Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved siste graviditet gikk jeg opp 23 kg, tvillinger. Nå noen måneder etterpå har jeg kun gått opp i vekt igjen. Men buksene passer nesten nå, noen få cm! Det jeg lurer på da er hvor ligger kiloene? Når jeg mangler 15 kg på førvekt enda. Og HVORFOR går jeg ikke ned i vekt? Vi triller flere gang for dag, spiser sunt , sitter aldri stille på sofaen om dagene lengre. Har forbrenninga mi bare gått i dvale??? Noen andre som ikke gikk ned i vekt i starten og hvor det løsnet?

Anonymous poster hash: b2e61...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanta mi gikk ikke ned et gram før hun sluttet med amming. Tross sunn kost, null godis, mye trim.

Anonymous poster hash: d870d...c74

Skrevet

Min første tanke er at du spiser for lite/for sjelden! Da går kroppen litt i "sjokkmodus" og tviholder på det den har... ;)

Anonymous poster hash: 8c188...cdb

Skrevet

Om du har gått ned i cm så skal du ikke bry deg om at vektnåla ikke viser nedgang, vekt har mindre betydning i cm.! Kan hende du har bygget mer muskelmasse med alt styret som tvillingmamma, muskler veier mer enn fett og strammer inn kroppen i cm. så du skal bare være fornøyd. :)

Skrevet

Samme her.

Gikk opp 19. Ned 11 på sykehuset og så opp 8 kg hjemme. Veide meg ikke så det kom som julekvelden på kjerringa.

Herregud jeg forsto ingenting.

Jeg har gått ca 7 km en mil hver dag med hunden og spist sunt.

Men jeg har sovet lite og hatt et barn som har vært mye på sykehus (krupp) så jeg har vært stresset.

Nå har ting endelig roet seg, mini ikke vært syk på 1,5 måned nå og sover godt.

Har nå gått ned 4 kg uten anstrengelse.

Tror stress og lite søvn var utslagsgivende for min del.

Merkelig egentlig.

Anonymous poster hash: e8b0e...947

Skrevet

Tusen takk for svar! De har begge hatt kolikk Så Kanskje det er stress og lite søvn som er utslagsgivende her også 😊 får håpe det blir greit når jeg kommer skikkelig i gang med treninga og hverdagen igjen😊 og skal bli mye flinkere på å spise ofte og lite 😊 HI

Skrevet

Tusen takk for svar! De har begge hatt kolikk Så Kanskje det er stress og lite søvn som er utslagsgivende her også 😊 får håpe det blir greit når jeg kommer skikkelig i gang med treninga og hverdagen igjen😊 og skal bli mye flinkere på å spise ofte og lite 😊 HI

Ikke stress med vekten når barna er små. Ingen av dere som vinner på det, og det kommer en tid hvor det går seg litt til av seg selv. Lykke til :) og ikke tenk på det ;)

Anonymous poster hash: a6eb1...162

Skrevet

Ammer du? Jeg klarte ikke gå ned i vekt før jeg sluttet å amme, og jeg kjenner mange det er slik med.

Stress er heller ikke positivt for vektnedgang, da stressresponsen gjør sitt for at kroppen holder på fettet. 

Anonymous poster hash: 1e1f0...916
Skrevet

Har hatt tre unger med kolikk og travel babytid. Tror også på det med stress/søvn, som gjør at man ikke går ned. Her har kiloene rast av etter at jeg sluttet å amme, og nattesøvnen bedret seg.

Anonymous poster hash: 57d06...5ac

Skrevet

Jeg fikk tvillinger for noen år tilbake. Gikk opp 36,8 kilo, og de satt på magen!

20 kilo var vekk etter de 10 dagene på sykehuset. Var glad for de resterende kiloene i forhold til amminga.

Det er for mye fokus på å få tilbake kroppen hurtig!

Spis godt, sunt og variert!

Da har du og barna det best :)

Slanke deg kan du gjøre før neste sommer om nødvendig. Plutselig passer ikke "før"klæra fordi kiloene har tatt fart og løpt sin vei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...