Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Eller drive enmannsforetak?noen ledere eller jurister som kan svare? I personalhåndbok står det kun om "en annen arbeidsgiver", det er et annet yrke man driver gjennom enkeltmannsforetak enn det som man er ansatt i en bedrift (kommune). Anonymous poster hash: 295ab...64a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Min mann er fast ansatt i et offshoreselskap og har både enketmannsforetak og et AS utenom. Alt er lovlig registrert, så jeg regner med at det er helt lovlig. Eneste regelen er vel at man ikke skal starte konkurrerende virksomhet - altså han kan ikke leige seg ut som det han jobber som når han er på jobb offshore. Dette er bare basert på egen erfaring, jeg kjenner ikke til lovverket. Anonymous poster hash: af7ab...09f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Tenker du på en person som er fast ansatt i et firma kan eie et enkeltmannsforetak? Og svaret på det er ja, så lenge det ikke strider mot arbeidskontrakten en har med sin arbeidsgiver. For å være helt sikker er det ofte lurt å snakke med arbeidsgiver først så slipper man å komme opp i en kjedelig situasjon. Anonymous poster hash: 80339...c73
karamba9 Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Takk for svar. Det står ikke noe om dette i kontrakten, og det lille som finns i Personalboken omtales om arbeidsforhold med en annen arbeidsgiver, ikke om enkeltmannsforetak. Tar det opp med tillingsvalgt etter ferien, og håper at hun vet svaret. Har ikke tenkt å informere sjefen om dette - men vil selvfølgelig ikke opptre mot reglene
aanonym Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Takk for svar. Det står ikke noe om dette i kontrakten, og det lille som finns i Personalboken omtales om arbeidsforhold med en annen arbeidsgiver, ikke om enkeltmannsforetak. Tar det opp med tillingsvalgt etter ferien, og håper at hun vet svaret. Har ikke tenkt å informere sjefen om dette - men vil selvfølgelig ikke opptre mot regleneReglene for annen arbeidsgiver spiller nok inn her, han blir i praksis sin egen arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Hadde i kontrakten min at jeg ikke kunne ha eget firma eller bijobb uten tillatelse fra arbeidsgiver. Men jeg jobbet for et foretak hvor alt er taushetsbelagt og konkurransen er høy. Anonymous poster hash: aa074...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå