Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Har baby på 8 mnd.som jeg har lyst å ordne mat til og fryse ned...har blender👍laget litt mat tidligere, mest grønnsaker og potet most, og fruktmoser...vil ikke ha noe veldig innvikla greier🙈 Anonymous poster hash: cdec9...a63
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Har baby på 8 mnd.som jeg har lyst å ordne mat til og fryse ned...har blender👍laget litt mat tidligere, mest grønnsaker og potet most, og fruktmoser...vil ikke ha noe veldig innvikla greier🙈 Anonymous poster hash: cdec9...a63 Du kan lage helt vanlig middag, bortsett fra at du ikke salter maten. Deretter moser du maten babyen skal ha og salter resten etterpå. Anonymous poster hash: 4ff67...4f1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Les litt om BLW, slipp stresset og plukk ut biter av maten resten av familien skal spise før dere salter. Anonymous poster hash: 1cacf...e59
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Nå er min kun 6 mnd. Så langt har jeg laget pæremos, gulrot og potet, gulrot potet og laks, bringebærmos med litt gulrot og noe annet jeg hadde i kjøleskapet. Jeg googler og finner masse enkle oppskrifter. Eneste jeg ikke lager selv er grøt. Anonymous poster hash: 703e2...120
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 hva med og bare ta det dere har? hysterisk Anonymous poster hash: da23e...441
jojoen Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Jeg anbefaler dere å ikke lage egen mat til et så stort barn. Vi har hele tiden gitt våre to barn akkurat den samme maten vi spiser selv (men vært forsiktig med saltet når de er under året, selvfølgelig). Vi har virkelig ikke tatt noe "hensyn" til at de er barn og "det liker ikke barn", slik jeg ser at veldig mange rundt oss gjør. Har vi blåskjell dampa i øl til middag, så er det det vi har. Er det noe de ikke liker, spiser de litt mindre middag den dagen. Det gjør ingenting. Så langt har det resultert i at begge barna spiser så å si alt av grønnsaker, bønner, fisk, pålegg osv. I tillegg til at vi slipper å lage to middager evt. spise "barnemat" selv
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Jeg anbefaler dere å ikke lage egen mat til et så stort barn. Vi har hele tiden gitt våre to barn akkurat den samme maten vi spiser selv (men vært forsiktig med saltet når de er under året, selvfølgelig). Vi har virkelig ikke tatt noe "hensyn" til at de er barn og "det liker ikke barn", slik jeg ser at veldig mange rundt oss gjør. Har vi blåskjell dampa i øl til middag, så er det det vi har. Er det noe de ikke liker, spiser de litt mindre middag den dagen. Det gjør ingenting. Så langt har det resultert i at begge barna spiser så å si alt av grønnsaker, bønner, fisk, pålegg osv. I tillegg til at vi slipper å lage to middager evt. spise "barnemat" selv Helt enig. Det er ikke nødvendig å styre så fælt. De må jo lære seg å like all mulig mat og da nytter det ikke å tulle med pureer når de er så store. Det enkle er det beste så slipper dere kanskje et kresent barn i framtiden. Anonymous poster hash: 5dc0c...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå