Gå til innhold

Skadet måke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man om man finner en skadet måke eller fugel? Hvor tar man den med til etc?

Ikke noe "knekk nakken på den etc svar takk"

Anonymous poster hash: e3dbc...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt den med til en veterinær. Det har jeg gjort med katter og andre dyr som jeg har funnet som har vært påkjørt. Har aldri betalt noe for det, selv om jeg ville gjort det. De jeg har funnet har dessverre ikke kunnet bli reddet, men de fikk i hvert fall en ordentlig avlivning.

Anonymous poster hash: 0208b...d6b
Skrevet

Men ringer man vetrinær vakt når det er sent på kvelden? Når de egentlig har stengt? Så en skadet måke i sted da jeg kjørte hjem, og angrer så på at jeg ikke tok den med meg. 😢 Den er sikkert påkjørt nå og det kunne jeg forhindret. Uff. Dårligste mennesket på jorda i dag prisen går til meg! :(

Hi.

Skrevet

Men ringer man vetrinær vakt når det er sent på kvelden? Når de egentlig har stengt? Så en skadet måke i sted da jeg kjørte hjem, og angrer så på at jeg ikke tok den med meg. Den er sikkert påkjørt nå og det kunne jeg forhindret. Uff. Dårligste mennesket på jorda i dag prisen går til meg! :(

Hi.

Ene gangen jeg ringte var det midt på natta, tror ikke veterinæren hadde vakt en gang, men var den eneste som svarte. Han kom i pysjen, en genser over og slagstøvler :) Gode mannen som sa han bare var glad for at noen tok seg bryet slik at dyret slapp å lide.

Skrevet

By the way... hvis du drar tilbake for å hjelpe den så er det lurt å ta med et stort håndkle for å fange/holde den med. Måker kan bite en del (og skite ;) ), så det er lurt å ikke holde den med bare hender. Fanger du den i et håndkle så er det mindre sjanse for at den blir ytterligere skadet, og også at du får skrammer.

Skrevet

Huff ja sku så gjerne dratt tilbake å hentet den :,( Men har en liten en som sover som jeg ikke kan dra fra.

Håper ikke den ligger død på veien i morra når jeg skal ut. Lever den og jeg ser den da så tar jeg den med meg uten tvil.

Men mistenker at en av de mange måke haterene har meid den ned før den tid.

Blir lite søvn i natt. Alt for glad i dyr.

Hi

Skrevet

Vet ikke om dette stemmer, men tror du kan ringe viltnemnda. Hvis du oppgir sted kan de kanskje ta seg av den?

Anonymous poster hash: bc175...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...