Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Vi snakket sammen om en situasjon som kan forekomme hos oss i år. Mannens bestefar har skranglet lenge og ligger nok på det siste nå, men han er seig og lever antagelig enda en stund. Type et par måneder. Samtidig er det litt sånn at han kan komme til å sovne inn før også. Så skal vi reise to uker til sydligere strøk om et par dager. Ungene har gledet seg halvt i hjel til turen, og med den manglende sommeren vi har hatt tror jeg at jeg også trenger litt sol og varme for å ikke bli vinterdeprimert (det har jeg blitt før etter dårlige somre). Men, hva om bestefar dør f.eks. i morgen. Reiser man likevel? Avbestiller? Vi kan ikke reise senere heller pga jobb, skole osv. Eller om han dør en av de første dagene der nede. Reiser man hjem? Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Vi håper jo inderlig at det ikke blir noen reell situasjon og at vi får beholde bestefar enda litt, men det er jo greit å tenke på det likevel. Anonymous poster hash: 9ef03...6c4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Vi var i den situasjonen i fjor. Vi tok sjansen på å reise. Midt i oppholdet fikk vi beskjed om at nå ligger hun på det siste. Hvis vi ville ta et siste farvel måtte vi komme nå. Vi tok første fly hjem og fikk pengene igjen på reiseforsikringen. Jeg hadde gjort det samme igjen. Anonymous poster hash: 6c40f...8b2
smurfis Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Er bestefar klar? Hvordan stiller resten av familien seg til at dere drar? Har han noen andre som kan være hos ham om han blir terminal? Har bestefar og mannen din et veldig nært forhold? Hvordan stiller han seg til det? Hvordan vil mannen din takle deg om bestefaren dør og han ikke er tilstedet?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Vi var i den situasjonen i fjor. Vi tok sjansen på å reise. Midt i oppholdet fikk vi beskjed om at nå ligger hun på det siste. Hvis vi ville ta et siste farvel måtte vi komme nå. Vi tok første fly hjem og fikk pengene igjen på reiseforsikringen. Jeg hadde gjort det samme igjen. Anonymous poster hash: 6c40f...8b2 Dekker reiseforsikringen det? Virkelig? Anonymous poster hash: 95d60...c30
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Er bestefar klar? Hvordan stiller resten av familien seg til at dere drar? Har han noen andre som kan være hos ham om han blir terminal? Har bestefar og mannen din et veldig nært forhold? Hvordan stiller han seg til det? Hvordan vil mannen din takle deg om bestefaren dør og han ikke er tilstedet? Han er klar, men er akkurat blitt helt sengeliggende. Før kunne han sitte oppe litt, men han spiser godt. De har ikke så veldig nært forhold, men mannen min vil gå i begravelsen uansett. Vi reiser sammen med mannens far og ene søster, så alle regner nok med at han skal leve en stund til. Bestefar har mange slektninger og besøk hver dag HI Anonymous poster hash: 9ef03...6c4
smurfis Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Er bestefar klar? Hvordan stiller resten av familien seg til at dere drar? Har han noen andre som kan være hos ham om han blir terminal? Har bestefar og mannen din et veldig nært forhold? Hvordan stiller han seg til det? Hvordan vil mannen din takle deg om bestefaren dør og han ikke er tilstedet? Han er klar, men er akkurat blitt helt sengeliggende. Før kunne han sitte oppe litt, men han spiser godt. De har ikke så veldig nært forhold, men mannen min vil gå i begravelsen uansett. Vi reiser sammen med mannens far og ene søster, så alle regner nok med at han skal leve en stund til. Bestefar har mange slektninger og besøk hver dag HI Anonymous poster hash: 9ef03...6c4 Hm, da stiller det seg jo litt annerledes enn om han var helt alene. Jeg hadde tatt sjansen på å reise, så kan jo mannen eventuelt reise hjem alene om det skulle skje noe samtidig med at dere var på tur? Du og barna har kanskje ikke så nært forhold til mannens bestefar? Jeg var i samme situasjon i fjor da min mor var veldig dårlig, men det hadde hun vært i flere år. Det var med tungt hjerte jeg dro på ferie, men hun var i ok form da jeg kom tilbake.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Det skjedde i vår familie, bestefar døde uken før søsteren min skulle til syden. De utsatte turen for å bli med i begravelsen, fikk igjen på forsikringen og bestilte ny tur uken etter begravelsen. Reiseforsikringen gjelder ved dødsfall i nær familie. Anonymous poster hash: 622ad...80d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Jeg ville dratt på ferie. Dersom det var snakk om et veldig nært forhold hadde jeg nok ikke dratt. Anonymous poster hash: 99690...5f1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Vi var i den situasjonen i fjor. Vi tok sjansen på å reise. Midt i oppholdet fikk vi beskjed om at nå ligger hun på det siste. Hvis vi ville ta et siste farvel måtte vi komme nå. Vi tok første fly hjem og fikk pengene igjen på reiseforsikringen. Jeg hadde gjort det samme igjen. Anonymous poster hash: 6c40f...8b2 Dekker reiseforsikringen det? Virkelig? Anonymous poster hash: 95d60...c30 Vi fikk ikke alt tilbake. Hjemreisen for hele familie ble dekket. Anonymous poster hash: 6c40f...8b2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Jeg og barna har på ingen måte et nært forhold, men vi er jo glade i ham likevel. Han var gammel og tunghørt da vi ble kjent, så jeg har nesten ikke snakket med ham, og barna kjenner ham heller ikke så veldig godt. Han har vært syk i mange år, men kommer seg alltid litt igjen etter hver runde. Det er flere år siden første gang det var "like før", men nå tror jeg det er mer reelt at det virkelig går mot slutten. Jeg er litt usikker på om jeg vil klare å være alle med alle barna, men det er jo et mulig alternativ. HI Anonymous poster hash: 9ef03...6c4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 Du reiser selvfølgelig! Snakk med familien slik at bestefar har noen å være sammen med. Ha et godt besøk før du drar, ring, send kort. Dør han, så dekker reiseforsikringen hjemreise. Livet er for kort til å være hjemme og vente på alle som dør. Hilsen ei som har mistet far, bestefar, bestemor, mormor, morfar, svigerfar og 2 tanter i løpet av 7 år. Og ja, fire av de lå for døden i sommerferien. Anonymous poster hash: 4c4af...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå