Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Kun utnytter han for penger ? Muslimsk mann og oppfører seg deretter. Mor hans har stjålet penger fra han tidligere. Nå har vi flyttet til Norge. Og hun spør etter penger hele tiden. Og han sender så klart. Hun har også i tillegg til å ha stjålet fra han tidligere. Stjålet penger som har blitt sendt andre i familien. Men mannen kommer alltid opp med " unnskyldninger " for henne. Hvordan få han til å innse at hun kun er ute etter pengene hans ? Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 det vil du aldri få til Anonymous poster hash: eed08...d72
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 det vil du aldri få til Anonymous poster hash: eed08...d72 Det var et hjelpsomt svar ... Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 I muslimske miljø er det vel normalen at mennene brødfør kvinnene, og at dette også gjelder for sønnene, er det ikke? Så i hans øyne er det vel gjerne bare slik det skal være, siden han er en muslimsk mann som oppfører seg deretter (hva i huleste vil du med en slik a?), og ikke "stjeling" eller "utnytting", selv om vi ser annerledes på det. Anonymous poster hash: f2b54...3bb
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Har dere for lite penger da? Du kan jo prøve å se på det som positivt at han har slik ansvarsfølelse for andre. Kanskje du selv også nyter godt av det i bunn og grunn? Anonymous poster hash: 21d7e...0d2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 I muslimske miljø er det vel normalen at mennene brødfør kvinnene, og at dette også gjelder for sønnene, er det ikke? Så i hans øyne er det vel gjerne bare slik det skal være, siden han er en muslimsk mann som oppfører seg deretter (hva i huleste vil du med en slik a?), og ikke "stjeling" eller "utnytting", selv om vi ser annerledes på det. Anonymous poster hash: f2b54...3bb Vær ikke mye jeg forstod her. Men jo stjålet har hun. Hans og MINE penger. Hun stjal de rett og slett. Dvs tok de uten å SPØRRE først. Og jugde da hun ble spurt om det flere ganger. Så det handler ikke om å se annerledes på noe. Hvilken A snakker vi om ? Forstod ikke helt den biten Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Har dere for lite penger da? Du kan jo prøve å se på det som positivt at han har slik ansvarsfølelse for andre. Kanskje du selv også nyter godt av det i bunn og grunn? Anonymous poster hash: 21d7e...0d2 Ja vi har ikke flust med penger. Vi lever på kun hans lønn. Så nei, jeg nyter faktisk ikke godt av det i bunn og grunn. Vi må velge med omhu ( mer enn normalen ) hva vi kan og ikke kan bruke penger på. Pga av de pengene som sendes vekk hver mnd. Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen. Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen. Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #13 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Det var overhodet ikke et stygt svar. Kanskje du burde skrevet litt mer da? På svarene du har gitt her virker du ikke veldig sympatisk, og for å være virkelig dømmende nå(ettersom jeg er en nepe), virker du litt som en bortskjemt prinsesse. Lykke til med svigermor! Anonymous poster hash: 62304...860
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2015 #14 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen. Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832 Hvis du vil ha kvalifiserte meninger, må du gjøre folk kvalifisert til å mene noe. Ellers vil du få råd basert kun på deler av sannheten. Når man ikke jobber selv, syns jeg også det er dristig å kalle det "mine og mannens penger." Da virker du til å ha svakt grunnlag for å bli sur over at mannen bruker penger HAN tjener på resten av familien. Tilleggsopplysningen om sykdom gjør det mer forståelig at du ikke bidrar. Men det er dessverre likevel han som tjener pengene.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #15 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen.Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832 Hvis du vil ha kvalifiserte meninger, må du gjøre folk kvalifisert til å mene noe. Ellers vil du få råd basert kun på deler av sannheten. Når man ikke jobber selv, syns jeg også det er dristig å kalle det "mine og mannens penger." Da virker du til å ha svakt grunnlag for å bli sur over at mannen bruker penger HAN tjener på resten av familien.Tilleggsopplysningen om sykdom gjør det mer forståelig at du ikke bidrar. Men det er dessverre likevel han som tjener pengene. I våre dager er det vel vanlig med felles økonomi blant ektefeller, især om en av partene ikke har mye i inntekt. Selv om mannen til HI tjener det meste av pengene burde hun vel kunne få si sin mening om hva de går til. Anonymous poster hash: 5367f...2c3
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2015 #16 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen.Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832 Hvis du vil ha kvalifiserte meninger, må du gjøre folk kvalifisert til å mene noe. Ellers vil du få råd basert kun på deler av sannheten. Når man ikke jobber selv, syns jeg også det er dristig å kalle det "mine og mannens penger." Da virker du til å ha svakt grunnlag for å bli sur over at mannen bruker penger HAN tjener på resten av familien.Tilleggsopplysningen om sykdom gjør det mer forståelig at du ikke bidrar. Men det er dessverre likevel han som tjener pengene. I våre dager er det vel vanlig med felles økonomi blant ektefeller, især om en av partene ikke har mye i inntekt. Selv om mannen til HI tjener det meste av pengene burde hun vel kunne få si sin mening om hva de går til. Anonymous poster hash: 5367f...2c3 Hun gjør visst mer enn å si sin mening.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen.Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832 Hvis du vil ha kvalifiserte meninger, må du gjøre folk kvalifisert til å mene noe. Ellers vil du få råd basert kun på deler av sannheten. Når man ikke jobber selv, syns jeg også det er dristig å kalle det "mine og mannens penger." Da virker du til å ha svakt grunnlag for å bli sur over at mannen bruker penger HAN tjener på resten av familien.Tilleggsopplysningen om sykdom gjør det mer forståelig at du ikke bidrar. Men det er dessverre likevel han som tjener pengene. I våre dager er det vel vanlig med felles økonomi blant ektefeller, især om en av partene ikke har mye i inntekt. Selv om mannen til HI tjener det meste av pengene burde hun vel kunne få si sin mening om hva de går til. Anonymous poster hash: 5367f...2c3 Hun gjør visst mer enn å si sin mening. Og da mener du hva med det ? Jeg gjør faktisk ikke mer enn å si min mening. Skjønner ikke hvorfor du er så inni H frekk og nedlatende. Får det deg selv til å føle deg bedre ? Får håpe det. Men mistenker at du egentlig er en utrolig ensom kjerring. Er i alle fall slik du fremstår her inne. Du er den blonde bitchen på ungdomsskolen som tror hu er The queen bee. Men som egentlig bare er mer usikker på seg selv enn alle de andre sammenlagt. Virker virkelig som du lever på å rakke ned på og få andre til å føle seg ille. Det er ikke størrelsen på kjeften din som Gjør deg til noe. MEN størrelsen på hjertet. Og da strekker du og den utrolig frekke og nedlatende tonen du konstant har kort med. Blir rett og slett dårlig av deg !! Og ikke bare fordi det er meg du er frekk mot denne gangen. Du er en gjengangere frekkheter her på forumet. Anonymous poster hash: ead2f...832
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Jeg tror det blir vanskelig for deg å endre på dette, da det er en del av muslimsk kultur å hjelpe familien. Han tenker nok ikke på dette som stjeling, men heller som en hjelp til familien sin. Her i Norge lever vi i overflod, så det er vel naturlig å hjelpe mor og familien som er vanskeligere stilt. Kanskje du bør foreslå å gi noe til moren din eller dine søsken også (for å få han til å forstå hva han selv gjør), men det blir kanskje vanskelig om de er norske og har relativt god råd sammenlignet med andre land. Har dere mer enn svigermor slik at det er naturlig å hjelpe? Er det noe dere trenger som dere ikke har råd til som du kan argumentere med at dere må kjøpe før han gir mer til svigermor? Kanskje kan svigermor komme til dere på ferie og bidra til å hjelpe dere en periode med husvask, barnepass, male huset, klippe gress etc som en gjenytelse for pengene hun får. Dere trenger sikkert litt hjelp siden du er så dårlig. Det er uansett fint å hjelpe andre. Flott fyr som hjelper mamma'n sin. Anonymous poster hash: 8c2f1...4ee
Ronja80.mor til 2 Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 Hun forteller jo at svigermoren STJELER penger i tillegg til de pengene hun får. Hun stjeler også penger som er sendt til andre familiemedlemmer. Det er jo IKKE greit. Men jeg tror ikke du kommer noen vei med å prøve å få din mann til å se dette. Det er mammaen hans, til tross for dette. Er hun ellers en hyggelig dame? Hvordan er hennes økonomiske situasjon? Blir pengene stjelt for å gå inn i felles husholdning eller for luksus til henne selv?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du ikke en gang bidrar til felleskassa så syns jeg ikke du har rett til å bestemme hva dere skal gjøre med pengene. Hvis han ønsker å bruke det på sin mor så er det hans valg. du kan selvfølgelig ta det opp med han om dere har dårlig økonomi, men da kanskje du burde jobbe for å bedre situasjonen? Anonymous poster hash: 62304...860 Selvfølgelig har jeg noe jeg skulle sagt... Jeg er kona hans og han har ved å gifte seg med meg gått ut av en " aleneøkonomi " og inn i en felles. Og hvor dum går det egentlig an å bli ? Tror du jeg sitter hjemme fordi det er gøy ? Nepe... Jeg kan ikke jobbe pga sykdom. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe. Men er for syk til å kunne. Ja til og med bare en 10 % jobb. Noen ganger er fakta greit før man slenger med leppa... Anonymous poster hash: ead2f...832 Fakta som er ukjente for leseren, kan ikke taes inn i betraktningen.Da bør man vel heller ikke komme med slengleppa basert på hva man tror heller... Anonymous poster hash: ead2f...832 Hvis du vil ha kvalifiserte meninger, må du gjøre folk kvalifisert til å mene noe. Ellers vil du få råd basert kun på deler av sannheten. Når man ikke jobber selv, syns jeg også det er dristig å kalle det "mine og mannens penger." Da virker du til å ha svakt grunnlag for å bli sur over at mannen bruker penger HAN tjener på resten av familien.Tilleggsopplysningen om sykdom gjør det mer forståelig at du ikke bidrar. Men det er dessverre likevel han som tjener pengene. I våre dager er det vel vanlig med felles økonomi blant ektefeller, især om en av partene ikke har mye i inntekt. Selv om mannen til HI tjener det meste av pengene burde hun vel kunne få si sin mening om hva de går til. Anonymous poster hash: 5367f...2c3 Hun gjør visst mer enn å si sin mening.Og da mener du hva med det ? Jeg gjør faktisk ikke mer enn å si min mening. Skjønner ikke hvorfor du er så inni H frekk og nedlatende. Får det deg selv til å føle deg bedre ? Får håpe det. Men mistenker at du egentlig er en utrolig ensom kjerring. Er i alle fall slik du fremstår her inne. Du er den blonde bitchen på ungdomsskolen som tror hu er The queen bee. Men som egentlig bare er mer usikker på seg selv enn alle de andre sammenlagt. Virker virkelig som du lever på å rakke ned på og få andre til å føle seg ille. Det er ikke størrelsen på kjeften din som Gjør deg til noe. MEN størrelsen på hjertet. Og da strekker du og den utrolig frekke og nedlatende tonen du konstant har kort med. Blir rett og slett dårlig av deg !! Og ikke bare fordi det er meg du er frekk mot denne gangen. Du er en gjengangere frekkheter her på forumet. Anonymous poster hash: ead2f...832 Aiaiai! Du er virkelig helt ute å kjøre. Du blir ikke kvitt svigermoren din du. Hahaha Anonymous poster hash: aa0a3...f27
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2015 #21 Skrevet 16. juli 2015 Kjære deg, HI, hvis du føler deg ille er det synd. Men jeg ser at det ikke har noe som helst med meg å gjøre. Vi har visst veldig ulik standard for hva som kan kalles "å være frekk". God bedring, og lykke til med familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå