Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 ...når jeg skriver skrubbsulten så mener jeg at jeg fysisk kjebber at det er tomt i magen. Den følelsen ledsages vanligvis av et begjær etter mat, men det er INGENTING jeg har lyst på... Jeg spiser for fosterets sin del og har spydd mye de første tre månedene. Er heldigvis helt innafor med tanke på vekt, blodprosent, vit/min og alt sånt. Så jeg er ikke bekymret ennå. Men det er ganske kjedelig å ha det sånn! Noen som har noen tips?? Anonymous poster hash: e60b7...84f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Herlighet så mye skrivefeil, da... Beklager det. Anonymous poster hash: e60b7...84f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Hva med grønnsaker og dip,(for eks.) bare for å få igang lysten på mat. Noe enkelt å spise som smaker godt. Jeg levde på knekkebrød da jeg var der du er, men jeg begynte å kaste opp dersom jeg ikke spiste. Anonymous poster hash: 8873f...60e
Iselilja Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Jeg hadde det som deg. Jeg prøvde å finne energitett mat som mettet godt og som jeg kunne få ned. Endte med hjemmelaget granola med mye nøtter og frø, som jeg spiste med helfet gresk yoghurt og noen bær. Klarte en slik porsjon daglig, og spiste en appelsin til middag/kvelds. Dermed fikk jeg også mer energi til å klare hverdagen. Selv om man ikke føler sulten (jeg gjorde ikke det), blir man daff og sløv etter flere dager uten mat.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Jeg sitter med gulrot og nektarin nå. Det "går ned". Jeg klarer ikke helt tanken på nøtter eller lignende, veldig rart. Vanligvis er jeg helt motsatt (matelsker), så dette er veldig uvant. Litt yoghurt har jeg også satt pris på til nå, så det er kanskje lurt å "fete opp" den litt. Og bær er jo aldri en dum ide Anonymous poster hash: e60b7...84f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Jeg drakk sjokolademelk. Relativt mye næring, får raskt opp blodsukkeret, og behagelig å kaste opp. Levde omtrent 9mnd på sjokolademelk. Anonymous poster hash: 97eb2...f06
Mumua Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Jeg levde omtrent kun på rå gulrot og potet i alle former og fasonger de første 4 mnd. Det var det eneste jeg klarte å få ned. (Det luktet lite og smakte lite og da gikk det). Tok vitamintilskudd i tillegg så berget meg over kneika frem til jeg klarte å spise igjen
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Godt å se det ikke bare er meg 😁 Sjokolademelk hørtes jo ikke så dumt ut, egentlig. Anonymous poster hash: e60b7...84f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Jeg også har fått mye godt ut av sjokolademelk.. Uansett, velg mat som ikke svir så mye eller er skarpt å kaste opp. Selv om du ikke har "lyst på" så må du jo spise, velg næringsrik mat og tving det i deg.. Vet jeg er kjip som sier det sånn men.. Styr unna mat som trigger brekninger og gjør deg dårlig men få i deg mat. Anonymous poster hash: fd540...c1d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Jeg også har fått mye godt ut av sjokolademelk.. Uansett, velg mat som ikke svir så mye eller er skarpt å kaste opp. Selv om du ikke har "lyst på" så må du jo spise, velg næringsrik mat og tving det i deg.. Vet jeg er kjip som sier det sånn men.. Styr unna mat som trigger brekninger og gjør deg dårlig men få i deg mat. Anonymous poster hash: fd540...c1d Ja, men det er ikke spyingen som er det store problemet nå altså. Den har roet seg betraktelig. Det er bare så lite jeg har lyst på. Når det er sagt så kastet jeg opp gulrot her om dagen. Det hadde jeg klart meg uten 😂 Men mat må man ha ja! Så jeg spiser for noen andre enn meg selv 😉 Det er ganske motiverende. Anonymous poster hash: e60b7...84f
MotherOfDragons Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 Her er det null appetitt, men spiser til faste tider. Er så trangt inni magen nå at magesekken ikke har plass til noe så bli "mett" av ingenting og siden det nærmer seg slutten så kommer det meste ut igjen pga løs mage eller kvalme og oppkast, yey! Hva kåken kan spise varierer fra uke til uke. En uke kan jeg spise energitett mat som peanøttsmør, nøtter etc, neste uke spyr jeg av det og må leve på frukt og lette kjøttprodukter/fisk/reker. Noen dager liker jeg sjokolade andre dager er det som kryptonitt. Slitsomt! Men baby har det bra og vokser så det er nå bare meg det går utover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå