Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Akkurat nå føler jeg som verdens heldigste jente. Lang historie kort: jg har dessverre skaffa meg altfor mye gjeld og sliter derfor:/ men etter prat med mamma og pappa så skal de nedbetale all gjelda mi for meg:) og i tillegg betale for full sfo plass for sønnen våres slik at vi kan spare mere penger i mnd til egenkapital til huskjøp.. Sitter bare og smiler fra øre til øre her jeg😊 grudd meg til og fortelle dette til de,men de tok det fint og sa det kunne skje selv de beste så ble sååå utrolig positivt overraska😊 Er så godt og kunne skrive om dette ett sted uten at noen kjente får vite om mine økonomiske problemer:) Anonymous poster hash: 70c46...40e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Ansvarsfullt. Da veit du jo at du bare kan fortsette å bruke penger over evne, det er jo alltids noen som rydder opp i problemene dine for deg etterpå likevel Anonymous poster hash: a5d77...b78
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Nei stemmer ikke det gitt.. Pappa skal få full kontroll over økonomien min nå. HI Anonymous poster hash: 70c46...40e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Nei stemmer ikke det gitt.. Pappa skal få full kontroll over økonomien min nå. HIAnonymous poster hash: 70c46...40e Hvor gammel er du egentlig? Og skjønner ikke hvordan du kan føle deg heldig og være glad pga en sånn ordning? Jeg hadde skjemmes. Beklager altså. Jeg er glad på dine vegne og at du kommer deg ut av uføre, men det er da virkelig ingenting å være glad for? Anonymous poster hash: a5d77...b78
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Så snille foreldre du har! Du har fått en ny mulighet til å endre livet ditt, økonomien din og familien deres, bruk denne muligheten fornuftig og lær av dine feil. Vis foreldrene dine at de gjorde rett i å hjelpe dere nå, gjør dem og deg selv stolt Og ja, du er veldig heldig, godt å se at du klarer å sette pris på det Anonymous poster hash: 81667...b26
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Får tro og håpe det beste; at du har lært dette med gjeld... Som regel må man jo rydde opp i eget rot for å virkelig forstå dette. Her jobbet jeg beinhardt i 6 år, for å nedbetale gjelda mi, ble gjeldfri, kunne endelig spare opp penger, og nå, 8 år etter jeg ble gjeldfri, kan vi endelig få lån og kjøpe oss vårt eget Er glad jeg tok ansvar selv, og har kontroll over eget forbruk.Hadde nok ikke følt meg like tilfreds, om jeg måtte ha hjelp fra andre for å klare dette. Anonymous poster hash: d9b1f...f34
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Nei stemmer ikke det gitt.. Pappa skal få full kontroll over økonomien min nå. HIAnonymous poster hash: 70c46...40e Hvor gammel er du egentlig? Og skjønner ikke hvordan du kan føle deg heldig og være glad pga en sånn ordning? Jeg hadde skjemmes. Beklager altså. Jeg er glad på dine vegne og at du kommer deg ut av uføre, men det er da virkelig ingenting å være glad for? Anonymous poster hash: a5d77...b78 Jeg hadde følt det som et enormt nederlag rett og slett. Hadde vært letta over å få hjelp, men jeg hadde ikke vært særlig høy i hatten etterpå... Anonymous poster hash: a5d77...b78
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Så snilt da! Håper du allikevel har lært selv om du nå slipper lett unna alle problemene du har laget. Anonymous poster hash: cb458...8e6
Anonym bruker... Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har prøvd lenge og ordne opp på egen hånd men klarte dessverre ikke det:/ så måtte gå mange runder med meg selv for og prate med mine foreldre om dette.. Helt enig at følelsen hadde vært bedre uten hjelp men når det ikke går så måtte jeg desverre krype til foreldrene mine. Og ja,jg ble drit glad når de ville hjelpe meg.og ennå gladere når de sa at nå kan jg spare hvertfall 10000kr til egenkapital til eget hus om noen år. Derfor de vil betale sfo så jg kan spare mere i mnd. De vil veldig gjerne at jg skal få kjøpt mitt eget sted i stedet for og leie for flere tusen kr i mnd. Men hadde regna med og få litt "drittslenging" her inne også for det er alltid noen som mååå slenge med leppa og tror de er verdens beste og sånn selv. Men jg klarer og overse de svarene og tar ikke kommentarene til meg engang.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Nei, det kan ikke skje den beste. Men håper du har lært (for barnet ditt sin skyld) og at du får kjøpt deg noe eget om noen år ☺ Anonymous poster hash: b9e94...b8a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har prøvd lenge og ordne opp på egen hånd men klarte dessverre ikke det:/ så måtte gå mange runder med meg selv for og prate med mine foreldre om dette.. Helt enig at følelsen hadde vært bedre uten hjelp men når det ikke går så måtte jeg desverre krype til foreldrene mine. Og ja,jg ble drit glad når de ville hjelpe meg.og ennå gladere når de sa at nå kan jg spare hvertfall 10000kr til egenkapital til eget hus om noen år. Derfor de vil betale sfo så jg kan spare mere i mnd. De vil veldig gjerne at jg skal få kjøpt mitt eget sted i stedet for og leie for flere tusen kr i mnd. Men hadde regna med og få litt "drittslenging" her inne også for det er alltid noen som mååå slenge med leppa og tror de er verdens beste og sånn selv. Men jg klarer og overse de svarene og tar ikke kommentarene til meg engang.. HI Det er ikke snakk om drittslenging fra min side. Jeg opplever at du har oppført deg ansvarsløst og brukt penger over evne, det har også skjedd med meg. Så sitter du med skjegget i postkassa og foreldrene dine redder ræva di og du jubler. Alle kan drite seg ut, men jeg følte ikke noe annet enn skam. Jeg føler enda skam. Og jeg fikk bare hjelp av foreldrene mine til å betale skattesmell på titusen. Resten både ville og måtte jeg ordne opp i selv. Og det gikk helt fint det og jeg er stolt den dag i dag. Ikke noe jeg skryter av til folk, men selvfølelsen tror jeg er betraktelig mye bedre enn om foreldrene mine hadde tatt over gjelda mi og betalt SFO for ungene mine. Anonymous poster hash: a5d77...b78
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 Men er det noe konstruktivt å fortelle at du selv følte skam? Annet enn at du kanskje vil ha HI til å føle det samme? HI, skamfølelse er en unødvendig og destruktiv følelse som aldri har brakt mennesker videre. Bruk gleden og lettelsen for alt den er verd. Din motivasjon er stor, dyrk den! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Men er det noe konstruktivt å fortelle at du selv følte skam? Annet enn at du kanskje vil ha HI til å føle det samme? HI, skamfølelse er en unødvendig og destruktiv følelse som aldri har brakt mennesker videre. Bruk gleden og lettelsen for alt den er verd. Din motivasjon er stor, dyrk den! Lykke til. Er det egentlig konstruktivt å si noe som helst i denne sammenhengen? Jeg bare forstår ikke at man kan være så glad når man i realiteten har nådd et bunnivå. Anonymous poster hash: a5d77...b78
Fullrulle86 Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Det krever mot å be om hjelp, spesielt i en slik situasjon! Skjønner godt at du er lettet! Til dere andre, jeg tror nok HI føler skam over det som har skjedd, derfor har hun heller ikke tidligere bedt om hjelp. Syns det er tøfft og viser ansvar at hun nå ber om hjelp. Lykketil til deg
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Men er det noe konstruktivt å fortelle at du selv følte skam? Annet enn at du kanskje vil ha HI til å føle det samme? HI, skamfølelse er en unødvendig og destruktiv følelse som aldri har brakt mennesker videre. Bruk gleden og lettelsen for alt den er verd. Din motivasjon er stor, dyrk den! Lykke til. Er det egentlig konstruktivt å si noe som helst i denne sammenhengen? Jeg bare forstår ikke at man kan være så glad når man i realiteten har nådd et bunnivå.Anonymous poster hash: a5d77...b78 Nei, det er ikke alltid lett å forstå andres glede. Men det er likevel stygt å prøve på å ødelegge den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå