petter Odden, som sier følgende: 

Asylbarn må behandles spesielt, og ikke straffes dersom foreldrene er ulovlige asylsøkere. Barn som er under behandling i Norge og som ikke kan få tilsvarende behandling i hjemlandet må få bli til behandlingen er avsluttet, og eventuell oppfølging kan foregå på en forsvarlig måte i hjemlandet hvis de får avslag på asylsøknad. 

Forøvrig mener jeg at Barnekonvensjonen skal følges når det dreier seg om asylsøknader fra barnefamilier: barnets beste alltid skal komme først i alle situasjoner, over alt. 

Skrevet

Jeg er enig med leder i Norsk Barnelegeforening Jan Petter Odden, som sier følgende:

Asylbarn må behandles spesielt, og ikke straffes dersom foreldrene er ulovlige asylsøkere. Barn som er under behandling i Norge og som ikke kan få tilsvarende behandling i hjemlandet må få bli til behandlingen er avsluttet, og eventuell oppfølging kan foregå på en forsvarlig måte i hjemlandet hvis de får avslag på asylsøknad.

Forøvrig mener jeg at Barnekonvensjonen skal følges når det dreier seg om asylsøknader fra barnefamilier: barnets beste alltid skal komme først i alle situasjoner, over alt.

Så klarer foreldrene bare å komne seg inn i landet, så skal barnet få gratis behandling?

Skrevet

Utgiften hører hjemme i det landet han kommer fra. Norge kan ikke redde hele verden.

Skjønner at foreldre vil det beste for barnet sitt. Syntes de heller burde appellert om å få penger til operasjon i hjemlandet.

Anonymous poster hash: eadbd...cb9

Skrevet

Utgiften hører hjemme i det landet han kommer fra. Norge kan ikke redde hele verden.

Skjønner at foreldre vil det beste for barnet sitt. Syntes de heller burde appellert om å få penger til operasjon i hjemlandet.

Anonymous poster hash: eadbd...cb9

Poenget er at det ikke er snakk om ÉN operasjon. Legene må følge med på svultsen, siden det er risiko for at den vokser stadig..

Skrevet

Les denne, jeg ble rørt til tårer

http://www.bt.no/btmagasinet/Rakrygget-3201308.html

Anonymous poster hash: 13031...a23

For en fantastisk historie

Ja, det var nesten så jeg hoppet i stolen av glede når jeg leste slutten :)

Anonymous poster hash: 13031...a23

Skrevet

Asylbarn må behandles spesielt, og ikke straffes dersom foreldrene er ulovlige asylsøkere. Barn som er under behandling i Norge og som ikke kan få tilsvarende behandling i hjemlandet må få bli til behandlingen er avsluttet, og eventuell oppfølging kan foregå på en forsvarlig måte i hjemlandet hvis de får avslag på asylsøknad.

Forøvrig mener jeg at Barnekonvensjonen skal følges når det dreier seg om asylsøknader fra barnefamilier: barnets beste alltid skal komme først i alle situasjoner, over alt.

Så klarer foreldrene bare å komne seg inn i landet, så skal barnet få gratis behandling?

Barn skal ikke straffes for sine foreldres handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...