Gå til innhold

Ammeslutt etter "press" fra pappa'n?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du ammer 1-åringen to ganger på natten skjønner jeg godt at mannen vil at du skal kutte ut. En 1-åring bør sove hele natten på eget rom.

Er veldig enig i alt utenom at ungen burde sove på eget rom.

Du kommer til å ødelgge tennene på ungen hi, du må slutte på natta

Det er helt feil, barna tåler godt å bli ammet om natta uten å få ødelagte tenner.

Helsedirektoratet i Norge anbefaler å kutte ned til maks to måltider hver natt etter fylte 1 år fordi det kan gi hull i tennene om man ammer hyppigere enn det.

Men alle forsøk og tester som er gjort viser at barn som nattammes ikke har mer hull i tennene enn barn som ikke nattammes.

Her er hva ammehjelpen sier om saken

https://ammehjelpen.no/artikkel/141/Tannhelse-og-amming

Anonymous poster hash: e68af...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melka forsvinner ikke nødvendigvis fordi om du kutter nattammingen. Jeg ammet nesten et år etter nattammingen, til ungen var nesten to år. De siste månedene kunne det gå to-tre dager mellom hver amming, men det var fortsatt melk. Og heldigvis ingen brystspreng.

Anonymous poster hash: 5f974...5df

Åj -så flott at du klarte å holde på det så lenge med så "lite" amming på slutten!

Anonymous poster hash: 1660b...f9b

Skrevet

Om du ammer 1-åringen to ganger på natten skjønner jeg godt at mannen vil at du skal kutte ut. En 1-åring bør sove hele natten på eget rom.

Hvorfor bør en ettåring sove på eget rom?

Anonymous poster hash: 46cb7...045

Hvorfor ikke? Lettere å legge en 1-åring (eller yngre) på eget rom enn et eldre barn. Både store og små sover bedre ... og de voksne får privatliv. Det er ikke rart at så mange ekteskap ryker når folk insisterer på å ha ungene i ektesengen til de konfirmeres.

Vi la sønnen vår på eget rom da han bar 1år. Vi forsøkte samsoving i ca.5 minutter - JEG HATET DET!!!!

Nr.2 kommer jeg til å legge på eget rom så tidlig som mulig. Kommer heller ikke til å amme.

Ble bare nyskjerrig jeg -hvorfor skal du ikke amme nr 2?

Fordi det ikke fungerte med nr.1. Dessuten opplevde jeg det som styrete og litt invaderende. Han kunne ligge ved brystet opp mot en time ad gangen. Jeg merket at jeg likte barnet mitt bedre da jeg kuttet ut ammingen.

Skjønner -det er jo viktig at det funker for både mor og barn!

Skrevet

Men en 1-åring er jo stor: de har tenner, kan løpe og gå, spiser "ordentlig" mat selv, de kan prate og synge ... For meg strider det mot all fornuft å stikke puppen min, som er en særs myk og følsom del av kroppen, inn i munnen på et uberegnelig vesen med masse tenner 😱

Skrevet

Hvorfor bør en ettåring sove på eget rom?

Anonymous poster hash: 46cb7...045

Hvorfor ikke? Lettere å legge en 1-åring (eller yngre) på eget rom enn et eldre barn. Både store og små sover bedre ... og de voksne får privatliv. Det er ikke rart at så mange ekteskap ryker når folk insisterer på å ha ungene i ektesengen til de konfirmeres.

Vi la sønnen vår på eget rom da han bar 1år. Vi forsøkte samsoving i ca.5 minutter - JEG HATET DET!!!!

Nr.2 kommer jeg til å legge på eget rom så tidlig som mulig. Kommer heller ikke til å amme.

Ble bare nyskjerrig jeg -hvorfor skal du ikke amme nr 2?

Fordi det ikke fungerte med nr.1. Dessuten opplevde jeg det som styrete og litt invaderende. Han kunne ligge ved brystet opp mot en time ad gangen. Jeg merket at jeg likte barnet mitt bedre da jeg kuttet ut ammingen.
Skjønner -det er jo viktig at det funker for både mor og barn!

Også en fordel at barnet blir mett 😂

Skrevet

Men en 1-åring er jo stor: de har tenner, kan løpe og gå, spiser "ordentlig" mat selv, de kan prate og synge ... For meg strider det mot all fornuft å stikke puppen min, som er en særs myk og følsom del av kroppen, inn i munnen på et uberegnelig vesen med masse tenner

og for meg føltes det helt naturlig med en slik kosestund et par-tre ganger i døgnet helt til ungen ble 1,5 år, vi er forskjellige....

Anonymous poster hash: e68af...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...