Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??😔😔


MN83

Anbefalte innlegg

I går var jeg på ul, hun konstaterte hjerteslag og at jeg var i uke 6.

I dag har det vært litt blod på papiret, ikke nytt, men litt gammelt som ser ut som det har tørket..og litt lysrosa.

Dette bekymrer meg og jeg ringer til jordmor på Sykhuset.

Hun sier at jeg må ta det helt med ro! At jeg ikke skal ut å fly på lørdag.. Vi skal fly langt! 2 X 7 timer. Dette er bestilt i februar og lite viste vi at jeg skulle bli gravid igjen akkurat nå..

Hun sa: du vil vel beholde dette barnet?

Jeg: ja, det er jo klart!

Hun: ja, da bør du ikke fly, ingen som er gravid bør fly! Men det er min mening...

 

Så anbefalte hun noe som het jonsok/jansok eller noe slikt, som man får kjøpt på invanderebutikker. Det skulle hjelpe på blødningen?

 

Nå er jeg helt frustrert her! Hva skal jeg gjøre? 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det var trist. Men det kan jo være helt ufarlig! Jeg snakket med legen min om å fly fordi vi også skal fly flere ganger i sommer. Hun sa det ikke var noe problem i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo det jeg og mener... Kan jo ikke være så skjørt at man kan miste av å fly! Da sitter man jo heeeelt i ro...

Hun sa og at av og til så kan man blø litt når fosteret borer seg litt lengre ned i livmoren.

Jeg må se det ann til i morgen tror jeg... Hørtes ikke ut som de var så int i å gi meg nok en ultralyd.. Merkelig😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke du også! Jeg ville sett an til i morgen om det stopper... Synes jo det høres rart ut om du skal miste fordi du flyr, har ikke hørt at det er farlig før, men alt dette er nytt for meg så er nok ikke den rette til å komme med råd... Jeg prøver selv å forsone meg med at det ikke er stort jeg kan gjøre fra eller til, mister jeg så mister jeg. Har kjøpt babyklister som jeg tar da, men aner ikke om det hjelper... God klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg var gravid i Tyrkia. Flyturen hjem tok 4.5 timer pluss 2 timer på buss. Det går helt fint Ann å fly, bortsett fra i slutten av svangerskapet i tilfelle vannet går i luften. Hvert flyselskap har sine egne regler. Men frem til slutten av svangerskapet skal det gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste som skjer er at noe er galt før vi skal dra... Det var jo derfor jeg ville sjekke det i går, for da hadde jeg hatt tid til å gjøre noe med det. Men nå er det litt sent! Mulig jeg må finne meg en privatklinikk og be om ul i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville tatt en privat ul hvis blødning ikke gir seg i løpet av ettermiddagen. Da får du i alle fall svar og slipper å stresse og tenke masse. Sannsynligvis er jo alt bra og du kan dra på ferie med den tryggheten i bakhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du tok innvendig ul? Da er det veldig normalt og blø litt etterpå. Man har veldig lettblødelige slimhinner når man er gravide! Og d er vell bare de siste 6 ukene du ikke skal fly???

Syns d hørtes rart ut. Ring og be om å snakke med noen andre...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var innvendig ul, men ikke noe blod rett etter på, bare i dag.

Hun var meget streng hun ja... Ville jo aldri byttet ut et barn mot en ferie. Men dette har vi gledet oss så lenge til, samt planlagt godt... Det er ikke noe mer blod nå, har bare hatt litt 2 ganger i løpet av dagen. Jeg krysser fingrene for at det ikke kommer mer, gjør det derimot det så blir det som du sier ul igjen i morgen. En eller annen plass i Oslo har dem vel tid..

Endret av MN83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men som du sier er det ikke ferskt blod? Da har d mest sansynlig vert fra i går. .? Jeg syns ikke du skal avlyse turen. Har aldri hørt at du ikke kan fly så tidlig i graviditeten.... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei heks...

"du vil vel beholde barnet"

For et spørsmål til noen som hun vet godt vil beholde!

 

Tror du hadde litt blødninger pga innvendig ul.

Håper blødningene dine stopper opp.

Hadde fortsatt med de planene jeg hadde lagt opp til.

Og flyvertinner tror jeg flyr det første trimesteret om jeg ikke bommer helt.

Ring en helt annen gynekolog og spør for Sikkerhetskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhørt at ei jordmor kan si slikt.

Sjekk d opp nærmere.

Håper du ikke opplever mer blødninger.

 

Jeg har risikosvangerskap(i alle svangerskap), men med førstemann fløy jeg til Tyrkia i uke 6.

Sjekket d opp med lege før jeg dro og det var absolutt ingen fare så tidlig sa hun.

Det gikk veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

 

Ramla inn på denne tråden, jeg. Har egentlig termin i januar. Håper det er greit at jeg svarer?

Tror du skal ringe en annen lege/jordmor!

Jeg har blødd litt igjennom svangerskapet så langt - er i uke 14. Det er helt vanlig å blø litt! Jeg er ingen lege, men om noen mener du kan spontanabortere som følge av flyging, ja da bør du be om forklaring på det. Flyselskapene selv setter ned foten når du nærmer deg termin. Før dette mener de iallfall det bare er å fly. Tror ikke de hadde turt å risikere ansvaret for en masse spontanaborterende damer! 

 

Det er ekkelt å blø - selv blir jeg småstresset hver gang. Men det er helt vanlig! 

 

Som sagt; få en "second opinion". Det ville jeg ha gjort :)

 

Tror jeg våger meg på å si god ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar❤️ Jeg ringte fastlegen min og hun sa at jeg burde unne meg en privat ul. Fikk anbefalt en på Lørenskog,Vivek, han tok meg inn på ett sekund.

Har nettopp kommet fra han nå og han lot meg høre verdens vakreste lyd❤️ Fikk beskjed om å ta det litt rolig med sex framover. (Moro for mannen når vi endelig har ferie😜)

Men da blir det ferie på oss alle 3(4)👏🏻👏🏻😀

Se den fine lille diamantringen vår❤️

post-864586-841175_thumb.jpg

Endret av MN83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Zarina! Hvilepulsen er på plass nå😊 håper den holder seg slik resten av svangerskapet👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte jeg bare skulle skrive at vi reiste på ferie vi, slappet av 100%! Og det lille frøet vårt har det bare fint, så jeg er veldig glad for at den samtalen men jordmor bare ble til storm i ett vannglass!

Tenkte at dersom noen ramler innom her er det greit å se at det gikk fint å fly i 17timer hver vei😜 slitsomt, men det er det for alle om man er gravid eller ei😊

 

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer, setter stor pris på det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis d bare var bittelitt blod så tenker jeg det skyldes at du hadde den ultralyd proben inni deg og pga veeeeldig såre slimhinner så blir d en liten blødning. Syns d var en rar jordmor du snakket m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...