Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Jeg gikk å la meg kl 22 igår kveld og spurte han når han skulle legge seg. Da sa han at han skulle legge seg strax, men la seg kl 05. Jeg kjenner jeg er veldig sur, han er sykmeldt nå og spiller hele dagen, skal han liksom sitte oppe nettene også??? Hva hadde dere gjort? Det er ikke første gangen, han har vært oppe nettene før å spilt. Vi har ett barn sammen... Anonymous poster hash: 0556f...118
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Han er syk, på lik linje med en alkoholiker og må innse problemet før han ta imot hjelp. Hvis du vet at han ikke bryr seg om dette, bør du vurdere verdien av å ha han i livet ditt. Anonymous poster hash: 2f8fc...45d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Spilte han mye da dere ble sammen også? I så fall, da var du klar over det da dere ble sammen. Mannen min spiller også mye, det er hans interesse. Men det går ikke utover familielivet for det.. Anonymous poster hash: 52537...fdd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Hvorfor er han sykmeldt? Er det pga depresjon bør dere snakke med psykolog om spillingen. Spilleavhengighet er like ille som alkoholisme. Er det en engangshendelse/sjeldenhet at han sitter oppe så sent, hadde jeg latt det passere, men blir det en vane må det gjøres noe med. Han kan uansett ikke bruke hele dagen til spilling, selv om han er sykmeldt. Dere har barn og hjem sammen og pliktene bør fordeles. Hvis du syns spillingen går utover forholdet og familielivet kan du ta kontakt med fvk. Anonymous poster hash: 73be1...341
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Forresten, er det pengespill han spiller? I så fall håper jeg du har kontroll på økonomien... Anonymous poster hash: 73be1...341
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2015 #6 Skrevet 14. juli 2015 Om det er noe han vanligvis ikke gjør, så hadde jeg ikke hengt meg opp i det. Av og til kan jeg finne på å se film til klokka tre om natta uten at det betyr at jeg har et problem. Det at han spiller hele dagen, om det er tilfelle, og hverken snakker med deg, leker med barnet, deltar i dagliglivet osv, kan jo være alt fra kjedsomhet og uvane til avhengighet. Bare fordi det er snakk om dataspill, så er det ikke automatisk avhengighet og noe som må "gjøres noe med". Ingen hadde reagert om du skrev at han satt oppe til langt på natt for å lese ferdig en roman eller strikke ferdig en genser. Dataspill kan også være bare en hobby. (Nei, jeg spiller ikke dataspill selv, bare sånn at det er sagt )
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #7 Skrevet 14. juli 2015 Han skal stå opp med deg og barnet, og stille opp for barnet 100%, når han er ferdig med det kan han spille. Så han la seg 05, og stod opp 08? Lot du ham sove ut? Du drar ham ut av senga 08 og sier nå skal vi ut og leke med ungen! Alternativet er barnebidrag og å råtne i sin egen møkk, i sin egen leilighet Anonymous poster hash: 6bd39...a85
petitt Skrevet 14. juli 2015 #8 Skrevet 14. juli 2015 Har en mann selv som innimellom kan finne på å sitte hele natta å spille, det er online så de spiller ofte med folk fra andre land som selvsagt er i en annen tidssone, derfor er det masse raid på natten ofte (dette spillet er da WoW). Han har ingen problemer av den grunn, det er en hobby og noe de gjør for å avkoble, litt som damer som sitter å strikker for å avkoble, eller leser, jeg pleier å ha seriemaraton på viaplay eller noe, blir helt oppslukt og plutselig så er det langt på natt, håper ikke typen sender meg på rehab av den grunn
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #9 Skrevet 14. juli 2015 Herrefred, så usexy!! Er han 15?? Anonymous poster hash: 469a1...e64
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #10 Skrevet 14. juli 2015 Spørs helt på omstendighetene. Mannen min ble avhengig i en 2 års periode og jeg holdt på å klikke tilslutt. Jeg gjorde poeng at jeg kunne spille spill men kun etter at barnet vårt var tatt vare på og i seng. Han fikk en del kritikk rettet mot seg i forhold til spillet og hvor mye tid og energi han satte i det. Var lederen av sin gruppe så han følte ansvar, dermed fikk han et valg om han heller ville ha spillet og miste alt eller legge spillet på hylla. Det tok tid å få han vekk fra det men var verdt kampen. Anonymous poster hash: c66c3...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå