Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Vi har en sønn som akkurat har blitt 4 år og har i det siste snakket litt om vi skal sette igang prøving på nr 2. Vi, spesielt jeg syns at å få barn ble en stor overgang, til tross for at han var planlagt og vi egentlig hadde mye erfaring med barn både fra jobb og privat. Jeg synes det har Vært flere tunge perioder fram til nå men heldigvis går ting mye lettere nå og vi har det bra og nyter hverdagen ! Vi slet mye med soving når lille gutt var baby og dette vedvarte vel til han var godt over tre. Vi har en viljesterk gutt og har allerede vært gjennom flere trassprioder, hvor det meste gjennom dagen til tider har vært en kamp. Føler det har vært godt å ha disse årene med bare han og synes hverdagen nå er så fin at jeg er redd for at et barn til skal velte det vi har, tenk om det blir like mye utfordringer med neste mann? Eller flere? Samtidig ønsker jeg sterkt at han skal få søsken og tenker at aldersforskjellen allerede begynner å bli så stor at det snart er nå eller aldri. . Dette ble nok litt usammenhengende og mye tanker men noen som har vært på samme sted som har fått fler? Hvordan ble det? Andre tanker og erfaringer? 😕 Anonymous poster hash: db164...b13
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 eneste jeg kan si er at det vil bli mye mer belastende og vanskelig for dere om han blir enebarn.. og jeg tror det ikke minst blir vanskeligere for han selv. Og ensomt/trist. Nr 2 er heller ikke like stressende å få da alt glir mye bedre gang nr 2, og enda bedre gang nr 3 Til slutt er det jo bare en fryd, hehe Neida, men man blir vandt til å være mamma. Jeg har min eldste på 11 nå... er så vandt til tilværelsen at jeg ikke kan huske hvordan det var før Anonymous poster hash: 4dcba...021
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Ja, det er slitsomt med barn. Og ja, vi fikk flere. Spørsmålet er om dere vil ha en eller to. Anonymous poster hash: 3a64b...b72
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Jeg tror den beste gaven man kan gi barnet sitt er søsken! Uansett så er overgangen fra ingen barn til ett barn den største, jeg syns det var SÅ overveldende, mens nå sitter vi og gleder oss til lillebror som er nr fire i rekken kommer :-D barn er slitsomt, men også så utrolig givende og gledelig!! Anonymous poster hash: a0c87...940
Nyttårs barn Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Det går helt fint med enebarn og jeg er helt uenig i at det er en belastning å ha/være enebarn. Tror faktisk mange skulle stoppe etter ett barn, for om det er slitsomt med en så blir det enda mer med to. Og ja det er hektisk med to som drar i hver sin retning, har forskjellig søvnrytme og krangler. Når det er sagt så går alt gjerne mye lettere med den andre ungen, du er tryggere og har kommet over mammasjokket som den første bringer med seg. Og ja, det er kjekt med søsken og jeg fikk to av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 eneste jeg kan si er at det vil bli mye mer belastende og vanskelig for dere om han blir enebarn.. og jeg tror det ikke minst blir vanskeligere for han selv. Og ensomt/trist. Nr 2 er heller ikke like stressende å få da alt glir mye bedre gang nr 2, og enda bedre gang nr 3 Til slutt er det jo bare en fryd, hehe Neida, men man blir vandt til å være mamma. Jeg har min eldste på 11 nå... er så vandt til tilværelsen at jeg ikke kan huske hvordan det var før Anonymous poster hash: 4dcba...021 Det dummeste jeg har lest. Vanskelig og belastende å ha enebarn?? Det blir til det man gjør selv. Vi har en 10 åring og det er verken vanskelig,belastende eller ensomt og trist. Her er det alltid folk på middag, overnatting i helgene. Og hun har alltid med seg en venninne når vi reiser på ferie 1-2 uker. Er så lei av disse fordommene mot enebarn. Anonymous poster hash: 6161e...f62
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 eneste jeg kan si er at det vil bli mye mer belastende og vanskelig for dere om han blir enebarn.. og jeg tror det ikke minst blir vanskeligere for han selv. Og ensomt/trist. Nr 2 er heller ikke like stressende å få da alt glir mye bedre gang nr 2, og enda bedre gang nr 3 Til slutt er det jo bare en fryd, hehe Neida, men man blir vandt til å være mamma. Jeg har min eldste på 11 nå... er så vandt til tilværelsen at jeg ikke kan huske hvordan det var før Anonymous poster hash: 4dcba...021 Det dummeste jeg har lest. Vanskelig og belastende å ha enebarn?? Det blir til det man gjør selv. Vi har en 10 åring og det er verken vanskelig,belastende eller ensomt og trist. Her er det alltid folk på middag, overnatting i helgene. Og hun har alltid med seg en venninne når vi reiser på ferie 1-2 uker. Er så lei av disse fordommene mot enebarn. Anonymous poster hash: 6161e...f62 Takk! Jeg vet ikke om jeg tørr å få flere enn bare en pga. en jævlig exu. Så det var godt å lese det du skrev om ditt enebarn. Anonymous poster hash: 1b080...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå