Gå til innhold

Litt dumt spørsmål ang Moped-bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det holder med moped førerbevis, da? Da bilen ikke har gir og går i 55 km?:)

Jeg er en av de få som får kaldsvette når jeg setter meg bak rattet, livredd på veien, haha. Men nå som jeg har fått barn må jeg nesten ha "noe" og har da tenkt på mopedbil :)

Har mopedførerbevis så håper det holder :)

Anonymous poster hash: ae554...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må da ta traktorførerkortet eller så må du ta et eget førerkort for mopedbilen, klasse M147.

Anonymous poster hash: 6b105...91f
Skrevet

Du må da ta traktorførerkortet eller så må du ta et eget førerkort for mopedbilen, klasse M147.

Mopedførerkortet er stemplet med M146, men det holder ikke, for det er for kjøretøy under 150 kg, og mopedbilen har en egenvekt på over 150 kg, derfor må du ha førerkort på traktor eller klasse M147

Skrevet

Javel :) Noen med erfaring av hvilken av disse som er enklest? Er den ene ekstremt mye vanskeligere enn den andre liksom? Vil ha unna dette fortest mulig :) Takk for svar!:)

Skrevet

Javel :) Noen med erfaring av hvilken av disse som er enklest? Er den ene ekstremt mye vanskeligere enn den andre liksom? Vil ha unna dette fortest mulig :) Takk for svar! :)

Enkelheten av det, går på hvor aktiv en selv er for å klare å ta førerkortet. Men ut fra min opplevelse, tar de fleste traktor førerkortet.

Jobber selv som kjøreskolelærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...