Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Hvor mye bruker du på barneklær i måneden, og har dere alltid nok rene klær i hus eller er det flere som stadig opplever at det er litt krise i klesskapene? Føler jeg kjøper nye klær hele tiden, men klærne slites og vokses ut av rett som det er.. Anonymous poster hash: b1a55...a1b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har masse klær til mine. Men jeg kjøper ofte kvalitet og romslige størrelser (bortsett fra i bukser). Har nesten for mye synes jeg. Elsker barneklær. Så har jeg slanke og nette barn, så de vokser nesten ikke ut av klærne. Eneste som virkelig slites er bukseknær. Anonymous poster hash: 2740f...46f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 I og med at jeg jobber i klesbutikk(i en av de større kjedene), så har de egentlig nok med klær. Kjøper fordi jeg blir fristet når det kommer inn nytt. Aldri krise med for lite rene klær, men så passer jeg på å vaske jevnlig så det ikke skjer da. Ungene mine sliter lite på klærne, ikke vokser de så fort heller, så er liksom ikke derfor jeg må kjøpe nytt. Og selv om jeg får rabatt på ordinær pris, så kjøper jeg allikevel en del på salg, kan jo plukke ut så fort det prises ned, så får sikret meg rette størrelsene. Varierer veldig hvor mye jeg bruker i mnd, men stort sett rundt 500 kr tenker jeg. Anonymous poster hash: c45d1...9af
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har masse klær til mine. Men jeg kjøper ofte kvalitet og romslige størrelser (bortsett fra i bukser). Har nesten for mye synes jeg. Elsker barneklær. Så har jeg slanke og nette barn, så de vokser nesten ikke ut av klærne. Eneste som virkelig slites er bukseknær. Anonymous poster hash: 2740f...46f De slanke og nette barna dine vokser ikke i høyden? Anonymous poster hash: 53c44...c16
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 De har altfor mye klær. Kunne gitt bort halvparten og de ville fremdeles ha mer enn nok. Har arvet veldig mye. Savner å kjøpe klær til dem😊 Anonymous poster hash: 1b888...1bc
Honningmelon Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 De har nok. De har alltid noe å ha på seg. Mellomste har mye da hun både arver etter storesøster og får noe nytt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har masse klær til mine. Men jeg kjøper ofte kvalitet og romslige størrelser (bortsett fra i bukser). Har nesten for mye synes jeg. Elsker barneklær. Så har jeg slanke og nette barn, så de vokser nesten ikke ut av klærne. Eneste som virkelig slites er bukseknær. Anonymous poster hash: 2740f...46f De slanke og nette barna dine vokser ikke i høyden? Anonymous poster hash: 53c44...c16 Joda klart de gjør Men treåringen min har enda kjoler fra hun var ett, nå er de blitt tunika! Og sønnen som er syv har shortser i størrelse fire som enda passer. De er litt trangere, men det er bare kult. Jeg kjøper kvalitet og mye brukes i mange år. Kjøpte en ribbebukse fra nøstebarn til gutten da han var to. Den måtte brettes opp så det holdt. Den ble brukt helt til i vinter, da var den fullstendig utslitt, og gutten gikk da i 2 klasse. Anonymous poster hash: 2740f...46f
Mor di! Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Lillebror har masse da han ofte får nytt av besteforeldre samtidig som han arver fra storebror. Storebror har derimot lite, ofte krise i klesskapet, så måtte ut å kjøpe nye bukser til ham da han plutselig har vokst masse! Dermed blir det igjen masse nye arveklær til lillebror;-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 AAAAALTFOR mye!!! Det hender klær går i Fretex-containeren fortsatt med merkelappen på.... Kunne sikkert gått i 2-3 mnd uten å vaske (med unntak av truser....) Litt shopaholiker! Og finner MYYYYYE på tilbud Anonymous poster hash: bda98...657
februarprins2013 Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 kanskje 2000-2500 i mnd, han har altfor mye,men nå begynner han og vokse ut av ting,så må ha litt nye klær til høsten
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 Minsta har altfor mye. Hun peller ut det hun vil ha og vi gir bort resten. Hun arver av de tre andre som bruker ganske like str, så de tre kan ikke arve fra hverandre selv om fet er flere år mellom de. Minsta får litt nytt, men det er ikke mye. Litt ok hun kan finne seg noen ting hun vil innimellom, ike bare ha arveklær når de andre får nytt. Bruker ikke mye på klær, kjøper mye på salg så totaltsett blir det ikke så dyrt. Treningsklær er vel det som koster til de, nå har plutselig alle fire begynt å trene. Før var det bare minsta. Anonymous poster hash: 78a05...c34
TPK Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Oi, her var det mange shoppeglade! Mine har godt med klær og det er aldri tomt, men jeg vasker omtrent hver dag da. Shoppingbudsjettet er vel på noen hundrelapper hver mnd. De sliter lite på tøyet, bare ett og annet hullete kne. To gutter, 3 og 5.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Altfor mye, men det er bestemor i utlandet som kjøper og kjøper. Anonymous poster hash: c7a55...d94
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Sist jeg kjøpte klær til ungen tror jeg var i april. Får noe brukt og nytt av slektninger men ikke kjempe masse. Ungen er bare 21 mnd så da slites klærne kanskje ikke så fort som med eldre barn? Han har brukt str 86 i en "evighet" nå så vokser ikke så fort som når han var baby. Anonymous poster hash: eef4b...ec9
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #16 Skrevet 15. juli 2015 Har i alle fall nok! Men i dag ble klesskapet ryddet, og det var faktisk ikke riktig så mye der som jeg "fryktet". Må nok ha litt nytt til høsten. Anonymous poster hash: 0cf0c...e53
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #17 Skrevet 15. juli 2015 Mer enn nok.Handler barneklær 2 ganger i året,vår og høst. Hater shopping så jeg tar alt på de 2 rundene. Anonymous poster hash: c6190...b8b
Havhesten Skrevet 15. juli 2015 #18 Skrevet 15. juli 2015 Alt for mye. Arver mye, kjøper nesten ikke. Likevel flyter det over og blir rotete. Det er et avskyelig i-landsproblem, at vi hamstrer billige klær som underbetalte nær-slavearbeidere syr for oss i den tredje verden. Skulle ønske det ble en større diskusjon omkring etikken rundt billigklærne. Det er noen andre enn oss som betaler den virkelige prisen....
Pigalopp:-) Skrevet 15. juli 2015 #19 Skrevet 15. juli 2015 Vi har også masse men det aller meste er arvet. Trenger ikke stresse med å vaske, men det kan bli tomt i skapet hvis jeg ikke passer på ja. Er sjeleglad for å arve, så slipper jeg å shoppe, sparer penger, og barna får tøy som har mindre rester av kjemikalier fra produksjon.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #20 Skrevet 15. juli 2015 Altfor mye!! Her arves det fra søskenbarn, og så mellom ungene her i huset også. Vaskemaskinen går hver dag. Så det er sjelden krise i klesskapet slik jeg ser det, meeeeen tiåringen har "aaaaaldri noe å gå med".... Riiiiiight... Anonymous poster hash: aeec4...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå