Gå til innhold

Tur til Kjeragbolten og Trolltunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært på disse stedene? Er det fysisk krevende? Jeg er ikke en sportsperson, svømmer 1km i uka. Har en ødelagt menisk. Tenkte å overnatte på Trolltunga.

Ønsker tilbakemelding fra noen som har gjort dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært på kjerag og jeg syns det var tungt men det er litt pga han jeg var sammen med skulle løpe opp og så var vi på prekestolen dagen før.

Tror du klarer det greit, men når det er regner er det litt glatt så vær forsiktig med kneet. Kjerag er det mye opp og ned..

Skrevet

Kjerag er en fjelltur (I motsetning til feks prekestolen, som jo kan bestiges i flipflopper (autraliere), dressko (japanere) og høye hæler (franske damer) basert på de jeg passerte da jeg gikk dit sist), men det er en fin tur som de fleste fint kan klare.

Mitt største problem var at den tyngste bakken var umiddelbart etter man parkerer, og jeg var mildt sagt ikke varm i lårmusklene etter 4 timer i bil. Starten ble dermed temmelig hard. Men så gikk det bedre.

Litt skummelt å gå ut på bolten, da man føler man ikke har noen plass å holde seg fast, men ok å stå utpå bolten.

God tur! 😊

Anonymous poster hash: 3dfa6...bdb

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja, Preikestolen har jeg gått til, før kneskaden inntraff. Vi gleder oss veldig. Mannen min som er fransk gleder seg som et barn, han rett og slett elsker norsk natur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...